Gå til innhold

Garantien på Ipod?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har hatt en 15 Gb Ipod i 2-3 år nå, men den er ødelagt og jeg skal kjøpe ny.

Jeg er ikke helt sikker på om jeg skal ha Ipod 30 eller 80 Gb, men det er ikke det som er viktig. Det jeg lurer på er hva som skjer om den blir ødelagt?

Jeg har Aplle Store i nærheten (bor i Trondheim), så kan dra dit for å fikse den.

Men hvor lang tid varer den garantien? Hvor lang tid tar det før jeg selv må betale for en evt. reprasjon?

Og i tillegg lurer jeg på om jeg bestiller Ipoden fra applestore i USA (over nettet), kan jeg da bare dra innom applestoren (butikken i Trondheim) og så fikser de den? Og gjelder det samme hvis jeg kjøper den på Lefdal/Elkjøp eller lignende?

Og er det noen muligheter for å forlenge garantien, så den varer i f.eks. 5 år?

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Din 15 GB iPods garanti gikk ut for lenge siden så nå må du betale for å få den til å funke igjen. :( Det er 1 års garanti world wide for iPoder, så hvis du kjøper en fra apple store så får du 1 års garanti. Det går også ann å kjøpe Apple Care som utvider garantien til 3 år. :) Jeg har skrevet om hvordan du kan få en billigere iPod på Lefdal, og spare masse penger. Pga 150% prisgaranti. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234

Du har i alle tilfelle to års reklamasjonsrett etter forbrukerkjøpsloven. Så lenge feilen ikke skyldes forhold på din side (mistet den i bakken e.l.), skal reparasjonen skje uten kostnad for deg. (Fkjl.)

Hvis det viser seg at spilleren er mer enn to år gammel; magefølelsen min er at man egentlig ikke kan forvente at en mp3-spiller skal vare "vesentlig lengre" enn to år. Dog har FTU operert med 5 års reklamasjonsrett bl.a. på minidisc-spillere tidligere, så jeg hadde som forbruker forsøkt meg. FTU. :)

Endret av Slettet+891234
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...