Tripod Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Jeg lurer på hvorfor PS3 versionoen til JAP,HK,US er mye billigere enn den som selges i Europa. Er det bare Sony som har lyst å tjene litt? Fordi selvom om du kjøper samme Euro version i Asia så koster det deg mye meren de andre versionene. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Fordi vi har høyere skatter og avgifter samt at prisene på alle verdens produkter justeres etter det generelle lønnsnivået/prisnivået. Lenke til kommentar
Slikape Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Bare et apropos. Jeg var i Brasil nylig. Der kostet PS3 ca 10000 kroner. Og de tjener i gjennomsnitt mindre enn 1/3 av oss. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Ja, men i Brasil er spillkonsoller (og elektronikk generelt vil jeg tro) vanvittig dyrt. Wii koster for eksempel like mye i Brasil som en PS3 koster her i Norge. Lenke til kommentar
Tripod Skrevet 18. april 2007 Forfatter Del Skrevet 18. april 2007 (endret) Men forsatt er den EU versjonen mye dyrere, samme hvor man kjøper den i verden er den et hakk over i prisen , det er ikke noe veldig spesielt med euro konsollen uteom at den har PAL fargesystem og at den har en Chip som har minket kostnadene til sony, så hvorfor skulle den være så dyr, når den egentlis skulle ha vært billigere. Endret 18. april 2007 av Tripod Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Fordi vi har høyere skatter og avgifter samt at prisene på alle verdens produkter justeres etter det generelle lønnsnivået/prisnivået. 8414129[/snapback] I tillegg til å ha høye skatter, så er det mange språk og forskjellige nasjonale lover i Europa, noe som igjen gjør at prisen går litt opp. Folk burde bli vant til prisnivået etterhvert. Det har jo vært akkurat slik i utallige år. Og i forhold til inntektsnivået i Norge er jo konsollene faktisk rimelig billige. En amerikaner betaler langt mer av en gjennomsnittslønn for en konsoll enn en nordmann gjør. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Men forsatt er den EU versjonen mye dyrere, samme hvor man kjøper den i verden er den et hakk over i prisen , det er ikke noe veldig spesielt med euro konsollen uteom at den har PAL fargesystem og at den har en Chip som har minket kostnadene til sony, så hvorfor skulle den være så dyr, når den egentlis skulle ha vært billigere. 8414209[/snapback] Hvorfor ? Dette er jo noe vi er vant med fra stort sett alle produkter. Dessuten er det ikke lenger PAL og NTSC når det kommer til HD tv Lenke til kommentar
Tripod Skrevet 18. april 2007 Forfatter Del Skrevet 18. april 2007 Fordi vi har høyere skatter og avgifter samt at prisene på alle verdens produkter justeres etter det generelle lønnsnivået/prisnivået. 8414129[/snapback] I tillegg til å ha høye skatter, så er det mange språk og forskjellige nasjonale lover i Europa, noe som igjen gjør at prisen går litt opp. Folk burde bli vant til prisnivået etterhvert. Det har jo vært akkurat slik i utallige år. Og i forhold til inntektsnivået i Norge er jo konsollene faktisk rimelig billige. En amerikaner betaler langt mer av en gjennomsnittslønn for en konsoll enn en nordmann gjør. 8414235[/snapback] ok den delen er grei, men jeg snakker om selvom om du hadde foretrekket å kjøpe deg en ps3 euro i asia, så koster den mere enn de andre versjonen , hvorfor har ikke da lønnsnivået/prisnivået dems noe innvirkning på prisen, altså sony sine modeller kommer jo fra samme sted, blir sendt til forskjeller deler av verden og i dette tilfellet skulle prisen ha vært lik på alle fire versjonen i et land. Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 ok den delen er grei, men jeg snakker om selvom om du hadde foretrekket å kjøpe deg en ps3 euro i asia, så koster den mere enn de andre versjonen , hvorfor har ikke da lønnsnivået/prisnivået dems noe innvirkning på prisen, altså sony sine modeller kommer jo fra samme sted, blir sendt til forskjeller deler av verden og i dette tilfellet skulle prisen ha vært lik på alle fire versjonen i et land. 8414293[/snapback] Hæ? Ehhmm.... Hvis du snakker om å importere maskinen, så er jo det noe som Sony sier at er ulovlig, så alle prisforskjeller der vil vel være basert på hva forhandler kommer seg unna med. Lenke til kommentar
Tripod Skrevet 18. april 2007 Forfatter Del Skrevet 18. april 2007 Jeg hadde tenkt å importere, men det er jo ingen grunn da det ikke er noen pris forkjell. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 PÅ grunn av skatter, avgifter og den generelle lønnsnivået. Her er ett eks på regnestykket. Dette er ikke basert på ekte tall. Konsollen "Firkant 1080" skal lanseres i hele verden, prisen blir: Bruker kroner i alle land, så prisene må regnes om for å bli i lokal valuta Firkant 1080 koster 3200 kr i innkjøp til alle importører i alle verdensdeler. UK= Innkjøp 3200 Skatt 800 Tollavgift 200 Importørens fortjeneste(som påvirkes av det generelle lønnsnivået i landet) 500. Butikkens fortjeneste 500 Prisen blir da 3200+800+200+500+500= 5200 kr i UK(lokal valuta ca 429 £) Pris i new york blir f.eks. Innkjøp 3200 Skatt 200 Importørens fortjeneste 150 Butikkens fortjeneste 200 Prisen blir da 3200+200+150+200= 3750 kr (lokal valuta blir 625 $) Skjønner du? Prisen på ps3 påvirkes også at euro mot yen kursen. Lenke til kommentar
Tripod Skrevet 18. april 2007 Forfatter Del Skrevet 18. april 2007 PÅ grunn av skatter, avgifter og den generelle lønnsnivået. Her er ett eks på regnestykket. Dette er ikke basert på ekte tall. Konsollen "Firkant 1080" skal lanseres i hele verden, prisen blir: Bruker kroner i alle land, så prisene må regnes om for å bli i lokal valuta Firkant 1080 koster 3200 kr i innkjøp til alle importører i alle verdensdeler. UK= Innkjøp 3200 Skatt 800 Tollavgift 200 Importørens fortjeneste(som påvirkes av det generelle lønnsnivået i landet) 500. Butikkens fortjeneste 500 Prisen blir da 3200+800+200+500+500= 5200 kr i UK(lokal valuta ca 429 £) Pris i new york blir f.eks. Innkjøp 3200 Skatt 200 Importørens fortjeneste 150 Butikkens fortjeneste 200 Prisen blir da 3200+200+150+200= 3750 kr (lokal valuta blir 625 $) Skjønner du? Prisen på ps3 påvirkes også at euro mot yen kursen. 8414384[/snapback] Jo jo det skjønner jeg, men samme konsoll i samme land som har ulike regioner, ,det er det jeg ikke skjønner , hvorfor skal de være ulike i pris? Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 (endret) Samme konsoll men forskjellige skatter, avgifter osv osv osv osv i alle de hundre landene som finnes i verden. Skjønner ikke helt hva det er du egentlig ikke skjønner? Skjønner? Endret 18. april 2007 av UrgeLoL Lenke til kommentar
Tripod Skrevet 18. april 2007 Forfatter Del Skrevet 18. april 2007 Se her:' Eks pris fra China( befinner deg kina da u kjøper) Ps3 Jap : 470 $ Ps3 Euro: 700 $ Du kjøper den jo samme sted, og du tjener jo like mye hvis du bor i Kina, tjener jo ikke noe mer om u kjøper euro versjon lol: Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Selger de Europa versjonen i kina? Versjonene er jo identiske, bortsett fra sone, så hvorfor kjøper en kineser en europeisk ps3? Lenke til kommentar
Tripod Skrevet 18. april 2007 Forfatter Del Skrevet 18. april 2007 Selger de Europa versjonen i kina? Versjonene er jo identiske, bortsett fra sone, så hvorfor kjøper en kineser en europeisk ps3? 8414502[/snapback] Ja det gjør de nok, la si han kinesern skulle reise til Norge om litt da:P http://www.alibaba.com/trade/search?Type=S...ffer_en&CatId=0 Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Dette er jo privat personer som har importert konsoller. Du finner ikke butikker i Kina, japan osv osv som selger en Europs3. Euro ps3'er blir ikke solgt billigere i andre verdensdeler. Lenke til kommentar
Tripod Skrevet 18. april 2007 Forfatter Del Skrevet 18. april 2007 Dette er jo privat personer som har importert konsoller. Du finner ikke butikker i Kina, japan osv osv som selger en Europs3. Euro ps3'er blir ikke solgt billigere i andre verdensdeler. 8414557[/snapback] Er ikke dette registrerte firmaer ? uansett om de har impotert, så åssen kunne dem solg til så mye lavere pris? Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Jeg kan godt finne på å selge deg en ps3 til 3500 kr. Men da taper jeg 1000 kr. Ser da ut som en privat auksjon? Lenke til kommentar
Tripod Skrevet 18. april 2007 Forfatter Del Skrevet 18. april 2007 Jeg kan godt finne på å selge deg en ps3 til 3500 kr. Men da taper jeg 1000 kr. Ser da ut som en privat auksjon? 8414647[/snapback] [/quote ' ja det gjør d, men dette er jo ikke som blir solgt i dette tilfellet, dette er wholesales om du undersøker nærmmere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå