walestr Skrevet 25. desember 2001 Del Skrevet 25. desember 2001 Hei Har instalert WinXP. hadde/har et nettverk med routerr og ADSL modem til internett fra denne. På Win2k var alle tre maskiner oppe og kunne dele filer osv. Nå etter instalasjonen av XP kan jeg bare finne den ene maskinenen (de andre to kjører Win98 SE) ingen tilgang til den ene , mens den andre går greit. Skriveren som står på XP maskin forlanger passord på bruk på nettverket..?? Jeg har ikke laget passord og jeg kjører som administrator på XP maskin (uten passord....direkte oppstart) Hvordan fixer jeg dette problemet?? Roger [email protected] Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 27. desember 2001 Del Skrevet 27. desember 2001 Ta deg først en tur på windowsupdate og få meg deg det meste der. Deretter ville jeg hatt dratt opp nettverksinstillingene helt fra begynnelsen av igjen. Pass på at alt er temmelig likt på instillingene på hver maskin. Lenke til kommentar
mammut Skrevet 27. desember 2001 Del Skrevet 27. desember 2001 Lag et passord på winxp og sjekk om firewallen er oppe den kan stenge litt av hvert den. Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 27. desember 2001 Del Skrevet 27. desember 2001 Quote: On 2001-12-25 12:45, walestr skrev:HeiHar instalert WinXP. hadde/har et nettverk med routerr og ADSL modem til internett fra denne. På Win2k var alle tre maskiner oppe og kunne dele filer osv. Nå etter instalasjonen av XP kan jeg bare finne den ene maskinenen (de andre to kjører Win98 SE) ingen tilgang til den ene , mens den andre går greit. Skriveren som står på XP maskin forlanger passord på bruk på nettverket..?? Jeg har ikke laget passord og jeg kjører som administrator på XP maskin (uten passord....direkte oppstart) Hvordan fixer jeg dette problemet??Roger [email protected] Vel, jeg kjører XP og hadde et liknende problem med en annen maskin i nettverket som kjørte 98SE... Det jeg gjorde var at jeg tok XP cd'n og satte den i 98se maskina og kjørte "setup home/office network" eller noe sånt, dette la inn noen oppdaterte drivere på 98 maskina, deretter konfigurerte jeg nettverket slik at d var de rette protokollene og ip addresse (her kjører 98se maskina dedikert server med wingate og ADSL, eneste den duger til :smile: det lønner seg også å reboote maskinene selv om det bare er en maskin som du har gjort endringer på, vet ikke helt hvorfor men d funker bedre da... funker d fremdeles ikke kan du jo prøve å kjøre den greia på XP maskina også og skjekke at du har de rette nettverkskortdriverne Lenke til kommentar
Miniguru Skrevet 28. desember 2001 Del Skrevet 28. desember 2001 Quote: walestr skrev (2001-12-25 12:45):HeiHar instalert WinXP. hadde/har et nettverk med routerr og ADSL modem til internett fra denne. På Win2k var alle tre maskiner oppe og kunne dele filer osv. Nå etter instalasjonen av XP kan jeg bare finne den ene maskinenen (de andre to kjører Win98 SE) ingen tilgang til den ene , mens den andre går greit. Skriveren som står på XP maskin forlanger passord på bruk på nettverket..?? Jeg har ikke laget passord og jeg kjører som administrator på XP maskin (uten passord....direkte oppstart) Hvordan fixer jeg dette problemet??Roger [email protected] Har du enablet Guest kontoen? Lenke til kommentar
walestr Skrevet 28. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2001 Hei Ja det skulle ikke være noe "feil" på XP...maskina....det er ingen problem med å finne elller å komme til den. Den maskina jeg ikke kommer inn på er 98SE. har som sagt en XP og To 98se . Det går mellom 98 maskinene og fra 98 makiner til XP , men kan ikke komme fra XP til den ene 98 maskin. (den var ikke oppe og gikk da instaleringa av XP ble gjort...Det hadde forenklet hele shitten...da ordner XP alt.) Roger [email protected] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå