citronen Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Bytta klosser og skiver på min mondeo for noen uker tilbake. Virker som det skal, men - jeg tror ikke klossene trekkes tilbake slik de skal, og derfor blir liggende innpå. Det blir varmt, og det virker som det er det konstant - selvom jeg bremser lite. Regner med at det "burde" utbedres før jeg kjører lenger. Hva må jeg gjøre? Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Monterte alt slik det var? Den pakningen, som er inni sylinderen er den som trekker bremseklossene tilbake. Sjekket om denne er som den skal? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. Tråden bryter også med tre-ords-regelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) Lenke til kommentar
citronen Skrevet 18. april 2007 Forfatter Del Skrevet 18. april 2007 Monterte alt slik det var? Den pakningen, som er inni sylinderen er den som trekker bremseklossene tilbake. Sjekket om denne er som den skal? 8413960[/snapback] Hmm. Ja. Gjorde ikke annet enn å presse stempelet tilbake og bytte klosser. Men, det var kast i de gamle skivene - noe som kan tyde på at de har blitt kjørt varme over lengere tid? Virker logisk i allefall ! Var ingen lekasje eller noe å se - lite rust. Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Høres ut som om stemplet ikke trekke seg tilbake slik det skal. Har opplevd det samme på min bil. Byttet ut caliperen med en annen som var brukt og problemet løste seg. Problemet kan også ligge lenger opp i systemet... Lenke til kommentar
citronen Skrevet 20. april 2007 Forfatter Del Skrevet 20. april 2007 Fikk ordna det. De nye klossene hang fast i det fastbrente veistøvet. Ergo, de kunne ikke vandre. Pussa ned med bryne, og smurte på med aluminiumspasta. Var på langtur til Sverige i dag, og vips - Perfekte bremser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg