edderkoppen Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Noen som har noen ide på hvorfor det piper i strømforsyininga på bærbaren min?? Hvis noen vet hva kan kan prøve og gjøre for og stoppe det, så plisss svar. Hører det når jeg sitter i et stille rom uten andre lyder rundt. Takk på forhånd:D Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Jeg veit ikke dette helt sikkert, men tviler på at det er noe du kan gjøre med det. Spesielt når det er ett fysisk problem, som er i maskinvaren din. Tipper det er noe som er defekt i strømforskyningen din, som forårsaker dette. Eller dårlige komponenter. Slik lyd er det i mange bZerk strømforskyninger. Helt forferdelig lyd. Lenke til kommentar
Bakke Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Sikker på at den ikke kommer fra hovedkortet? Hovedkortet lager pipelyder for å fortelle hva som er galt... Lenke til kommentar
Bakke Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Gjelder nok og bærbare dette... Lenke til kommentar
weebl Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 (endret) HV pavilion er vel stasjonære? i alle fall så kan det godt tenkes at pipelyden kommer fra strømforsyningen. har vært borti at trafoen i PSU kan begynne å vibrere og lage høyfrekvent pipelyd. allt man trenger å gjøre er å stikke under noen tannpirkere så slutter den å vibrere men da bør du ikke være helt grønn. og jeg anbefaler det ikke uansett. EDIT: Inlegg 222 1/3 til 666 nå xD Endret 18. april 2007 av weebl Lenke til kommentar
Bakke Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 HP Pavilion er bærbare... Men er pipinga klare pip, eller bare en høy frekvens lyd? Lenke til kommentar
TEE Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 HP Pavilion er både bærbare og stasjonære. G5000-serien er bærbare. Så er det avklart hvertfall. Lenke til kommentar
edderkoppen Skrevet 20. april 2007 Forfatter Del Skrevet 20. april 2007 Hva kan jeg gjøre da, hvis det er i hovedkortet, nesten ikke på at det ikke er det, men ikke 100% Hva gjør jeg om det er hovedkortet? Lenke til kommentar
edderkoppen Skrevet 20. april 2007 Forfatter Del Skrevet 20. april 2007 Det er ikke klare. Men hører det om man lytter, sånna små pip. Har hørt at den piper sammenhenges som det lyset man ser når maskinen jobber. Hvis du skjønner? Lenke til kommentar
edderkoppen Skrevet 20. april 2007 Forfatter Del Skrevet 20. april 2007 jaja? Har du prøvd med tannpirkere i strømforsynga på bærbare før? Når det gjelder sånt er hverfall jeg helt grønn. Man kan jo risikere å ødelegge ting inne der, f eks kontakt, sånn at den klikker helt. Lenke til kommentar
Barkster Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 (endret) Jeg har også pipelyd i min PSU men denne pipelyden kommer klokken 00:18 hver natt og den varer alt i fra 30 sec til et par minutter. Pipelyden er av typen som varer i 2 sekunder også blir det stille i to kanskje 4 sekunder og sånn fortsetter det i da alt fra 30 sekunder til et par minutter. Psu er av typen Mist 500w modulær. Lurer på hva denne ulyden kommer av Endret 21. april 2007 av Barkster Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Hmm, en MIST som lager ulyd?! Uff... MIST'er pleier jo å være helt ville, og av bra kvalitet... Kanskje noe defekt? Lenke til kommentar
Padde Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Hmm, en MIST som lager ulyd?!Uff... MIST'er pleier jo å være helt ville, og av bra kvalitet... Kanskje noe defekt? 8433144[/snapback] Har og en MIST 500w som lager ulyd av og til. legger jeg øren intill kan jeg høre litt knitring også. Lenke til kommentar
Haaheim Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Hmm, en MIST som lager ulyd?!Uff... MIST'er pleier jo å være helt ville, og av bra kvalitet... Kanskje noe defekt? 8433144[/snapback] Har og en MIST 500w som lager ulyd av og til. legger jeg øren intill kan jeg høre litt knitring også. 9466333[/snapback] Det høres absolutt ikke bra ut ...en kompis av meg hadde en strømforsyning, dog av mye lavere kvalitet, som begynte å lage knitrelyder og slikt...den tror jeg til tider ikke leverte nok effekt alltid og til slutt tok den kvelden.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå