Sladre Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 (endret) Hei. Jeg satt nettopp og spilte på den stasjonære pc'n min. Plutselig skrudde den seg av og vil ikke skru seg ordentlig på igjen. Det eneste som skjer når jeg skrur den på er at hardisken og strømforsyningen starter. Tror hvert fall at det er de som lager lyd. Hva er feil? hva kan jeg gjøre for å fikse dette? [Edit] En kabel hadde løsna fra PSU til hovedkortet. Nå starter den. men får sånn melding opp om å starte i "safe mode" or "start windows normally" Jeg valgte normally og fikk opp: "Windows could not start because the following file is missing or corrupt: /windows/system32/config/system" Hørtes ikke bra ut? hva må jeg gjøre? Endret 18. april 2007 av Sladre Lenke til kommentar
Privat Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Kjør chkdsk /r recovery consol. Det er sikkert blitt feil på filstrukturen, når maskinen mistet strømmen Lenke til kommentar
Sladre Skrevet 18. april 2007 Forfatter Del Skrevet 18. april 2007 hva mener du? Skal jeg skrive "chkdsk" i recovery console? pc'n hang seg bare da:S Lenke til kommentar
FLarsen Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 chkdsk /r fixmbr fixboot i recovery console ja det kan ta en stund og pcen kan virke hengt i mellomtiden men den kommer seg nok etter hvert. Lenke til kommentar
Sladre Skrevet 19. april 2007 Forfatter Del Skrevet 19. april 2007 Æsj, skrev chkdsk /r før jeg så posten din. Og pc'n virka hengt ja, så jeg formaterte Lenke til kommentar
KNB Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Det samme skjer med meg når eg har en flyttbar disk tilkoblet i usb`en når eg starter opp barre at det er en annen fil som eg ikke husker navnet på! Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Hva med å sette i operativsystem cd'n og reparere filene? evt. formattere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå