Hayer Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Hei Lurte på om noen viste om en bra bok å starte med for å lære seg C++.. Har lest "Beggining C++ Game Programming" og har lyst å lære meg 3d nå Så litt på My Webpage, men kom frem til at den kansje var for vansklig? Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Hei Lurte på om noen viste om en bra bok å starte med for å lære seg C++.. Har lest "Beggining C++ Game Programming" og har lyst å lære meg 3d nå Så litt på My Webpage, men kom frem til at den kansje var for vansklig? 8413590[/snapback] Vil du lære deg C++, eller vil du lære deg å utvikle spill? Hvis du vil lære deg C++ for å utvikle spill må du først lære deg språket, og så å utvikle spill -- det blir for mye hvis du skal ta begge deler på én gang. Om du ikke kan C++ anbefaler jeg Accelerated C++. Se for øvrig FAQ-en øverst på forumet. Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Hei Lurte på om noen viste om en bra bok å starte med for å lære seg C++.. Har lest "Beggining C++ Game Programming" og har lyst å lære meg 3d nå Så litt på My Webpage, men kom frem til at den kansje var for vansklig? 8413590[/snapback] se punkt 2a [ Ofte stilte spørsmål (med tilhørende svar)] for å ambefalinger av c++ bøker Når det gjelder 3d så er det mange muligheter. Skal du bruke en eksisterende 3dmotor eller skal du bruke APIet direkte? Hvis du skal bruke apiet direkte så har du jo valget mellom OpenGL eller DirectGraphic(Direct3D) Jeg har mest erfaring med OpenGL så hvis du vil lære det så kan jeg tipse deg om NeHe. Hvis du heller vil lære D3D så er det sikkert andre på forumet som kan gi gode tips om sider eller bøker. lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå