snikka Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Har tenkt å kjøre trådløst nett. Har nett fra NGT, med vanlig ruter (dvs. ikke trådløst) Hva er den beste løsningen for å få et trådløst nett oppe å gå? Bør jeg bare bytte ut NGT-ruteren med en annen som er trådløs? Evt. anbefalinger på ruter/accesspunkt? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 hvis du skal bruke eksisterende løsning: router -> acces-punkt hvis du har DHCP på routeren trenger du ikke starte den tjenesten på den trådløse accespunktet. Lenke til kommentar
snikka Skrevet 18. april 2007 Forfatter Del Skrevet 18. april 2007 (endret) hvis du skal bruke eksisterende løsning: router -> acces-punkt hvis du har DHCP på routeren trenger du ikke starte den tjenesten på den trådløse accespunktet. 8413558[/snapback] Man får kjøpt rutere som kan fungere kun som accesspunkt, ikke sant? (greit å ha ruter til evt. senere bruk) Er dette en funksjon som de fleste rutere i så fall har, eller bør jeg være obs på dette når jeg kjøper ruter? Endret 18. april 2007 av snikka Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 her har du trådløse accespunkt hos komplett som du kan koble rett på routeren du har per idag eller du kan bytte ut routeren du har per idag med disse. det er trådløse routere. det er et slags alt-i-et-produkt med både router, switch og trådløst accespunkt. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 En løsning er å kjøpe et trådløst routermodem. Du må da legge inn noen parametre i routermodemet (VPI/VCI LLC, PPPoe/PPPoA og bruker/passord). En annen løsning er å kjøpe en trådløsrouter og bruke den som et aksesspunkt. Du må da slå av DHCP(LAN) og koble en nettverkskabel fra NGTrouteren til en av lanportene på trådløsrouter. Lenke til kommentar
snikka Skrevet 18. april 2007 Forfatter Del Skrevet 18. april 2007 En annen løsning er å kjøpe en trådløsrouter og bruke den som et aksesspunkt. Du må da slå av DHCP(LAN) og koble en nettverkskabel fra NGTrouteren til en av lanportene på trådløsrouter. 8413661[/snapback] Ok, er vel denne løsningen jeg har mest lyst på. Slå av DHCP i NGT-router eller den trådløse? (går ut ifra den trådløse men spør for sikkerhets skyld ) Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Den trådløse ja. Den vil hente DHCP (ipadresse) fra NGTrouteren. Lenke til kommentar
P4niX Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 (endret) Ok, er vel denne løsningen jeg har mest lyst på.Slå av DHCP i NGT-router eller den trådløse? (går ut ifra den trådløse men spør for sikkerhets skyld ) 8413694[/snapback] I den trådløse ja. Hvertfall så lenge det er snakk om et rent aksesspunkt og du bruker lan-porten. Endret 18. april 2007 av ^ViFtA^ Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Ok, er vel denne løsningen jeg har mest lyst på.Slå av DHCP i NGT-router eller den trådløse? (går ut ifra den trådløse men spør for sikkerhets skyld ) slå av på den trådløse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå