Gå til innhold

Mobil koblet til Bil-Stereon?

Anbefalte innlegg

Hei jeg har en sony ericsson k800i, som spiller mp3.

Jeg lurte på om det fins en så kalt kabel man kune koble til bilstereon og fått høre musikken fra høytalerne i bilen.

Akuurat som Ipod har sin ICruze. Noen som vet om dette i det hele tatt går med mobiler?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte på det samme i dag.. Jeg har W880i der man kan koble i forskjellige hodetelefoner etter det man vil.. Altså en hunplugg. Så hvis jeg skaffer meg et ledningstykke med to hanplugger i begge endene, tilkople den til inngangen til mp3-spilleren i bilen, også spille av i AUX. Skal prøve dette.

Lenke til kommentar

Eg gjorde nettopp dette. :)

Kjøpte meg en brukt bilstereo(minidisk faktisk) med aux inn. Deretter kjøpte eg MMC-60 music cable til SE og koblet denne til. Eneste som irriterer meg litt er lav lyd fra mobilen, ingen mulighet til å justere lyden på annlegget(den må styres fra mobilen) og at mobilen kan høres både i aux modus og i radiomodus(kan ikke veksle bort mobilen fra bilstereoen). Mistenker de to siste problemene er relatert til bilstereoen, mens det første(lav lyd) kan fikses med å putte på en forsterker mellom.

Ut over det er det utrolig greit å ha 1-2GB med musikk tilgjengelig både til fot, trening, jobb, party og i bilen, uten å måtte stresse med cd. Anbefales.

Lenke til kommentar
Pioneer har også modeller med Blåtann og A2DP, bare som et alternativ om noen skulle ha behov for å kjøpe seg ny CD-spiller :)

8415685[/snapback]

Angående Pioneer sine spillere med blåtann så kan de IKKE anbefales. Handsfree funksjonen er ubrukelig pga ekko og det faktum at spilleren reagerer på signalet på mobilen og lager en jævlig ulyd.

Lenke til kommentar

En sånn en:

headphone_adapter-K750-med.jpg

Denne får du tak i sikkert der du kjøpte mobilen.. Utenom det så trenger du rett og slett en ledning med hanplugger i begge enden.. Altså like plugger som i enden av et par vanlige headphones. Så pakker du eine delen inn i den jeg viser til ovenfor, og andre inn i spilleren i bilen, og setter da spilleren på AUX, skrur opp volumet på spilleren, og styrer resten fra mobilen.. Hvis du nå har AUX inngang da.

Endret av O1e
Lenke til kommentar

Faktisk. Selv har jeg en DEH-P70BT, og jeg syns den fungerer bra. I tillegg til å være en god CD-spiller (er jo tross alt en Pioneer!), fungerer telefonfunksjonene bra. Det er litt ekko i andre enden, men ikke plagsomt mye har jeg fått fortalt. Det eneste problemet er at telefonlisten min ikke blir overført, sammen med batteri- og dekningsstatus, men det er telefonen sin feil, ikke spilleren. Dette fungerer perfekt med både Sony Ericsson og Nokia ...

Lenke til kommentar
Faktisk. Selv har jeg en DEH-P70BT, og jeg syns den fungerer bra. I tillegg til å være en god CD-spiller (er jo tross alt en Pioneer!), fungerer telefonfunksjonene bra. Det er litt ekko i andre enden, men ikke plagsomt mye har jeg fått fortalt. Det eneste problemet er at telefonlisten min ikke blir overført, sammen med batteri- og dekningsstatus, men det er telefonen sin feil, ikke spilleren. Dette fungerer perfekt med både Sony Ericsson og Nokia ...

8419253[/snapback]

Perfekt er vel å dra det litt langt....... jeg har både sonyericsson og nokia og det fungerer ikke. Hvis du sammenligner lyden med f.eks et orginalt nokia BT bilkit så er lyden på pioneer dritt. Spesielt for dem som er i andre enden som får hele samtalen i retur.

Enda jeg la telefonen i baksetet så kunne jeg høre i høyttalerne når den søkte etter signal. En kompis hadde samme problem med sin. :thumbdown:

Endret av Shittu
Lenke til kommentar
Jeg har telefonen i lomma eller i midtkonsollet (lite rom under handbrekket), og der gir det ingen forstyrrelser. Først når jeg legger den i rommet rett under spilleren kommer de. Kanskje det rett og slett var et mandagsprodukt du fikk?

8426504[/snapback]

Ikke utenkelig ! :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...