Gå til innhold

Ny spill-PC - støtter DirectX 10?

Anbefalte innlegg

Hei!

Ser etter en ny spill-PC med et budsjett på rundt 10-12 000,- kr... må støtte DirectX 10! Jeg har aldri bygd en PC fra før, og det er vel derfor kanskje ikke så lurt å sette sammen noe selv?

Gjerne en ferdig bygget PC, siden jeg regner med at det er ganske så vanskelig å bygge selv

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Ser etter en ny spill-PC med et budsjett på rundt 10-12 000,- kr... må støtte DirectX 10! Jeg har aldri bygd en PC fra før, og det er vel derfor kanskje ikke så lurt å sette sammen noe selv?

Gjerne en ferdig bygget PC, siden jeg regner med at det er ganske så vanskelig å bygge selv

8413358[/snapback]

Har akkurat bestilt ett oppsett til broren min for ca 11.000kr. Hva er det du skal ha for de 12.000 kr? Kun hardware og kabinett eller skjerm og OS?

Lenke til kommentar

Ser ut som en veldig fin PC, men alt dette regner jeg med at jeg må bygge selv? Er det så vanskelig som det ser ut?

EDIT: Pappa er sivil ing. og jobber i et kjempestort dataselskap hvor de designer PC-er, så vi har god greie på dette egentlig.. men vi har aldri satt sammen en :)

Endret av freq_flyer
Lenke til kommentar

Kanskje jeg skal prøve da! Virker jo som at man sparer mye penger på det.

Men denne "spilleren" - den funker bra med dagens spill, men vil nye spill som kommer på markedet om 1 års tid fortsatt kunne kjøre med bra grafikk?

Endret av freq_flyer
Lenke til kommentar

Men hvor mange problemer vil det kunne oppstå ved å bygge en PC selv? Når man kjøper en fra butikk/produsent, så er lagt opp slik det skal være... en CD med alle driverne følger også med.

Men la oss nå si at jeg klarer å sette sammen "spilleren" PC helt perfekt, og alt er riktig - når jeg da starter opp PC-en for første gang, hvor mange problemer vil jeg oppleve? Vil en installasjon av XP/Vista gå flytende? Vil installasjon av drivere gå flytende? Kjøpte sist en PC fra Dell, og det har vært superenkelt å re-installere og formatere alt mulig... aldri noen problemer fra første stund... lurer derfor spent på hvordan en egen-bygget PC vil komme ut i forhold?

Lenke til kommentar

alt i alt og bygge en pc er iikke spess vansklig klarte det selv i en alder av 13 år(første pcen jeg byde ), så skjekket en data dud på det jeg hadde gjort før jeg starta opp! funka drit bra!

de fleste ting passer bare 1 sted ,, så , også får du jo med bruksanvisninger,

også er det nok en del guider på internett og hvordan man setter sammen en pc viss du blir i tvil:D

du møter som regel ikke på noen problemer (som regel) det jeg støtte på var att jeg måtte flytte jumpern på hd'en min , men det var ikke noe spess problem.

Endret av Nokia_dell
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Må jeg bruke Club3D skjermkort, eller kan dette byttes ut til Gainward?  :)

8435480[/snapback]

Du kan selvfølgelig bytte til gainward, det er ikke noe problem.

Hvis du lurer på hvordan du skal bygge en pc kan denne guiden være nyttig, komponentene de bruker er utdatert i dag, det samme er tipsene de gir deg på side 2 angående hvilke komponenter en burde velge... Men ellers så er selve monteringen veldig lik den de gjør i guiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...