Gå til innhold

Swiftech MV60 eller AC 8800 blokk?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Liten tvil om at MCW60 er den mest effektive og mest fremtidsrettede løsningen, men skal du først ha heldekkende blokk, ville jeg mye heller gått for EK-FC8800 GTX. Den er til og med 200 kroner billigere en AC-blokka :)

Edit: Ser nå at AC-blokka er laget i aluminium, og det er grunn god nok til at du bør tenke deg ekstremt godt om før du evt. kjøper den. (eller andre vannkjølingskomponenenter i alu)

Endret av kakarlsen
Lenke til kommentar

Joda, såklart er alle aluminiumkomponentene innkapslet og produsenten garantererer at det ikke skal oppstå korrosjon osv. Likefult dukker slike bilder opp med jevne mellomrom:

dsc00001rc5nv3.th.jpg

My Swiftech blocks all ended up the same as yours despite running 10% Zerex / 90% distilled and flushing/refilling with fresh mixture every 6 months... MCW462, MCW5002, MCW20, MCW40... all the same... DD original Ali Top'd Maze4 likewise... Innovatek Rev3 CPU Block likewise...

All anodised... anti-corrosive additive used precisely to manufacturer's mix ratio for proper protection rather than clear-tubing... all still corroded within 18 months. The swiftech blocks ended up with corrosive pits around half a mm deep iirc... s'why back then I went with dangerden - no aluminium used at all...

Dette er selvsagt unntaksvis, men jeg klarer ikke å se noen fordel ved å velge aluminiumblokker.

Endret av kakarlsen
Lenke til kommentar
Joda, såklart er alle aluminiumkomponentene innkapslet og produsenten garantererer at det ikke skal oppstå korrosjon osv. Likefult dukker slike bilder opp med jevne mellomrom:

dsc00001rc5nv3.th.jpg

(..)

Dette er selvsagt unntaksvis, men jeg klarer ikke å se noen fordel ved å velge aluminiumblokker.

8445122[/snapback]

Dette bildet er misvisende!! (ti utropstegn til) Har du en alublokk som er av bare aluminium i et vannkjølingssystem, er det INTET problem så lenge du har 12 slangediametre mellom nærmeste kobberblokk. Dette har jeg fra ISO (eller var det NORSOK) i forhold til stigerør brukt offshore (og olje- og gassproduksjon er KRITISK). Den blokken du viser er kobber og aluminium som er nære hverandre og med mye vann mellom. Det som skjer er hvis du har en dårlig anodisering, så VIL du til slutt få litt korrosjon, og denne sprer seg. Det samme gjelder for dritt i vannkjølingen som kan lage sår i anodiseringen. En hel-alu eller alu/acryl-blokk er nok ikke noe problem! Selv om man er bruker på XS, betyr det ikke at man er gud og det de sier er lov. Hør heller på fakta!

Lenke til kommentar

Joda, du har helt rett i at det er misvisende i forhold til en blokk i 100% alu (dårlig eksempel der).

Har forøvrig en snikende mistanke om at anodiseringen på produkter som brukes i olje- og gassproduksjonen gjennomgår langt strengere kvalitetskontroller enn vannkjølingsutstyr til hjemmePC-er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...