Gå til innhold

DNS-trøbbel i Vista

Anbefalte innlegg

Jeg har et litt pussig problem med internett. Jeg bruker Vista RC1 64-bit.

I det siste har maskinen nektet å gå til en god del adresser, deriblant www.google.com.

Internnettet fungerer. Andre maskiner på internettet (som alle kjører XP), kan gå til alle adressene, og hvis jeg bruker IP-adressen til google istedet for domenenavnet, så fungerer det. Det gjelder ikke bare google, men også enkelte andre sider (men ikke alle).

Det må med andre ord være noe med håndtering av DNS. Men siden det fungerer på de andre maskinene, er det ikke i routeren eller hos ISP-en vil jeg anta.

Så kommer det som er virkelig merkelig. Det kan fungere av og til med de sidene som vanligvis ikke fungerer - Hvis jeg gjør endringer i innstillingene for nettverket, kan det virket en eller to ganger, eller av og til i et par dager.

En annen ting som gjør det veldig rart, er at i noen tilfeller kan jeg gå til enkelte sider på et domene, men ikke andre.

Jeg har forsøkt å benytte adressen til routeren som DNS og jeg har prøvd ISP-ens DNS-adresser direkte på maskinen, uten at det gjør noen forskjell.

Hvis noen har noen ide om hva dette kan skyldes, eller hvor jeg skal begynne å lete, er det bra. Det har ikke vært som dette hele tiden. Det begynte omtrent samtidig med at ISP-en min la om en del ting, blant annet flyttet serverne fra Sverige til Norge.

Erik

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...