Gå til innhold

Kopiere preinstallasjon til ny disk

Anbefalte innlegg

Jeg har en HP maskin med defekt HDD, preinstallasjonen ligger på en skult partisjon og ser ikke ut til å ha tatt skade. Har allerede fått kopiert alle filer fra denne partisjonen til en annen HDD.

Hvordan er det å få brukt denne preinstallasjonen for å installere på en ny disk?

Bør disse filene legges på DVD med boot?

Eller kan jeg starte dem fra en HDD? Tenker da på å kople til den HDDen jeg har filene på nå sammtidig med den nye, sette den første til boot disk, deretter fjerne denne disken etterpå, eller bør jeg sette opp partisjonene på den nye disken før jeg installerer?

Lurer på mye her, men er det noen som har noen ide, eller som har gjort dette før?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikset en pc for ikke så lenge siden, som hadde lignende problem. Jeg brukte Arconis True Image til å ta backup av restore partisjonen, som jeg så la inn på den nye harddisken, og så startet jeg recovery programmet fra cd platen som fulgte med. Dette fungerte kjempe bra.

Kunne kanskje ha lagt imaget på en DVD også, men følte det letteste ble å legge den inn på disken før jeg gjorde noe annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...