mastiempo Skrevet 20. desember 2002 Del Skrevet 20. desember 2002 Noen som har erfaringer med VIA's nye mini-itx hovedkort? Har tenkt å anskaffe meg et men må høre litt meninger først. Og litt annet off-topic spørsmål til alle bilinteresserte; Er det mulig å få 235 km/t på en damekjørt Golf Polo 1.4? En luring hevdet at han hadde kjørt så fort på en utrimma helt vanlig polo. Er ganske sikker på at dette må ha vært i fritt fall! Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 20. desember 2002 Del Skrevet 20. desember 2002 støtter teorien om fritt fall, evt at bilen sto inni et fly :smile: teorien min hadde egentlig vært at han fyren ikke er helt riktig i huet og burde fylle på mer bomull :wink: Lenke til kommentar
lavoll Skrevet 20. desember 2002 Del Skrevet 20. desember 2002 Volkswagen Polo 2002 mod: Topphastighet, med 5-trinns manuell girkasse - 188 km/t. Så med sinnsyk medvind og massiv hjemlengsel skulle det kanskje gå an Lenke til kommentar
Shadow_iX Skrevet 20. desember 2002 Del Skrevet 20. desember 2002 235km/t i en 1.4l mindre enn 100hk i max_effekt... humm Da en 1999-2000-modell Subaru Impreza GT Turbo med en 2.0L og 218hk har det som fabrikktoppfart. Jeg har store vansker for å tro at den har klart spesielt mer enn reelle 200km/t. Be fyren dra å få skjekka synet sitt, samt speedometeret at et er riktig justert. Hehe... Men er det en ombygget Polo, med 1.4 Kompressor/Turbo, så kan det nok hende ja... Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 20. desember 2002 Del Skrevet 20. desember 2002 Speedometeret måler kanskje litt feil... få han til å bruke en gps eller .no, det blir mer nøyaktig Lenke til kommentar
tilstad Skrevet 20. desember 2002 Del Skrevet 20. desember 2002 Hvis du har kjørt endel forskjellige biler, som meg, normale med små og normale motorer, ser man klart begrensingene. De aller mest motorsvake bilene gir opp akslerasjons messig når man kommer til 130-140. Dette gjelder ford fiesta 1,4 vw transporter 2,1i (112hk). Andre biler holder seg fint opp mot 170 km. Typisk Mitusbishi Galant 2,0. De går nok fortere alle sammen, men det tar jo nesten 10 minutter å øke ytterligere 10 km/t, og da blir ofte veien litt for kort. De fleste normale biler opp til 2,3 liter Holder koken opp til 170-180, men her er det også stopp. For å komme 10 km/t over det trenger man mye mer effekt enn for de forrige 10 km/t. Poeng. Har man en bil med 50 hk (fiesta feks) og den gjør 140 km/t glatt, gjør ikke den samme bilen 280 km/t dersom du dobler effekten. Men den burde da kunne gjort omtrent 180 tipper jeg. Ta med i betraktning at de fleste biler viser en 2-6% for mye på speedometeret, så i realiteten går de vel litt saktere. Raskeste bil jeg har kjørt? Men egen Volve jeg hadde for 7 år siden. En 240 med motor ifra en 740, mekanisk injection, lettet, trimmet for gatebruk, på en heisatur til Gøteborg (fine lange sletter dit) klarte vi å få nåla på speedometeret til å nesten komme til 0 igjen..hehe aner ikke hvor fort det var, men den var oppstilt til 240, nåla stod omtrent på fem over halv. Men den bilen der var skikkelig rask. Hadde opptil flere dueller med politiet hvor de kjørte sine volvo 240 turbo, hvor jeg kom seirende ut. Men alt det der er historie, artig sådan :wink: . Lenke til kommentar
Space_Shoot Skrevet 20. desember 2002 Del Skrevet 20. desember 2002 Quote: Den 2002-12-20 12:34, skrev tilstad:Ta med i betraktning at de fleste biler viser en 2-6% for mye på speedometeret, så i realiteten går de vel litt saktere. Må korrigere deg litt her, ta opp mot en 12% feilmargin på speedometrene. 12% er det meste jeg har opplevd i feilmargin, det er målt med gps. Lenke til kommentar
tilstad Skrevet 20. desember 2002 Del Skrevet 20. desember 2002 Okey, du har nok rett. Poenget mitt var bare at det var feilmarginer inne i bildet, tallene tok jeg bare ifra løse lufta. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. desember 2002 Del Skrevet 20. desember 2002 (235km/h -12% avvik) - (188km/h -12% avvik) = ca 40 km/h eller 12m/s. Med sterk medvind og kanskje kombinert med litt nedoverbakke skal det altså være mulig å oppnå at spidometeret viser 235 km/h på poloen. Jeg hadde en urgammel diesel-Merce' for noen år siden. Den klarte 0-100km/h på ca 4 minutter og hadde en toppfart som viste 155km/h på spidometeret med litt medvind på en x antall mil lang rett vei. (Saltfjellet i nordland) Huff, liker ikke slike halv-veteranbiler lengre :smile: Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 20. desember 2002 Del Skrevet 20. desember 2002 Er ikke umulig med så høy fart bare du har lang vei å kjøre på :smile:. For eksempel autobahn :wink:. Pappa hadde Audin sin i 235km/t han, var da kun 2.4L motor... Rundt 160Hk elns mener jeg å huske, men det er giringen som er viktigst! Har du lange gir på den der Polon så kunne du sikkert bånnan i 200km/t på max turtall :wink:. Lenke til kommentar
gixer Skrevet 20. desember 2002 Del Skrevet 20. desember 2002 Han kjørte vel sikkert fort, men saken er den at når man forteller slike historier til kamerater så hender det at farten øker med 10km/t hver gang man forteller det! Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 20. desember 2002 Del Skrevet 20. desember 2002 Quote: Den 2002-12-20 14:13, skrev gixer:Han kjørte vel sikkert fort, men saken er den at når man forteller slike historier til kamerater så hender det at farten øker med 10km/t hver gang man forteller det! Nasj! :smile: Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 20. desember 2002 Del Skrevet 20. desember 2002 mini-itx hovedkort er finfine greier. ville ventet på de nye epia-m-kortene, dog. et par ekstra mhz, 6.1 lyd ut, firewire og usb2 i tillegg til det vanlige (lan/tv-ut.. ) på førstegenerasjons-kortene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå