delete_this_account Skrevet 25. desember 2001 Del Skrevet 25. desember 2001 Har nettopp fått dual tyan tiger opp å kjøre, men har veldig store stabilitetsproblemer. Kjører nå win2k. Får blå skjerm hele tiden med visse feilmeldinger (ntoskrnl ett eller annet). Lurer på om pc2700 var et feilkjøp. Overklokker ikke. Hjelp.... Lenke til kommentar
eSik Skrevet 25. desember 2001 Del Skrevet 25. desember 2001 Hvis du ikke overklokker var nok PC2700 et feilkjøp fordi du ikke trenger det medmindre du overklokker Jeg kjører 256mb PC2700 TwinMOS ram nå på min maskin (Epox 8KHA+ /m Duron 700@975 150mhz fsb) uten problemer... Prøv å oppdatere BIOS... Har du nVidia skjermkort? ___________ mvh erling kise redaksjonen @ overklokking.no Lenke til kommentar
delete_this_account Skrevet 25. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2001 Jeg har planer om å overklokke senere, så ram-hastighet er nok bra. Jeg har creative geforce ddr pro, med 23.11 drivere. Feilmeldingene er til å bli sprø av. DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EAQUAL KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED IRQL_NOT_LESS_OR_EAQUAL PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA Dette er bare noen eksempler. Jeg har nå installert winXPerimentalPro og får også resets med etterfølgende feilmeldinger som jeg ikke forstår noe av. Dette skjer helt tilfeldig. Til og med når jeg går inn i favoritt-menyen!! Ser i sisoftSandra at jeg kjører 4xAGP, så jeg vil prøve å kjøre ned i 2x, og disable fast-write. Lenke til kommentar
Lynxman Skrevet 25. desember 2001 Del Skrevet 25. desember 2001 Du kan jo prøve å overklokke RAMen og se om den fungerer bedre da. Jeg har en PC133-DIMM som ikke vil funke på 100MHz, den må ha minst 124MHz. Lenke til kommentar
delete_this_account Skrevet 25. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2001 Det virker jo fett. Men problemet er at jeg har absolutt ingen valg i bios til oc. Kun visning av temp+viftehastighet. btw, kan jeg overklokke kun rammen? vil ikke prosessorene også gå opp i frekvens også da? Lenke til kommentar
sjanten Skrevet 26. desember 2001 Del Skrevet 26. desember 2001 hvis du øker fsb, og senker multi? problemet blir vel neppe cpu'en. heller resten av stæsjet (hvis noe problem i det hele tatt, seff :wink: ) Lenke til kommentar
xthal Skrevet 26. desember 2001 Del Skrevet 26. desember 2001 det har jo oxo vert masse problemer med 23.11 driverne, selv om de fungerte helt perfekt hos meg da :razz: Prøv å legge inn noen gamle å se om det blir bedre da! Lenke til kommentar
delete_this_account Skrevet 26. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2001 Nå har jeg prøvd et geforce 2 MX også. Har testet forskjellige drivere fra 10.80 til 23.11 på både win2k og winXP med begge korta. F**NS dritt. alt kiler seg. Prøvde deretter et voodoo3 kort (pci) og nå er det stabilt med store bokstaver. Lurer på om det er agp-porten på hovedkortet som lager trøbbel. Må kanskje vente på oppdaterte drivere for hovedkortet. Steg for steg..... Lenke til kommentar
delete_this_account Skrevet 28. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2001 Ja, ja. Nå er det gjort. Flasha biosen med en nyere beta bios, og nå får jeg bare svart skjerm. Jeg er vel ute å kjøre da.....Venter på svar fra tyan. Lenke til kommentar
delete_this_account Skrevet 29. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2001 Nå har jeg funnet ut at denne bios-flashen stiller ram'en over til ECCREG. Så da hadde det vært bra med en liten registrert ECC ram til å flashe tilbake til forrige versjon. HK takler nå ikke uregistrert ram fant jeg ut av pipekodene...Jess.Jess... Lenke til kommentar
Turbel Skrevet 29. desember 2001 Del Skrevet 29. desember 2001 Huff.. Stakkars deg, Hellstorm.. :sad: Alle med litt triste erfaringer føler nok med deg, i alle fall gjør jeg det.. Lykke til! Lenke til kommentar
thoering Skrevet 30. desember 2001 Del Skrevet 30. desember 2001 TwinMOS pc2700 greier vel gjerne bare 166mhz ved minimum timings, cl2.5... Lenke til kommentar
eSik Skrevet 30. desember 2001 Del Skrevet 30. desember 2001 TwinMOS PC2700 er dårlig.. Hvis jeg prøver å stille ram'en raksere enn "normal" i BIOS på 8kha+ kræsjer alt :sad: Lenke til kommentar
n1tro Skrevet 31. desember 2001 Del Skrevet 31. desember 2001 Nå har jeg funnet ut at denne bios-flashen stiller Uhm.. Du trenger ikke få "bilde" på skjermen for å få gjort noe med biosen. Det letteste er enten å fjerne bios batteriet, eller flytte på en jumper som resetter CMOS elns. Burde stå i hovedkortmanualen hvilken jumper dette er. Når du har gjort dette er biosen resatt til slik den var original og maskinen din burde funke. Det tar litt for lang tid med en reg ECC RAM brikke, spess hvis du ikke har en. Lenke til kommentar
n1tro Skrevet 31. desember 2001 Del Skrevet 31. desember 2001 Glem den linja: Nå har jeg funnet ut at denne bios-flashen stiller Vetta faen åffer den kom med :smile: Lenke til kommentar
delete_this_account Skrevet 2. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2002 Lett når cmosen er resatt og vil ha ecc-ram som default. (Beta bios) :sad: Lenke til kommentar
CFD Skrevet 2. januar 2002 Del Skrevet 2. januar 2002 Twinmos pc333(pc2700) ram er ikke dårlig , dvs jeg har ikke utnyttet dem fult enda,men de går 100% stabilt på 159mhz cas2 Turbo timings Dvs alt på maks , kjører den 7mhz lavere en det den er spesifisert på , men rammen er jo ikke dårlig ,i tilleg så tror jeg at jeg kan få den høyere, men jeg har en pingle vifte og en Låst XP. Man kan ikke dømme et produkt utifra 1 mening , det er jo folk som er uheldig med rammen sin. Dette er på et Epox 8kha+. _________________ 8938 i 3dmark ikke modda noe(!) [ Denne Melding var redigert av: CFD på 2002-04-12 14:15 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå