Gå til innhold

pc2700 = ustabilitet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke overklokker var nok PC2700 et feilkjøp fordi du ikke trenger det medmindre du overklokker :grin:

Jeg kjører 256mb PC2700 TwinMOS ram nå på min maskin (Epox 8KHA+ /m Duron 700@975 150mhz fsb) uten problemer... Prøv å oppdatere BIOS... Har du nVidia skjermkort?

mvh

erling kise

redaksjonen @ overklokking.no

Lenke til kommentar

Jeg har planer om å overklokke senere, så ram-hastighet er nok bra. Jeg har creative geforce ddr pro, med 23.11 drivere. Feilmeldingene er til å bli sprø av.

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EAQUAL

KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED

IRQL_NOT_LESS_OR_EAQUAL

PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

Dette er bare noen eksempler.

Jeg har nå installert winXPerimentalPro og får også resets med etterfølgende feilmeldinger som jeg ikke forstår noe av. Dette skjer helt tilfeldig. Til og med når jeg går inn i favoritt-menyen!! Ser i sisoftSandra at jeg kjører 4xAGP, så jeg vil prøve å kjøre ned i 2x, og disable fast-write.

Lenke til kommentar

Nå har jeg prøvd et geforce 2 MX også. Har testet forskjellige drivere fra 10.80 til 23.11 på både win2k og winXP med begge korta. F**NS dritt. alt kiler seg. Prøvde deretter et voodoo3 kort (pci) og nå er det stabilt med store bokstaver. Lurer på om det er agp-porten på hovedkortet som lager trøbbel. Må kanskje vente på oppdaterte drivere for hovedkortet. Steg for steg.....

Lenke til kommentar

Nå har jeg funnet ut at denne bios-flashen stiller Uhm.. Du trenger ikke få "bilde" på skjermen for å få gjort noe med biosen. Det letteste er enten å fjerne bios batteriet, eller flytte på en jumper som resetter CMOS elns. Burde stå i hovedkortmanualen hvilken jumper dette er. Når du har gjort dette er biosen resatt til slik den var original og maskinen din burde funke.

Det tar litt for lang tid med en reg ECC RAM brikke, spess hvis du ikke har en. :grin:

Lenke til kommentar

Twinmos pc333(pc2700) ram er ikke dårlig , dvs jeg har ikke utnyttet dem fult enda,men de går 100% stabilt på

159mhz

cas2

Turbo timings

Dvs alt på maks , kjører den 7mhz lavere en det den er spesifisert på , men rammen er jo ikke dårlig ,i tilleg så tror jeg at jeg kan få den høyere, men jeg har en pingle vifte og en Låst XP.

Man kan ikke dømme et produkt utifra 1 mening , det er jo folk som er uheldig med rammen sin.

Dette er på et Epox 8kha+.

8938 i 3dmark

ikke modda noe(!)

[ Denne Melding var redigert av: CFD på 2002-04-12 14:15 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...