Hetland Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 de bruker netcom sitt nett Lenke til kommentar
ollie82 Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Sidene til onecall er utrolig trege i dag (forståelig nok) så derfor spør jeg her om noen vet hvilket nett onecall er på? 8412467[/snapback] De bruker netcom Lenke til kommentar
.:KaLLe:. Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 blir nok bytting til one call på meg etter dette, bytta dama sitt abo. til nutel får 3måneder siden, hun har ikke hatt en regning over 50kr enda. blir morro med kun noen få kr i måneden i mobil regning :-) Lenke til kommentar
kremm Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Jeg har selv vært onecall-kunde siden før jul og jeg er veldig godt fornøyd, spesielt med prisene. Har ikke opplevd noen problemer, uten at det skulle være et argument for å flytte dit. Men jeg skjønner ikke hvorfor folk er skeptiske til hvorfor OneCall har slike priser? Det gagner jo bare oss som er kunder? Jeg har tenkt og tenkt og kan virkelig ikke finne en eneste grunn til å ikke slå til. Du sparer penger, du betaler ikke overpris til et annet selskap og ved å bli kunde hjelper du til å holde prisene nede (flere kunder, større sjanse for lavere priser og DU tjener penger) Personlig synes jeg det er mer idiotisk å kjøpe en subsidiert mobil fra Telenor eller Netcom for så å fylle opp deres pengekasser. Nei, se til å bytt og vær en god FORBRUKER! Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Sheit. Det er sinnsykt billig! Haha, tror nesten jeg må ta meg en prat med pappa når han kommer hjem her. Lenke til kommentar
hsds Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Nå har jeg smarttalk. Har regnet på det, hvis forbruker mitt ligger på 2-300 kr hos Netcom så sparer jeg ikke ikke så mye eller ingenting ved å gå over til OneCall. Tror mange faller for wow faktoren her! 88 minutter gratis! Det må jeg ha! Men ringeprisen øker jo drastisk i forhold til Netcom sin. Med de 88 minuttene gratis hadde jeg spart 44 kroner i forhold til netcom regningen. Med tanke på at jeg da har 150-250 kroner mer igjen så kan jeg faktisk ende opp med dyrere regning. Anbefaler folk å virkelig regne på det istedenfor å falle for gratisminuttene Var like før jeg bestilte. Lenke til kommentar
Slutsky Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Trur nok jeg må verdere dette, ja! Problemet mitt er at jeg har operatørlåst mobil fra telenor. Har jo en gammel mobil som jeg kan bruke... Når jeg ringer til folk snakker jeg sjelden lenger enn 2-3 minutt, så det er oppstartsavgiften som trekker forholdsvis mest penger. Det er ikke noen skjult oppstartsavgift hos OneCall? Er det forresten mulig å fjerne operatørlåsen fra telenor på en enkel måte? Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Har byttet i dag Switchet fra Tele2. Årsaken til at det er gratis inntill 88 min/78min er vel, som flere har påpekt, at de satser på at flere kommer til å bruke mobilen mer enn akkurat det. Dessuten tjener operatørene veldig lite på småkunder. Fakturering er dyrt og vinninga går fort opp spinninga hvis man er nødt til å fakturere småbeløp. At man blir fakturert for 39 kr hvis man ønsker papirfaktura er et eksempel på det. Noen må jo printe ut, pakke og sende ut disse fakturaene. Kundeservice koster også mye å drive. One Calls kunder må derfor betale for dette, ikke ulikt mange 0-kr mnd-abo fra andre operatører. Ettersom jeg aldri har kontaktet kundeservice hverken hos NetCom, Telenor, Chess eller Tele2 spiller det ingen rolle for meg Lenke til kommentar
Kvinnorna Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 (endret) Jeg har nå hatt onecall i ca 4mnd, og må si meg svært fornøyd. Nå er de kommet opp i så mange gratis minutter samt sms at er man sparsommelige med mobilen sparer man mye. Så tidligere i tråden at det virker for godt til å være sant, nå må dere slutte!! Dette er hva som skjer når vi ikke har monopol i landet, det gagner oss som forbrukere i form av bedre service og sist men ikke minst lavere priser Kundeservicen er topp, det er ikke noen skjulte priser, bortsett fra tap av sim kort osv, som er helt vanlig hos flere leverandører. Eneste minus jeg kan nevne for min del som er stasjonert på sørlandet må være netcom dekning, foretrekker telenor her nede etter flere års erfaring. Endret 18. april 2007 av Praeferox Lenke til kommentar
LMH Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Korleis er det med kostnadar på dataoverføring? GPRS og 3G og sånt? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 10,50 pr MB som må sies å være en grei pris. Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Jeg venter på abbonomentet mitt as we speak! Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Jeg venter på abbonomentet mitt as we speak! 8415943[/snapback] Du er ikke alene om det Lenke til kommentar
snarius Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Eg som har hatt abonnementet i ei veke får vel dei ekstra minutta og meldingane og? Er det rett at abonnementet mitt no er gratis så lenge eg ikkje sender meir enn 78 sms og ikkje ringjer meir enn 88 minutt i månaden? Lenke til kommentar
unwill Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Jeg bestilte et nytt abonement i dag som jeg skal sette inn på min gamle mobil. Der skal jeg ringe de gratis 88 minuttene og sende de 74 gratis SMS meldingen , og mer skal jeg ikke bruke den til. Har de et online oversikt som viser hvor mye jeg har ringt for i en måned? Og er disse 88 minuttene kalendermåned eller faktureringsmåned? Kan en person bestille flere abonement? Så jeg f.eks. kjøper et par slik at jeg kan bytte simkort når jeg har brukt opp et kort? Lenke til kommentar
Empty Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Har gjort akkurat som unwill, gått over til OneCall. Ligger under grensa med 88min ringe tid og 78mld så dette kan bli billig framover. Men lurer også på om det er mulig å sjekke forbruket, enten online eller enda bedre via telefonen... Lenke til kommentar
rubbish Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Jeg har hatt bredbåndstelefoni fra Onecall et par år nå, og er meget fornøyd med dem. Har nå bestilt OneCall faktura her også idag.. Men, jeg vet ikke hvordan det fungerer på mobil, men man får tilgang til "mine sider" hvor man kan sjekke hvem man har ringt til, hvor lenge og pris. Vil anta det at dette gjelder på mobil også.. For å være ærlig så synes jeg "mine sider" hos Onecall er en smule dårlig, men håper dem forbereder disse snart.. (er en smule uoversiktlig) På bredbåndstelefoni så oppdateres hvem man har ringt til etc. i starten på en mnd, men jeg mener å ha lest her på forumet at disse oppdateres innen et døgn på mobil. mao, det vil vel stå på "mine sider" bruken av mobil også. Dette er nesten for godt til å være sant, men jeg håper nå at forbrukerene får opp øyene å er flinkere til å bytte abb. slik at det kan bli en "priskrig" mellom konkurentene... (Selv om jeg så på VG idag at Telenor eller Netcom var interissert til å sette ned prisene) .. merkelig.. Det er noen spørsmål om Operatørlås her ser jeg, se: http://www.onecall.no/index.php?content=faq&product=mobile så står det informasjon "Telefonen min er låst hos en annen operatør. Kan dere hjelpe? " med tips hvordan man får opp denne.. Lenke til kommentar
araziel Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Hatt onecall omtrent siden de lanserte nå jeg, og har vel aldri betalt over 100ish kr i telefonregning. Som oftest nede i 30-40 kr Lenke til kommentar
rubbish Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 (endret) såpass ja Edit, fant svar på det jeg lurte på.. Endret 18. april 2007 av rubbish Lenke til kommentar
hkakh Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Har hatt Onecall noen månder nå.... ligger på ca 1000 i månden blir fort dyrt når du bruker over gratis minuttene spes nå som minutt prisen har steget Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg