Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kjøre nettverk med firewire

Anbefalte innlegg

Jeg har 2 pcr som kjører nettverk på vanlig måte med nettverkskort og

krysset kabel. Det jeg lurer på er om det er mulig å kjøre nettverk over

firewire portene? Jeg vil helst ikke kjøpe noen repeater. Tør ikke koble

uten at jeg vet om det går. Har søkt på nettet men ikke funnet svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke noe problem dette. Testet dette sist helg i nettverk, og det gjekk uten problemer. Du tør ikke koble før du vet at det virker? Hva skulle skjedd om du koblet det til da? Er ikke akkurat noe som kan gå i lufta om du gjør det. Men uansett, det fungerer helt fint, iallefall på Windows XP som jeg har testet det på...

Lenke til kommentar

Jeg har bare hørt at å gjøre dette med usb ikke fungerer og at du da kan risikere at hovedkortet ryker. Derfor jeg ikke ville teste det uten en hvis trygghet. Men fungerer det uten krysset kabel? Eller må jeg ha det? Har ikke sett noen som selger slike.

Lenke til kommentar

Quote:

Bipri skrev (2002-12-20 16:08):

Jeg har bare hørt at å gjøre dette med usb ikke fungerer og at du da kan risikere at hovedkortet ryker. Derfor jeg ikke ville teste det uten en hvis trygghet. Men fungerer det uten krysset kabel? Eller må jeg ha det? Har ikke sett noen som selger slike.

Ingenting ryker :smile:

Krysset firewire? tja, er vel heller snakk om hunplugg i begge ender vil jeg tro. Firewire er seriell, så krysset er den ikke :smile: Regner med de selger slike på datasjapper. kanskje du må ha noe spesiell software også, ikke vet jeg :sad:

Lenke til kommentar
Om du skal kjøre fler maskiner over et firewire nettverk, så må du bruke en repeater. Denne fungerer omtrent som en hub. Iaf på den måten at den kan ha fler utganger til pcr. I tilleg så forsterker den opp signalet.

Hva med DasisyChaining ?

PC1 har to porter og er koblet til PC2's port1

PC2 Har to porter og er koblet til PC1 med port en og PC3 med port 2

PC3 har tp porter og er koblet til PC2 med port 1. (har ikke prøvd dette selv, men en kabel ifra pc3's port 2 til pc1'n port to bør funke det og, for å få litt feiltolleranse hvis pc2 skal f.eks reboote)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...