Gå til innhold

Spørsmål ang lønning i juli

Logitech87

Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg jobber som en IKT-lærling i en kommune. Også har det seg sånn at jeg som lærlig kun får feriepenger i juni. En vanlig arbeider får vel vanlig lønn + feriepenger!?

Så da tenkte jeg at jeg skulle jobbe litt ekstra i sommer, så jeg har noe penger å kose meg med. Så hvis jeg jobber fra 12 juni (da jeg får lønningene mine, og i dette tilfellet bare feriepenger) til 12 juli vil jeg da får utbetalt vanlig lønn den 12 juli da? 12 er som sagt lønningsdatoen min. Etter den 12 Juli tar jeg ferie :D

Takk for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann

Jeg jobber som en IKT-lærling i en kommune. Også har det seg sånn at jeg som lærlig kun får feriepenger i juni. En vanlig arbeider får vel vanlig lønn + feriepenger!?

Så da tenkte jeg at jeg skulle jobbe litt ekstra i sommer, så jeg har noe penger å kose meg med. Så hvis jeg jobber fra 12 juni (da jeg får lønningene mine, og i dette tilfellet bare feriepenger) til 12 juli vil jeg da får utbetalt vanlig lønn den 12 juli da? 12 er som sagt lønningsdatoen min. Etter den 12 Juli tar jeg ferie :D

Takk for svar

8411557[/snapback]

Altså hvis du har ekstrajobben fra 12.juni til 12.juli vil du ha lønninga den 12.juli fra ekstrajobben, eller den vanlige? :)

Lenke til kommentar
er du fast ansatt får du ikke vanlig lønn utbetalt i julu. du vil da få utbetalt feriepengene som er opptjent fra året før. er du timebetalt vil du få feriepenger + vanlig lønn

8412774[/snapback]

Ja jeg er fast ansatt. det står i lærlingkontraktet mitt at jeg kun vil få feriepenger i juni. Men hvis jeg jobber fra 12 juni, (da jeg får feriepenger) til 12 juli, må jeg få vanlig lønn for jobben jeg gjør i den perioden. juli er vel en feriemåned, så jeg jobber jo tilogmed på en måten "overtid" :hmm:

Fungere lønninger sånn at f.eks en løning jeg får i mai er for jobben jeg har gjort i måneden eller for jobben jeg kommer til å gjøre i kommende måned, hvis dere skjønner?

Lenke til kommentar

ble ikke helt klok på det du skreiv men jeg kan jo avkrefte at ingen får lønn + feriepenger hvis de tar seg 4-5 uker ferie... noe får det men de får jo ikke lønn neste lønningsdato, den lønnen og de ferie pengene du får hvis de kommer samtidig, skal holde for for 2 mnd, det er de med timelønn som kan få dette problemet , de med fast lønn får feriepenger lønningsdagen før ferien , og lønna kommer etter ferien.. ,

juli er inen ferie mnd, ferie mnd strekker seg fra mai - sept , så du jobber ikke "overtid" hvis du jobber de dagene i juli ,

overtid jobber du bare de dagene du er satt opp på fri,eller jobber utover arbeidstiden som står oppført på vaktlista di, hvis du er satt opp på fri i juli så er det jo overtid...

Lenke til kommentar
Ja jeg er fast ansatt. det står i lærlingkontraktet mitt at jeg kun vil få feriepenger i juni. Men hvis jeg jobber fra 12 juni, (da jeg får feriepenger) til 12 juli, må jeg få vanlig lønn for jobben jeg gjør i den perioden. juli er vel en feriemåned, så jeg jobber jo tilogmed på en måten "overtid" :hmm:

Fungere lønninger sånn at f.eks en løning jeg får i mai er for jobben jeg har gjort i måneden eller for jobben jeg kommer til å gjøre i kommende måned, hvis dere skjønner?

det er vanlig med noe som heter etterbetalt lønn. det betyr at lønn for jobbingen 12 mai til 12 juni får du utbetalt på neste lønning mens det du jobber 12 juni til 12 juli kommer på lønningen etter det igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...