Gå til innhold

Makulering av CD plater

Triax

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor ubrukelige vil du ha de?

Hvis de kun ikke skal kunne brukes kan du jo bare knekke de i to.

Er kravet fullstendig makulering av data, blir sikkerheten høyere jo mer du deler de opp :smile:

Heftige riper gjennom hele sølvlaget og inn i plasten fungerer nok også greit.

Ultimat løsning:

1. Lag konfetti av cdplatene.

2. Pulveriser konfettien

3. Smelt all plasten sammen, rør godt rundt.

4. Smugle alt sammen inn hos NASA, og gjem det inni en satelitt med ionemotor som skal sendes ut av solsystemet :razz:

Alternativ til punkt 4: hell den smeltede massen over et atomstridshode før en prøvesprengning.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-20 15:51, skrev WebKnight:

Hehe, var på clas olson her om dagen og må innrømme at jeg lo litt da jeg så det, men da er det vel noen som har bruk for det dah... De har noe som faktisk heter CD Makulator - Husker ikke hva den kostet men, hvis du fortsatt er på jakt så stikk innom der evt se på nettsiden deres.

CD-Destroyer heter den! Koster vel rundt 500,- eller no sånt. Tar 1800+++ Plater i timen :lol:

Lenke til kommentar

Mikrobølgeovn: Full effekt, 2 sekunder per plate.

Det er kanskje den morsomste måten å makkulere på.

Ikke sett de på 1 minutt, det blir for mye og lager for j*vlig stank. Det er heller ikke særlig miljøvennlig å hive de i peisen. Det er bedre å hive restene i søpla slik at det deponeres eller brennes i et forbrenningsannlegg som filtrerer ut det meste av avgassen.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-20 18:34, skrev Ar`Kritz:

Det enkleste vil være å bøye platene utover i hånda (for all del ikke innover!!!). Hvis du klemmer hardt nok til vil plata til slutt sprekke totalt opp og sprute utover i masse små, fine biter.

Noen CDer bare bøyer seg.

Knekke Verbatim CDer over et gulvteppe er ikke å anbefale. :wink:

Lenke til kommentar

Lån deg luftgevær...skyte CD's er morsomt og fine blinker. kjør over cd'ene med kontorstol, eller be en eller annen med bil som har piggdekk om å ta en burnout på dem. Drill - borr masse hull i dem. tape som gjør at cd'ene flasser. sandpapir/pussemaskin eller enkleste er vel å "låne dem bort" til en du vet roter vekk haugevis med saker...

trenger du flere ideer eller var du bare middlertidig fantasiløs???

Epox EP-8RDA+

AMD XP2400

TwinMos 3200DDR 512MB

Creative Audigy 2

Gainward GF3 TI500

MS Intellimouse Explorer 3.0

Alu funnel 60-92mm

Titan alu vifte 92mm

[ Denne Melding var redigert av: izex på 2002-12-20 21:06 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-20 11:39, skrev Nemidar:

Glemte å nevne at man får et lite gnist/lysshow med på kjøpet ved å bruke mikrobølgeovnen, så dersom fyrverkeribudsjettet er stramt er det bare å vente med destrueringen til kl. 23.59 den 31.12., slå av lyset på kjøkkenet og sette i gang, :smile:

hahahhehhheheh, tidenes metode da.

*glede seg til nyttårsaften* :razz:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-20 18:31, skrev Kjetil Lura:
Quote:

Simen1 skrev (2002-12-20 16:17):

Mikrobølgeovn: Full effekt, 2 sekunder per plate.

Det er kanskje den morsomste måten å makkulere på.

Det er ikke å annbefale å bruke en mikrobølgeovn som et leketøy. Har sett bilder av mikrobølgeovner som er blitt sprenkt i lufte på grunn av feil bruk?

Nei, det har jeg ikke sett. Har du noen linker jeg kan titte på?

Jeg vet ikke helt hva du mener med "sprengt" mikrobølgeovn, men hvis det bare er det samme som når man sprenger et egg i mikroen så har jeg sett det ja. Døra ble slengt opp og kjøkkenet ble sprayet med egg-biter.

Jeg tror forresten ikke at CD-plater vil eksplodere på samme måten som egg. CD'er vil bare smelte og svi seg etter hvert. Det er kun de to første sekundene som er morsomme. Det er da platen leder strøm og det slår gnister utover hele plata. Etter de to sekundene er det kun små flekker av metall igjen på plata, og dermed er det lite plass til induserte strømmer. Gnist-effekten varer derfor i kun et par sekunder. Etterpå vil man bare varme opp plasten.

Kanskje det er noen andre komponenter i mikroen som jeg ikke har fått med meg som kan eksplodere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...