Wintermuthe Skrevet 20. desember 2002 Del Skrevet 20. desember 2002 Hei, Jeg vurderer å kjøpe Gamecube til 5 åringen i familien til jul. Skulle jeg kjøpe konsoll selv hadde jeg kanskje kjøpt noe annet, men jeg har vurdert GameCube som det beste alternativet til guttungen (jeg legger mest vekt på spillutvalget slik som Super Mario osv.) I denne forbindelse har jeg noen spørsmål: 1. Hva trenger jeg å kjøpe som minimum (dvs. i tillegg til selve konsollen og ett spill) Trenger man å kjøpe minnekort for å kunne lagre spillene eller følger dette med? 2. Guttungen har en GBA. Kan denne koples til GameCube slik at spillene til denne kan spilles via TVn? Dersom noen mener jeg gjør en stor feil ved å kjøpe GC i stedenfor X-box eller PS2, så gi gjerne beskjed, men husk at dette skal være til en 5 åring og ikke til en som er ute etter å spille GTA, Halo osv! Takk for hjelp .... Lenke til kommentar
Da_Assassin Skrevet 20. desember 2002 Del Skrevet 20. desember 2002 vel... jeg har da stemmerett og allikevell koser meg med Mario Sunshine... (gleder meg til Zelda mest dog)... du trenger konsoll og spill + minnekort... det er egentlig alt... sett Gamecube til rasende billige priser for tida... så løp og kjøp... og jah, det finnes sånn kobler til GBA, men hittil er det ikke så mange spill som støtter det, se bak på coveret til spillene kan du se om det støtter det. En gang til neste år kommer også adapter så du kan spille GBA spill på TV'en... Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 20. desember 2002 Del Skrevet 20. desember 2002 Quote: Wintermuthe skrev (2002-12-20 10:37):1. Hva trenger jeg å kjøpe som minimum (dvs. i tillegg til selve konsollen og ett spill) Trenger man å kjøpe minnekort for å kunne lagre spillene eller følger dette med? Tror du trenger minne kort for å få lagret i enkelte spill. men er jaggu meg ikke sikker. Quote: 2. Guttungen har en GBA. Kan denne koples til GameCube slik at spillene til denne kan spilles via TVn? Jeg vet ikke om du kan spill GBA via TV'n, men enkelte spill kan bruke en GBA. F.eks så er det ett spill der du styrer en ball gjennom en labyrint, med hull i. Hvis ballen faller gjenom ett hull, så fortsetter spillet på GBA'n. Mulig dette bare var en test sak for å vise hvordan GBA kan brukes sammen med spill. GBA kan forresten brukes som håndkontroll. Lenke til kommentar
gixer Skrevet 20. desember 2002 Del Skrevet 20. desember 2002 Det stemmer at man må ha minnekort til når man spiller. Siden maskinen ikke har innebygget minne eller harddisk. Mener jeg har sett pakker med maskin, 1 stk håndkontroll, 1 stk minnekort og Mario Sunshine på den riktige siden av 2000-lappen. Spør du meg så er ikke dette en dum pris! PS. Selv om det er Gamecube så tror jeg nok at du kommer til å spille på den minst like mye som sønnen din! :smile: Lenke til kommentar
Wintermuthe Skrevet 20. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2002 Takk for kjappe svar! Hvis jeg skal kjøpe ett spill foreløpig, hva anbefaler dere da? Det må passe både til poden og meg og det MÅ støtte "multiplayer" via to kontroller :wink: Og når det gjelder minnebrikkene; hvor stor brikke bør jeg kjøpe? (Red: Skrev konsoller i steden for kontroller) [ Denne Melding var redigert av: Wintermuthe på 2002-12-20 11:13 ] Lenke til kommentar
Macint0sh Skrevet 20. desember 2002 Del Skrevet 20. desember 2002 Quote: Hvis jeg skal kjøpe ett spill foreløpig, hva anbefaler dere da? Mario Party 4 tror jeg vil være en sikker vinner. Ellers kan du lese de andre testene våre av GameCube-spill og se om noe virker interessant. Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 20. desember 2002 Del Skrevet 20. desember 2002 Mario, Pikmin og Super Monkey Ball er slagere. Hvis du er litt ekkel kjøper du også Resident Evil til ungen :smile: Da får han sikkert ikke sove de neste ti årene. Lenke til kommentar
Nighte Skrevet 20. desember 2002 Del Skrevet 20. desember 2002 må si det at pikmin er kun gøy så lenge det varer...hvilket er en kort stund...men den stunden det varer er det utrolig gøy. (bare altfor kort stund) Lenke til kommentar
Wintermuthe Skrevet 20. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2002 OK, da tror jeg at jeg har det jeg trenger for å kjøpe julepresang til poden (og far :wink: ) Takk for hjelpen og goood juuuul! Lenke til kommentar
Elerion Skrevet 20. desember 2002 Del Skrevet 20. desember 2002 Jeg vil anbefale Super Smash Brothers Melee til dere. Jeg spilte det sammen med min 4-år gamle nevø når jeg var barnevakt forleden, og vi hadde det kjempegøy. Men Mario Party 4 er nok oxo et godt alternativ, selv om jeg ikke har testet det. Lenke til kommentar
Nexxi Skrevet 20. desember 2002 Del Skrevet 20. desember 2002 Du gjør ikke noe dumt valg får sønnen (5) ved å kjøpe Gamecube fremfor de andre konsollene. Når det gjelder deg (30+?) så vil du fort finne ut at du kan ha like mye glede av den som han. :smile: Lenke til kommentar
Wintermuthe Skrevet 20. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2002 Da blir det GameCube. Jeg gleder meg sikkert mer enn poden! Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 20. desember 2002 Del Skrevet 20. desember 2002 Det er ikke bare barnespill til GameCube nei. Resident Evil og Eternal Darkness er jo veldig bra. Den største fordelen er at damer har mer forståelse for Nintendo enn X-Box :smile: Hvem kan si nei til Super Monkey Ball og Mario? Lenke til kommentar
Wintermuthe Skrevet 21. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2002 Så da slipper jeg å kjøpe presang til kona også? GameCube til barn og kone, dette blir bra :wink: Lenke til kommentar
fullifaencom Skrevet 21. desember 2002 Del Skrevet 21. desember 2002 Heheheh pass opp nå, ikke bli får bråkjekk :smile: Tror jeg ville kjøpt noe annet til kona ja :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå