Gå til innhold

Stygg pipelyd i Acer Pc!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er en sånn pipelyd som er helt ubehagelig for øret, merker ganske godt at det er en lyd som ikke skal være der :p

Selv tenker jeg at det kan være noe med høytalerne, det er ganske lik men mildere lyd av den lyden du får i PA anlegg til tider :p

Lenke til kommentar

Vanlig med litt høyfrekvent pipelyd på billig laptop's dessverre når de går på batteri.

Mener jeg har lest et sted at løsningen er å disable strømsparing på USB portene?

Tror muligens det gjaldt HP laptops, men fungerer muligens på Acer oxo?

Lenke til kommentar

Hei...

Har samma problemet non ganger med min bærbare hp. På min så kommer det ikke fra høytalerne men fra strømforsyningen. Veldig irriterendes hvis du lar deg irritere:p Hvordan kan man ikke la seg irritere. Vet ikke hvordan jeg skal få det bort. Er no dritt ass

Lenke til kommentar

Fikk akkurat det samme problemet med min Acer laptop for noen måneder siden. Forsto ikke hva det var, men prøvede å formatere pc'n. Etter dette har lyden ikke komt igjen..aner ikke hva det kom av..(kan ikke garantere at det var formateringen som gjor at den forsvann)

Lyden som kom var så høy at jeg måtte holde meg for ørene før jeg fikk skrudd den av :ermm:

edit:

Kanskje ett veldig longshot, men kan det være feedback mellom mic og høytalere?

Hvordan går det om du muter lyden, eventuellt muter mic'en i volumkontrollen?

Når du sier det så husker jeg at lyden forsvann når jeg skrudde ned lyden på pc'n, men den kom tilbake med en gang jeg skrudde den opp igjen..

Endret av TheAce-
Lenke til kommentar

Tipper det er strømforskyningen som lager disse lydene...

Det kan også være, som andre har nevnt her, en vifte eller en harddisk.

Men slike lyder kommer av spoler som er ødelagte, og slike er det i en strømforskyning.(?)

Hadde en slik forferdelig lyd i en gammel CRT skjerm.. Det merkelige var at den bare kom når jeg spilte spill i høy oppløsning (800x600 og oppover). Dette kom visst av en spole..

Lenke til kommentar
Hei, kjøpte meg akkurat denne pcn:

Acer bærbar

Men så er det en sånn ubehagelig høy pipelyd til tider, men aner ikke hva den kommer fra:/ noen som kjenner til noe sånt?

8411215[/snapback]

Hei!

Jeg hadde tilsvarende problem med en eldre Acermodell for noen år siden. En bruker her på forumet hadde dette forslaget:

Det er en del som har hatt dette pipelydproblemet på flere maskiner, men det som har hjulpet folk flest er å gå inn på

kontrollpanel->system>maskinvare->enhetsbehandling....klikke deg ned til usbroot (ligger som oftest nederst og under universal seriell busskontroller, gå inn på egenskapene til denne...og inne på strømstyring fjerner du haken for "tillatt at datamskinen slår av enheten for å spare strøm"

Du har sikkert flere like oppføringer, så gjør den samme endringen på alle.

Det fungerte som en drøm her. Prøv du også! Hvis det er den samme pipelyden som jeg hadde, så er den max irriterende, jeg veit.

Håper det hjelper! :)

Endret av JLa
Lenke til kommentar
Hei, kjøpte meg akkurat denne pcn:

Acer bærbar

Men så er det en sånn ubehagelig høy pipelyd til tider, men aner ikke hva den kommer fra:/ noen som kjenner til noe sånt?

8411215[/snapback]

Hei!

Jeg hadde tilsvarende problem med en eldre Acermodell for noen år siden. En bruker her på forumet hadde dette forslaget:

Det er en del som har hatt dette pipelydproblemet på flere maskiner, men det som har hjulpet folk flest er å gå inn på

kontrollpanel->system>maskinvare->enhetsbehandling....klikke deg ned til usbroot (ligger som oftest nederst og under universal seriell busskontroller, gå inn på egenskapene til denne...og inne på strømstyring fjerner du haken for "tillatt at datamskinen slår av enheten for å spare strøm"

Du har sikkert flere like oppføringer, så gjør den samme endringen på alle.

Det fungerte som en drøm her. Prøv du også! Hvis det er den samme pipelyden som jeg hadde, så er den max irriterende, jeg veit.

Håper det hjelper! :)

8420326[/snapback]

Tusen takk JLa!! :)

Sitter her med en splitter ny Dell 9400 pc som har hatt en grusom høyfrekvent pipelyd, inntil nå. Vært litt frustrert ja.Fulgte tipset du ga og etter å ha fjernet haken på den siste av flere usbroot sine strømstyringer var det som å slå pipelyden direkte off, fantastisk! Litt lettet her jeg sitter nå.

En ting, vil dette forkorte driften på batteri merkbart?

Lenke til kommentar
Dec:

Du bruker XP, sant? Har lest (om jeg har forstått det riktig) så fungerer ikke denne fiksen i Vista? Er godt mulig jeg tar feil...

8446745[/snapback]

Neida, kjører Vista jeg! Bra noe er som med gode gamle XP :)

Edit: ser nå at det i den andre tråden at det desverre ikke har fungert for deg. Var en utrolig lettelse å få fjerna lyden, så får håpe det ordner seg!

Endret av Dec
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...