Gå til innhold

Hvilket minne skal jeg kjøpe? Det er 2 GB sett

wil

Anbefalte innlegg

Hei. Håper på å snart få nok penger til å kjøpe mer ram. Da blir det 2 GB Sett isåfall. Jeg er ikke helt sikker på hva jeg skal kjøpe. Jeg har DDR Ram. IKKE DDRII.

Ramen skal ikke koste så mye, men det skal ikke være noe drit ram heller. Hvis ramen koster mer enn 2000 kr må jeg vente til i neste måned. Vil helst ha det, denne måneden isåfall.

Hvilken Ram anbefales da, til en grei pris?

Håper noen har svar.

Hilsen. wil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nånei. Det gjør jeg ikke. Vil ha noe som er sikkelig ja, men som ikke er så veldig dyrt. Tror det blir disse om jeg bestiller:

http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=info&PNO=156970

Ser grei ut de, også har en kompis av meg som har de brikkene selv (Tror jeg det var), sa at de var veldig bra.

Selv har jeg Cosair 2x512 MB Ram, men disse skal jeg da selvfølgelig ta ut.

Får se hvordan det blir med penger.

Lenke til kommentar
enig med siste.

Om du ikkje skal klokke så kjøper du det billigste 2GB ddr400 settet du finner. Det er samme garanti på alt minne, livstidsgarantier er bare fluff uansett. Du vil uansett bytte til ny PC lenge før minnet dør.

https://prisguiden.no/product.php?productId=45053

8420746[/snapback]

Nåja en prisforskjell på disse brikkene vs geil brikkene jeg viste til over på 75kr forsvarer ikke etter min mening å kjøpe ram fra en heller ukjent produsent.

Lenke til kommentar

Eg har ikkje giddet å klikke på 19 forskjellige linker for å sjekke prisene på det folk har linket til her. Eg fant det billigste 2GB settet på prisguiden og linket til det.

For folk som ikkje har helt spesielle krav i forbindelse med overklokking er en hvilken som helst produsent god nok. Alle har samme garanti ifølge kjøpsloven.

Men eg er egentlig enig, når forskjellen er under 100kr ville eg også kjøpt ett kjent merke :blush:

Lenke til kommentar

Enig med han som sa at det er bare tull å kjøpe dyr ram hvis du ikke skal klokke. Kjøp valueram fra en anerkjent leverandør, så har du bra minne til en bra pris. Er overhodet ingen forskjell på dyrt minne og billig minne så lenge du kjøper merkeram (når du ikke skal overklokke)

Spar de pengene du sparer til neste gang du skal kjøpe deg nytt utstyr istedet :)

Endret av Insanity
Lenke til kommentar

Har liksom ikke så god tro på Twinmos jeg da, men. Har heller ikke så god tro på Crucial selv om jeg hadde/har det i den gamle maskina. Har enda ikke bestilt noe minne enda, men skal gjøre det så fort jeg får penger. Inntil da så får jeg se hva jeg greier å bestemme meg for. Selv om jeg ikke skal klokke så liker jeg å ha muligheten, derfor tenkte jeg å kjøpe noe med sikkelig kvalitet.

Har som sagt Cosair nå og det er veldig bra minne, men 2 GB settene blir litt dyre. Så jeg vil nok uannsett gå for Kingston eller OCZ. Jeg får se.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...