Gå til innhold

IPCop VPN feilmelding (løst)

Anbefalte innlegg

Usikker på om denne passer under Linux kategorien når det gjelder VPN, men legger det her siden det dreier seg om IPCop.

IPCop maskinen får IP på "red interface" via DHCP fra canaldigital, og jeg har laget et domene hos dyndns.org.

På første side av VPN konfigurasjonen str det at jeg skal legge til:

Public IP or FQDN for RED interface or <%defaultroute>:

Men når jeg skal legge til domenenavnet "domene.dyndns.org" i det feltet så får jeg følgende feil:

Invalid input for hostname.

Jeg får det til å virke om jeg legger inn IP'n min istedenfor domenenavnet, men da må jeg jo sette det opp på nytt når jeg får ny IP.

Er det noen som er kjent med IPCop som vet hvorden jeg får den til å godkjenne domenenavnet?

Endret av e_urkedal
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
IPCop maskinen får IP på "red interface" via DHCP fra canaldigital, og jeg har laget et domene hos dyndns.org.

Hva er IPCop?

Hva er "red interface"?

Er ip maskina får fra DHCP public IP? (jf. ipadresse.no)

Lenke til kommentar

Hva er IPCop?

Hva er "red interface"?

Er ip maskina får fra DHCP public IP? (jf. ipadresse.no)

8564117[/snapback]

IPCop er en Linux brannmur distro.

Red interface er nettverkskortet som er ut mot nettet (inn mot LAN heter det "Green interface").

IP'n den får fra DHCP'n til Canal Digital er public IP ja.

Lenke til kommentar
Men når jeg skal legge til domenenavnet "domene.dyndns.org" i det feltet så får jeg følgende feil:

Invalid input for hostname.

1. Jeg er ikke kjent med IPCop - men legger du inn "domene.dyndns.org" eller "<ditt_subdomene>.dyndns.org"?

2. Hva er det faktiske domenenavnet på systemet ditt? Det du får på f.eks ssh? Er det feil, kan dette kanskje være feilen - se her for å bytte.

Endret av Kagee
Lenke til kommentar

Jeg leste en del på den siden, og med den informasjonen og litt prøving og feiling så fant jeg ut at problemet lå i domenenavnet. Domenet som jeg hadde begynte med et tall, og det likte ikke IPCop VPN programmet. Etter å ha skaffet et nytt som begynte med en bokstav så virket det fint.

Takk for hjelpen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...