Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PCen rota bort DVD-brenneren min?!

Anbefalte innlegg

Heisann.

Har en Packard Bell-laptop som jeg stort sett er strålende fornøyd med. Fornøyelsen endte nylig når jeg gjorde det klart for pcen at jeg ønsket å brenne enda en av cdene mine (til bruk i bilen min, som ikke har rotet bort noe som helst, enda). Pcen ga meg et intetanende blikk og påstod at den ikke hadde en DVD-brenner. I et øyeblikk eller to måtte jeg tenke meg om: "Har jeg ikke DVD-brenner allikevel? Det var da som svarte..." Så tok fornuften meg igjen: Jeg har jo tidligere brent en hel haug med CDer! Jeg fortalte dette til pcen, og prøvte å overbevise den ved å faktisk legge en disc inni spilleren. Discen begynte å spinne som den alltid gjør, men PCen sto på sitt: Den nektet å fortsatt for å ha en DVD-brenner. Lettere irritert tenke jeg at nå var det nok. Jeg åpnet "Min Datamaskin" for å manuelt lete frem brenneren min. Vel fremme viste det seg at PCen min hadde rett - på en måte.

Det kjente og kjære ikonet som alltid har latt meg kikke igjennom innholdet på discene mine, var borte! Alt jeg kunne finne var "Mine Dokumenter", "HDD C:" og "Mine Delte Mapper". Jeg så på pcen min at den hadde svææært lyst til å si "Hva var det jeg sa?", men lot vær, sansynligvis ut av sympati. Litt demotivert fortsatte jeg jakten på DVD-brenneren min. Jeg trengte ikke å gå lange veien - faktisk ikke lenger enn til kontrollpanelet - for å finne funksjonen jeg trengte: Nemlig sporhunden! (også kjent som "Legg til maskinvare"). Sporhunden hadde en mye mer optimistisk holdning enn pcen, og var ikke treg med å starte jakten. "Nå vil nok alt ordne seg", tenkte jeg for meg selv. Sporhunden kom tilbake. Den logret stolt med halen for å ha funnet en hel haug med saker. Med seg hadde den masse rart. Den hadde funnet en skjerm, minnebrikker, et grafikkort, en dobbelkjerne prosessor og masse annet stilig, men ingen DVD-brenner. Jeg skjønte at det krevde sterkere metoder. Mye sterkere. Jeg måtte avlive pcen min...

En slik beslutning er aldri en lett en, og før avlivningen fant sted, tilbrakte jeg litt kvalitetstid med pcen min. Denne tiden brukte vi til å gå gjennom aktivitetene vi likte best, for så å overføre alle de viktige programmene til mp3-spilleren min (som heller ikke har rotet bort noe som helst, enda). Jeg åpnet avlivningsprogrammet (også kjent som Smart Restore), og valgte alternativ "overkill" (også kjent som "Tilbakestill pcen til hvordan den var da den ble kjøpt"... kjært barn har mange navn?). Pcen min skjønte plutselig hvorfor jeg hadde vært så ekstra hyggelig med den det siste kvarteret, og ville ikke gi seg uten en kamp. Smart restore måtte anstrenge seg mot den seiglivede pcen min. Det var ikke et pent syn, men til slutt falmet pcen stille om. I et øyeblikk ble jeg slått av dårlig samvittighet. Denne forsvant heldigvis fort da den nye pcen (i samme kropp) våknet til live igjen. Det første jeg spurte pcen om, var om den hadde en DVD-brenner. "Ja, klart jeg har", svarte den eplekjekt. Jeg pustet lettet ut. Jeg åpnet DVD-brenner og fikk se hvilken disc som lå inni. Alt så ut til å fungere igjen. Det hadde vært en lang og følelsesladet dag, så før jeg brant en eneste cd, gikk jeg til sengs.

Dagen etterpå (i dag) fikk jeg omsider lyst til å brenne cd igjen. Pcen min ble litt blek da jeg fortalte dette. Den begynte å svette. Noen sekunder senere sa den: "Jo, du skjønner det... eh... atte..." Den trengte ikke å si mer. Jeg visste så alt for godt hva som hadde skjedd: Den hadde rotet bort DVD-brenneren min! I et desperat øyeblikk henvendte jeg meg til sporhunden igjen, uten gode resultat. Jeg ble helt vill, lette internett ned og opp etter drivere, gikk på Packard Bell sine support-sider, jeg skrev tilogmed en lang, absurd fortelling om denne hendelsen på et diskusjonsforum i håp om at det ville hjelpe. Så langt har det ikke hjulpet...

HVOR ER DVD-BRENNEREN MIN!?

Endret av Alex ws
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Heisann.

Har en Packard Bell-laptop som jeg stort sett er strålende fornøyd med.

Fornøyelsen endte nylig når jeg gjorde det klart for pcen at jeg ønsket å brenne enda en av cdene mine (til bruk i bilen min, som ikke har rotet bort noe som helst, enda). Pcen ga meg et intetanende blikk og påstod at den ikke hadde en DVD-brenner.

I et øyeblikk eller to måtte jeg tenke meg om: "Har jeg ikke DVD-brenner allikevel? Det var da som svarte..." Så tok fornuften meg igjen: Jeg har jo tidligere brent en hel haug med CDer!

Jeg fortalte dette til pcen, og prøvte å overbevise den ved å faktisk legge en disc inni spilleren. Discen begynte å spinne som den alltid gjør, men PCen sto på sitt: Den nektet å fortsatt for å ha en DVD-brenner.

Lettere irritert tenke jeg at nå var det nok. Jeg åpnet "Min Datamaskin" for å manuelt lete frem brenneren min.

Vel fremme viste det seg at PCen min hadde rett - på en måte.

Det kjente og kjære ikonet som alltid har latt meg kikke igjennom innholdet på discene mine, var borte! Alt jeg kunne finne var "Mine Dokumenter", "HDD C:" og "Mine Delte Mapper". Jeg så på pcen min at den hadde svææært lyst til å si "Hva var det jeg sa?", men lot vær, sansynligvis ut av sympati.

Litt demotivert fortsatte jeg jakten på DVD-brenneren min. Jeg trengte ikke å gå lange veien - faktisk ikke lenger enn til kontrollpanelet - for å finne funksjonen jeg trengte: Nemlig sporhunden! (også kjent som "Legg til maskinvare").

Sporhunden hadde en mye mer optimistisk holdning enn pcen, og var ikke treg med å starte jakten. "Nå vil nok alt ordne seg", tenkte jeg for meg selv.

Sporhunden kom tilbake. Den logret stolt med halen for å ha funnet en hel haug med saker. Med seg hadde den masse rart. Den hadde funnet en skjerm, minnebrikker, et grafikkort, en dobbelkjerne prosessor og masse annet stilig, men ingen DVD-brenner.

Jeg skjønte at det krevde sterkere metoder. Mye sterkere. Jeg måtte avlive pcen min... En slik beslutning er aldri en lett en, og før avlivningen fant sted, tilbrakte jeg litt kvalitetstid med pcen min.

Denne tiden brukte vi til å gå gjennom aktivitetene vi likte best, for så å overføre alle de viktige programmene til mp3-spilleren min (som heller ikke har rotet bort noe som helst, enda). Jeg åpnet avlivningsprogrammet (også kjent som Smart Restore), og valgte alternativ "overkill" (også kjent som "Tilbakestill pcen til hvordan den var da den ble kjøpt"... kjært barn har mange navn?).

Pcen min skjønte plutselig hvorfor jeg hadde vært så ekstra hyggelig med den det siste kvarteret, og ville ikke gi seg uten en kamp. Smart restore måtte anstrenge seg mot den seiglivede pcen min.

Det var ikke et pent syn, men til slutt falmet pcen stille om. I et øyeblikk ble jeg slått av dårlig samvittighet.

Denne forsvant heldigvis fort da den nye pcen (i samme kropp) våknet til live igjen.

Det første jeg spurte pcen om, var om den hadde en DVD-brenner. "Ja, klart jeg har", svarte den eplekjekt. Jeg pustet lettet ut. Jeg åpnet DVD-brenner og fikk se hvilken disc som lå inni.

Alt så ut til å fungere igjen. Det hadde vært en lang og følelsesladet dag, så før jeg brant en eneste cd, gikk jeg til sengs.

Dagen etterpå (i dag) fikk jeg omsider lyst til å brenne cd igjen. Pcen min ble litt blek da jeg fortalte dette. Den begynte å svette. Noen sekunder senere sa den: "Jo, du skjønner det... eh... atte..." Den trengte ikke å si mer.

Jeg visste så alt for godt hva som hadde skjedd: Den hadde rotet bort DVD-brenneren min!

I et desperat øyeblikk henvendte jeg meg til sporhunden igjen, uten gode resultat. Jeg ble helt vill, lette internett ned og opp etter drivere, gikk på Packard Bell sine support-sider, jeg skrev tilogmed en lang, absurd fortelling om denne hendelsen på et diskusjonsforum i håp om at det ville hjelpe. Så langt har det ikke hjulpet...

ble i hvertffall litt bedre eller hva?

og Alex ws: neste gang du skal forklare et problem, så ikke skriv en hel jævela novelle, greit?

Mange av oss er her for å prøve å hjelpe dere med problemer, ikke lese en sides fortelling som viser oss hvor skrudd du egentlig er i hodet :)

nå: til problemt ditt.

prøv å høyreklikk på "Min Datamaskin" og trykk på "behandle"/"Manage".

Der inne går du på "Enehetsbehandling" på menyen på venstre side.

Står helt øverst på lista der, står det en enehet med utropstegn på?

Hvis det er tillefellet, så kan det være at det er en korrupt driver som følger med maskinen. prøv da å finne ut merket og modell av dvd-brenneren, og last ned ny driver.

det er litt rart hvis dette er tillefelle, siden maskinen skal fortsatt få opp enheten (bare uten brenne funksjon) default.

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Heisann.

Har en Packard Bell-laptop som jeg stort sett er strålende fornøyd med.

Fornøyelsen endte nylig når jeg gjorde det klart for pcen at jeg ønsket å brenne enda en av cdene mine (til bruk i bilen min, som ikke har rotet bort noe som helst, enda). Pcen ga meg et intetanende blikk og påstod at den ikke hadde en DVD-brenner.

I et øyeblikk eller to måtte jeg tenke meg om: "Har jeg ikke DVD-brenner allikevel? Det var da som svarte..." Så tok fornuften meg igjen: Jeg har jo tidligere brent en hel haug med CDer!

Jeg fortalte dette til pcen, og prøvte å overbevise den ved å faktisk legge en disc inni spilleren. Discen begynte å spinne som den alltid gjør, men PCen sto på sitt: Den nektet å fortsatt for å ha en DVD-brenner.

Lettere irritert tenke jeg at nå var det nok. Jeg åpnet "Min Datamaskin" for å manuelt lete frem brenneren min.

Vel fremme viste det seg at PCen min hadde rett - på en måte.

Det kjente og kjære ikonet som alltid har latt meg kikke igjennom innholdet på discene mine, var borte! Alt jeg kunne finne var "Mine Dokumenter", "HDD C:" og "Mine Delte Mapper". Jeg så på pcen min at den hadde svææært lyst til å si "Hva var det jeg sa?", men lot vær, sansynligvis ut av sympati.

Litt demotivert fortsatte jeg jakten på DVD-brenneren min. Jeg trengte ikke å gå lange veien - faktisk ikke lenger enn til kontrollpanelet - for å finne funksjonen jeg trengte: Nemlig sporhunden! (også kjent som "Legg til maskinvare").

Sporhunden hadde en mye mer optimistisk holdning enn pcen, og var ikke treg med å starte jakten. "Nå vil nok alt ordne seg", tenkte jeg for meg selv.

Sporhunden kom tilbake. Den logret stolt med halen for å ha funnet en hel haug med saker. Med seg hadde den masse rart. Den hadde funnet en skjerm, minnebrikker, et grafikkort, en dobbelkjerne prosessor og masse annet stilig, men ingen DVD-brenner.

Jeg skjønte at det krevde sterkere metoder. Mye sterkere. Jeg måtte avlive pcen min... En slik beslutning er aldri en lett en, og før avlivningen fant sted, tilbrakte jeg litt kvalitetstid med pcen min.

Denne tiden brukte vi til å gå gjennom aktivitetene vi likte best, for så å overføre alle de viktige programmene til mp3-spilleren min (som heller ikke har rotet bort noe som helst, enda). Jeg åpnet avlivningsprogrammet (også kjent som Smart Restore), og valgte alternativ "overkill" (også kjent som "Tilbakestill pcen til hvordan den var da den ble kjøpt"... kjært barn har mange navn?).

Pcen min skjønte plutselig hvorfor jeg hadde vært så ekstra hyggelig med den det siste kvarteret, og ville ikke gi seg uten en kamp. Smart restore måtte anstrenge seg mot den seiglivede pcen min.

Det var ikke et pent syn, men til slutt falmet pcen stille om. I et øyeblikk ble jeg slått av dårlig samvittighet.

Denne forsvant heldigvis fort da den nye pcen (i samme kropp) våknet til live igjen.

Det første jeg spurte pcen om, var om den hadde en DVD-brenner. "Ja, klart jeg har", svarte den eplekjekt. Jeg pustet lettet ut. Jeg åpnet DVD-brenner og fikk se hvilken disc som lå inni.

Alt så ut til å fungere igjen. Det hadde vært en lang og følelsesladet dag, så før jeg brant en eneste cd, gikk jeg til sengs.

Dagen etterpå (i dag) fikk jeg omsider lyst til å brenne cd igjen. Pcen min ble litt blek da jeg fortalte dette. Den begynte å svette. Noen sekunder senere sa den: "Jo, du skjønner det... eh... atte..." Den trengte ikke å si mer.

Jeg visste så alt for godt hva som hadde skjedd: Den hadde rotet bort DVD-brenneren min!

I et desperat øyeblikk henvendte jeg meg til sporhunden igjen, uten gode resultat. Jeg ble helt vill, lette internett ned og opp etter drivere, gikk på Packard Bell sine support-sider, jeg skrev tilogmed en lang, absurd fortelling om denne hendelsen på et diskusjonsforum i håp om at det ville hjelpe. Så langt har det ikke hjulpet...

ble i hvertffall litt bedre eller hva?

og Alex ws: neste gang du skal forklare et problem, så ikke skriv en hel jævela novelle, greit?

Mange av oss er her for å prøve å hjelpe dere med problemer, ikke lese en sides fortelling som viser oss hvor skrudd du egentlig er i hodet  :)

nå: til problemt ditt.

prøv å høyreklikk på "Min Datamaskin" og trykk på "behandle"/"Manage".

Der inne går du på "Enehetsbehandling" på menyen på venstre side.

Står helt øverst på lista der, står det en enehet med utropstegn på?

Hvis det er tillefellet, så kan det være at det er en korrupt driver som følger med maskinen. prøv da å finne ut merket og modell av dvd-brenneren, og last ned ny driver.

det er litt rart hvis dette er tillefelle, siden maskinen skal fortsatt få opp enheten (bare uten brenne funksjon) default.

8411008[/snapback]

Det er nettopp det som er problemet. Den er ingensteder. Hverken i Enhetsbehandling eller andre steder hvor den burde ha vært. Iogmed at jeg fikk gang i den etter å ha drept pcen første gang, er det vel logisk å anta at den fremdeles er i kontakt med pcen rent fysisk? Har ikke lyst til å begynne å skru den istykker om det ikke er nødvendig. Dessuten registrerer jo brenneren når jeg putter i discer. Den spinner litt som vanlig, og på pc-skjermen kommer tilogmed semi-timeglasset frem.

Jeg gir snart opp. Dette er bak min fatteevne.

Lenke til kommentar

Takk for et godt forslag, men dette har jeg allerede prøvt - uten hell. Er det mulig at en kabel eller noe sitter litt løst? Eller kan det ha noe for seg å åpne pcen, og koble spilleren fra og til igjen, for å få Windows til å finne den?

Lenke til kommentar
Takk for et godt forslag, men dette har jeg allerede prøvt - uten hell. Er det mulig at en kabel eller noe sitter litt løst? Eller kan det ha noe for seg å åpne pcen, og koble spilleren fra og til igjen, for å få Windows til å finne den?

8447866[/snapback]

Hehe fint første inlegg :thumbup:

Jeg tror det kan løses slik som du forklarer. Skru løs tastaturet.. Hvis jeg ikke husker feil er det også noen tapper som må skyves på denne maskinen..

Skjekke at kabelen sitter godt begge steder, koble ut cd-rommen. starte opp. skru av og plugge den inn... Hvis ikke dette hjelper er den nok død..

Lenke til kommentar

8447866[/snapback]

Jeg tror det kan løses slik som du forklarer. Skru løs tastaturet.. Hvis jeg ikke husker feil er det også noen tapper som må skyves på denne maskinen..

Skjekke at kabelen sitter godt begge steder, koble ut cd-rommen. starte opp. skru av og plugge den inn... Hvis ikke dette hjelper er den nok død..

8449560[/snapback]

Må maskinen åpnes fra oversiden? Skal jeg ikke bare fjerne skruene på undersiden?

Lenke til kommentar

8447866[/snapback]

8449560[/snapback]

Må maskinen åpnes fra oversiden? Skal jeg ikke bare fjerne skruene på undersiden?

8456141[/snapback]

Spørs hvilken modell du har.. Det finnes sikkert markeringer rundt skruene om hva du løsner..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...