Gå til innhold

Ingen skademodell i GT5 likevel?

Mala

Anbefalte innlegg

Carmageddon hadde da ikke fysikken som skulle til, fordi bilene oppfører seg ikke realistisk, pluss at man hoppa laaaangt :p

Det er ikke dårlig med tanke på at spillet er fra 1997-98 :ph34r:

Hadde man kunne kombinert fysikken og grafikken til burnout med skademodelleringen til carmageddon pluss GTA i en sandkasse-aktig verden hadde jeg funnet meg nytt favorittspill :dribble:

Når det er sagt er det store forventninger til Burnout 5, og jeg gleder meg stort :)

Jeg likte de forrige spillene ihvertfall godt :thumbup:

Edit: skrivefeil

Endret av FunkyHunk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Carmageddon hadde da ikke fysikken som skulle til, fordi bilene oppfører seg ikke realistisk, pluss at man hoppa laaaangt :p

Det er ikke dårlig med tanke på at spillet er fra 1997-98  :ph34r:

Hadde man kunne kombinert fysikken og grafikken til burnout med skademodelleringen til carmageddon pluss GTA i en sandkasse-aktig verden hadde jeg funnet meg nytt favorittspill  :dribble:

Når det er sagt er det store forventninger til Burnout 5, og jeg gleder meg stort :)

Jeg likte de forrige spillene ihvertfall godt  :thumbup:

Edit: skrivefeil

8437816[/snapback]

:w00t:

Okey moderator!!

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Skuffende få med Forza-erfaring her. All ære til GT-serien, men Forza er et knallspill, dere har gått glipp av noe stort.

Jeg liker skademodellen til Forza. Det er riktig at bilene aldri går helt i stykker, de kan alltid kjøres videre, men det betyr ikke at du ikke straffes hardt for å kræsje. Én treff i 250km/t kan forvandle en supersportsbil til en sjanglende, sjanseløs skrothaug. Hvis du ikke passer på bilen, får du altså store problemer med å holde følge med konkurrentene. Hvilken type skade, og hvor kraftig, avhenger av hvordan du kolliderer. Det er lettere å leve med en bulk i siden enn ødelagt hjuloppheng.

Jeg har aldri opplevd at det har lønt seg å støtte seg til rekkverk i Forza. Du mister ikke all fart, men det bremser nok en del (naturlig nok), dessuten må du jo ofte ut av banen, og gress/grus er ikke akkurat det dekkene biter best i. I tillegg ville sjansene for å få en skade på bilen være store.

Det er spesielt én ting med Forza som er unaturlig, det er at du mister mye hastighet om du kjører for langt på utsiden av banen. Plutselig bremser bilen kraftig ned. Det er imidlertid ikke et resultat av svak fysikkmotor, men et bevisst valg fra utviklernes side. Årsaken er rett og slett at Forza er ganske flerspillerorientert, og denne bremsingen er implementert for at spillere ikke skal kutte svinger/ta snarveier. Det høres mer plagsomt ut enn det virkelig er, det har irritert meg langt mindre enn den nedsatte hastigheten etter at du treffer et rekkverk i GT4.

Jeg har funnet mye glede i både GT-serien og Forza, men nå må jeg innrømme at Forza 2 er bilspillet jeg ser mest frem til. Forza står ikke tilbake for GT4, og jeg er overbevist om at Forza 2 kommer til å bli enda bedre.

Gran Turismo har kjempet seg til en berømmelse som Forza (enda) ikke kan leve opp til, men det har på ingen måte med kvalitetsforskjell å gjøre. Jeg sitter ikke med inntrykk av at den ene serien er mer perfeksjonistisk enn den andre, og det er ingen selvfølge at GT5 blir et bedre bilspill enn Forza 2 (eller omvendt). Noen ser ut til å tro at navnet "Gran Turismo" i seg selv er en garanti for at spillet er overlegent alle andre. Det er i beste fall ignorant.

Lenke til kommentar

Folkens, la oss alle ta en stor boks "Chill" oxo tar vi det heeelt med ro.

Jeg tror jeg kommer ikke til å gråte hvis det ikke blir skade på gt5,

men det hadde jo vært morsomt.

Jeg er en av de som bruker å ta en free run på F.ex Nürnburgring for å se på replayen etterpå, for å se på den fine gromme Skyline r34 jeg kjører.

Fordi jeg synes bilen er nydelig å se på. hvis jeg gjør noen tabber,

og skader bilen så er det ikke så fint å se på lengre.

Men, hvis jeg skal kjøre løp, så trur jeg at kjøringa/idealsporet ville ha forbedra seg betraktelig om man hadde skader å bry seg om.

HVIS det kommer, så klager jeg ikke, hvis det ikke kommer, så trur jeg ikke jeg legger meg ned og gråter heller.

Det til side: jeg er enig med det Urgelol sa; Det er en egen feeling med Gran Turismo-serien. Det jeg savna mest med ps3'en var at gt4 ikke funket, før ver. 1.7 kom ut vel å merke :)

Lenke til kommentar
Hva er poenget med skade? Ingen går vel på bilutstilling for å se en krasjet bil.  Det handler om perfekt kjøring... Håper indelig at Gt5 ikke har skademodelering, det vil ødelegge mye.

8441088[/snapback]

Enkelte bilspill som Forza og GT ønsker man så realistiske som mulige, derfor er det litt kjipt at bilen er like hel etter bråstopp i betongen veggen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...