FunkyHunk Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 (endret) Carmageddon hadde da ikke fysikken som skulle til, fordi bilene oppfører seg ikke realistisk, pluss at man hoppa laaaangt Det er ikke dårlig med tanke på at spillet er fra 1997-98 Hadde man kunne kombinert fysikken og grafikken til burnout med skademodelleringen til carmageddon pluss GTA i en sandkasse-aktig verden hadde jeg funnet meg nytt favorittspill Når det er sagt er det store forventninger til Burnout 5, og jeg gleder meg stort Jeg likte de forrige spillene ihvertfall godt Edit: skrivefeil Endret 21. april 2007 av FunkyHunk Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 (endret) Carmageddon hadde da ikke fysikken som skulle til, fordi bilene oppfører seg ikke realistisk, pluss at man hoppa laaaangt Det er ikke dårlig med tanke på at spillet er fra 1997-98 Hadde man kunne kombinert fysikken og grafikken til burnout med skademodelleringen til carmageddon pluss GTA i en sandkasse-aktig verden hadde jeg funnet meg nytt favorittspill Når det er sagt er det store forventninger til Burnout 5, og jeg gleder meg stort Jeg likte de forrige spillene ihvertfall godt Edit: skrivefeil 8437816[/snapback] Okey moderator!! Endret 21. april 2007 av UrgeLoL Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 begrens bruken av smileys folkens. ser jeg dette igjen i denne tråden blir posten stengt og advarsler utdelt. Dere bør klare å utrykke dere ved å bruke normal norsk og ikke ha en overdreven bruk av smileys. Lenke til kommentar
kvmmvk Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Hva er poenget med skade? Ingen går vel på bilutstilling for å se en krasjet bil. Det handler om perfekt kjøring... Håper indelig at Gt5 ikke har skademodelering, det vil ødelegge mye. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 (endret) Hadde quotet og svart Ventula. Så valgte å fjerne hele dritten. Endret 22. april 2007 av UrgeLoL Lenke til kommentar
Hagforce Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Hadde GT vært svappa med FORZA (som i en blindtest) hadde fansen ikke likt det allikevel og visa versa. That is life. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Hadde sikkert likt Forza om jeg hadde spilt det, men jeg hadde ikke likt GT spillene noe mindre av den grunn. Det er noe eget med GT spillene for min del. Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Skuffende få med Forza-erfaring her. All ære til GT-serien, men Forza er et knallspill, dere har gått glipp av noe stort. Jeg liker skademodellen til Forza. Det er riktig at bilene aldri går helt i stykker, de kan alltid kjøres videre, men det betyr ikke at du ikke straffes hardt for å kræsje. Én treff i 250km/t kan forvandle en supersportsbil til en sjanglende, sjanseløs skrothaug. Hvis du ikke passer på bilen, får du altså store problemer med å holde følge med konkurrentene. Hvilken type skade, og hvor kraftig, avhenger av hvordan du kolliderer. Det er lettere å leve med en bulk i siden enn ødelagt hjuloppheng. Jeg har aldri opplevd at det har lønt seg å støtte seg til rekkverk i Forza. Du mister ikke all fart, men det bremser nok en del (naturlig nok), dessuten må du jo ofte ut av banen, og gress/grus er ikke akkurat det dekkene biter best i. I tillegg ville sjansene for å få en skade på bilen være store. Det er spesielt én ting med Forza som er unaturlig, det er at du mister mye hastighet om du kjører for langt på utsiden av banen. Plutselig bremser bilen kraftig ned. Det er imidlertid ikke et resultat av svak fysikkmotor, men et bevisst valg fra utviklernes side. Årsaken er rett og slett at Forza er ganske flerspillerorientert, og denne bremsingen er implementert for at spillere ikke skal kutte svinger/ta snarveier. Det høres mer plagsomt ut enn det virkelig er, det har irritert meg langt mindre enn den nedsatte hastigheten etter at du treffer et rekkverk i GT4. Jeg har funnet mye glede i både GT-serien og Forza, men nå må jeg innrømme at Forza 2 er bilspillet jeg ser mest frem til. Forza står ikke tilbake for GT4, og jeg er overbevist om at Forza 2 kommer til å bli enda bedre. Gran Turismo har kjempet seg til en berømmelse som Forza (enda) ikke kan leve opp til, men det har på ingen måte med kvalitetsforskjell å gjøre. Jeg sitter ikke med inntrykk av at den ene serien er mer perfeksjonistisk enn den andre, og det er ingen selvfølge at GT5 blir et bedre bilspill enn Forza 2 (eller omvendt). Noen ser ut til å tro at navnet "Gran Turismo" i seg selv er en garanti for at spillet er overlegent alle andre. Det er i beste fall ignorant. Lenke til kommentar
FunkyHunk Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Folkens, la oss alle ta en stor boks "Chill" oxo tar vi det heeelt med ro. Jeg tror jeg kommer ikke til å gråte hvis det ikke blir skade på gt5, men det hadde jo vært morsomt. Jeg er en av de som bruker å ta en free run på F.ex Nürnburgring for å se på replayen etterpå, for å se på den fine gromme Skyline r34 jeg kjører. Fordi jeg synes bilen er nydelig å se på. hvis jeg gjør noen tabber, og skader bilen så er det ikke så fint å se på lengre. Men, hvis jeg skal kjøre løp, så trur jeg at kjøringa/idealsporet ville ha forbedra seg betraktelig om man hadde skader å bry seg om. HVIS det kommer, så klager jeg ikke, hvis det ikke kommer, så trur jeg ikke jeg legger meg ned og gråter heller. Det til side: jeg er enig med det Urgelol sa; Det er en egen feeling med Gran Turismo-serien. Det jeg savna mest med ps3'en var at gt4 ikke funket, før ver. 1.7 kom ut vel å merke Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Uansett hva som er sagt eller gjort eller diskutert på disse sidene, så synes jeg vi skal slutte å diskutere hva som er best av forza og gt. Se på emnetittelen. Det kan vi diskutere . Lenke til kommentar
Tharos. Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Synes å huske at det var skade i GT2? Ikke at bilen ble synlig ødelagt, men forhjula ble herpa om du kræsja for hardt, slik at de ble f. eks. stående mot hverandre. Men det gikk an å skru av, så da gjorde jeg det. Lenke til kommentar
trydis Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Merkelig at de bruker unnskyldningen om at de vil utelate det helt til de kan lage det autentisk. Alle de tidligere versjonene har jo f.eks. ikke fotorealistisk grafikk, samt at man kan utnytte det å kjøre langs autovernet. http://www.ps3blog.net/2007/04/16/no-damag...gran-turismo-5/ Lenke til kommentar
dnthalhuk Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Hva er poenget med skade? Ingen går vel på bilutstilling for å se en krasjet bil. Det handler om perfekt kjøring... Håper indelig at Gt5 ikke har skademodelering, det vil ødelegge mye. 8441088[/snapback] Enkelte bilspill som Forza og GT ønsker man så realistiske som mulige, derfor er det litt kjipt at bilen er like hel etter bråstopp i betongen veggen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå