Gå til innhold

Ingen skademodell i GT5 likevel?


Mala

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir det ikke slik i Forza 2 at deler din eller andre bilder mister i løpet blir liggende igjen på banen de resterende rundene av løpet? Mener å ha lest det et sted for lang tid tilbake. Det kan skape artige situasjoner :)

 

Det blir vel det mest avanserte bilspillet som har sett dagens lys så langt. Kan bli mange artige race på live.

Lenke til kommentar

Mgs, eh.. UrgeLoL:

En dansk journalist som innledningsvis kunne fortelle at hans bilspillerfaring begrenset seg til Mario Kart, kastet seg rett inn i en Ferrari. Med klampen i bånn og sving forut, var ikke den lenger kjøredyktig. Han gjentok dette noen ganger før han kastet fra seg rattet og gryntet; "I suck".
Lenke til kommentar

Delene ligger fint igjen ja, så det kan jo blir usansynlig artig/forjævlig å spille online :p

 

Ser at folk kritiserer det visuelle skadesystemet, og kor begrenset det egentlig er. Må huske på at all den avanserte bilfysikken blir påvirket av krasjinga også :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Nå fikk jeg lyst på både xbox 360 og ps3 :p

Men det tror jeg ikke budsjettet mitt har råd til... Da må jeg isåfall jobbe MYE i sommer :p

 

Men on topic: Det skulle vært en form for skade i gt5 synes jeg...

Har selv alle gt spillene + forza, og jeg vil si at gt serien slår forza grundig!

Jeg har også ett anna spill til xbox, som heter sega gt 2002 elns, som ligner litt på GT og forza, men skademodusen i dette spillet er genialt, der blir delene slitt, og må vedlikeholdes etter ett par løp:) De blir også mere skada om du krasjer, og hvis du skrur opp turbotrykket feks så må du mye oftere ta service på motoren :)

Edit: leifs

Endret av daruu
Lenke til kommentar
Håper burnout 5 får en imponerende skade modulering, selv om den kanskje blir nokså arcade aktig.

8414672[/snapback]

 

Først diskuteres det her om en realistisk skademodellering, også drar du inn et spill som Burnout. Det er jo absolutt ingenting i Burnout (som forrøvrig er en knall spillserie) som er realistisk, så hvorfor skal man plutselig begynne å lage en realistisk skademodell i det spillet?

 

Jeg har ikke noe imot at det blir implementer skademodell i Burnout, men da håper jeg den blir like urealistisk som resten av spillet. Uannsett, og det kan jeg si uten å ha prøvd Forza 2 en gang, så blir skademodelleringen i Forza 2 mer realistisk enn i noen Burnoutspill (håper jeg både for Burnout og Forza sin del).

 

Men det diskuteres her om hvor mye skade en bil skal kunne tåle. Spørsmålet er jo kanskje hvor mange vanlige spillere som bare legger fra seg et bilspill hvor vansklighetsnivået blir for høyt og bilen blir vraket før andre runde. Det er mange casual spillere som bare vil sette seg ned og kjøre en fet Ferrari og ikke behøve å tenke på at bilen kan gå i stykker. Dette kan selvfølgelig justeres i innstillingene i spillet, men som de bak Forza 1 hadde kalkulert med så var kun 10-15% av de som kjøpte spillet som ville kjøre bilene sine 100% realistisk (syntes selv at disse tallene var litt lave, men de har vel undersøkeler som bygger opp under dette).

 

Da blir det til slutt et spørsmål om de skal utvikle spillet for disse 15%, eller kanskje bry seg mer om de restrerende 85%.

Lenke til kommentar

Du tar opp et godt poeng der Larry, men det kan løses på en grei måte, ved at man kan velge om man vil ha skade eller ikke. Var en fin fordel med nfs porsche 2000, jeg kunne leke meg i adv modus med skade, mens mine mindre søskenbarn kunne også få leke seg med ratt og pedaler, men da uten skade, og med enklere motstandere.

 

Sier ikke at dette vil være enkelt å få med i f.eks forza2/gt5, men om de er redde for å miste kunder pga at bilene tar skade, kan man alltids bruke litt ekstra tid på å få det sånn at man kan slå det av, helst da på, da det sikkert er et fåtall av spillerne som vil ha det på fra starten av.

Lenke til kommentar

Jeg sier bare online, Foza Motorsport 2 online med skademodeller.

Dette betyr at folk vil kjøre mer forsiktig og mindre dirty.

Er ingen som har lyst til å ødelegge sin nyinkjøpte bil. :)

Sånn sett er det faktisk noe som påvirker gameplayet online og forhåpentligvis personene som spiller det online retter seg etter.

Lenke til kommentar

GT serien har hele tiden gitt oss best eye candy utifra hva hardwaren kunne yte.

 

Jo mer ekte spillet/grafikken ser ut, jo mer realistisk føles det å kjøre.

 

Tror hoved grunnen til at man har utelatt skade er:

Hvis gpu/cpu måtte behandle fysikken til skadede biler, ville man måtte redusere detaljnivået (and who want's that).

 

Kansje ps4 har resurser til overs :!:

 

Selv liker eg best å sjå/nyte ein fin bil i replayen en et vrak som kjøyrer der :D

 

og en dritten bil er ikke noe kult, så kutt ut carwash og (er lei av å vaske bil)

Lenke til kommentar
Mgs, eh.. UrgeLoL:
En dansk journalist som innledningsvis kunne fortelle at hans bilspillerfaring begrenset seg til Mario Kart, kastet seg rett inn i en Ferrari. Med klampen i bånn og sving forut, var ikke den lenger kjøredyktig. Han gjentok dette noen ganger før han kastet fra seg rattet og gryntet; "I suck".

8417837[/snapback]

 

 

Ja? Skjønner ikke helt poenget ditt. Spilt Pole Position på Atari? Der ble også bilen ikke kjøredyktig etter en tur i ett reklame skilt. Forza 2's slitasje og skade modell på dempere, motor osv osv er sikkert meget bra. Men det vet jeg lite om da jeg bare har sett video som demonstrerer de skadene du kan se på bilen. Og de er ikke imponerende da vi har sett alt sammen i bilspill for 5-6 år siden.

Lenke til kommentar
Håper burnout 5 får en imponerende skade modulering, selv om den kanskje blir nokså arcade aktig.

8414672[/snapback]

 

Først diskuteres det her om en realistisk skademodellering, også drar du inn et spill som Burnout. Det er jo absolutt ingenting i Burnout (som forrøvrig er en knall spillserie) som er realistisk, så hvorfor skal man plutselig begynne å lage en realistisk skademodell i det spillet?

 

Jeg har ikke noe imot at det blir implementer skademodell i Burnout, men da håper jeg den blir like urealistisk som resten av spillet. Uannsett, og det kan jeg si uten å ha prøvd Forza 2 en gang, så blir skademodelleringen i Forza 2 mer realistisk enn i noen Burnoutspill (håper jeg både for Burnout og Forza sin del).

 

Men det diskuteres her om hvor mye skade en bil skal kunne tåle. Spørsmålet er jo kanskje hvor mange vanlige spillere som bare legger fra seg et bilspill hvor vansklighetsnivået blir for høyt og bilen blir vraket før andre runde. Det er mange casual spillere som bare vil sette seg ned og kjøre en fet Ferrari og ikke behøve å tenke på at bilen kan gå i stykker. Dette kan selvfølgelig justeres i innstillingene i spillet, men som de bak Forza 1 hadde kalkulert med så var kun 10-15% av de som kjøpte spillet som ville kjøre bilene sine 100% realistisk (syntes selv at disse tallene var litt lave, men de har vel undersøkeler som bygger opp under dette).

 

Da blir det til slutt et spørsmål om de skal utvikle spillet for disse 15%, eller kanskje bry seg mer om de restrerende 85%.

8418840[/snapback]

 

Skade moduleringen i Burnout 5 høres imponerende ut, og sa aldri at den var eller skulle blir realistisk. Litt av poenget med spillet. Leste nettopp om spillet, og utviklerene fortalte at bilene nå kan brytes opp i 80 deler ved kollisjoner. I forrige generasjons burnout spill var dette tallet 12. En slik skade modulering må da kunne føres over til mere realistiske bilspill, men da må selvfølgelig kriteriene for hvordan bilen brytes endres, slik at dette skjer på en realistisk måte.

Lenke til kommentar

To av de tingene jeg virkelig så frem til denne konsollgenereasjonen var bedre fysikk og skikkelige skademodeller i bilspill... det er jo latterlig at dette er så fraværende, og for at bilspillene skal entre nextgen nivå så burde det være andre kriterier enn grafikk. Det blir jo som å spille GT1 med bedre grafikk bare... Men men, når bilspill alltid skal holde seg innenfor den jævla arcade sjangeren så...

Lenke til kommentar
Dagens bilspillprodusenter kunne lært av folka som laga Carmageddon... var kanskje ikke så realistisk, men skademodellene var jo prima.

8413215[/snapback]

 

Carmageddon II hadde den beste skade-modelleringen som jeg til dags dato har sett. da desverre ikke den beste grafikken :/

 

Carmageddon II Eleanor

Carmageddon II Ford Taunus

 

Når de lager bilskade like bra som dette, så blir jeg fornøyd :)

Lenke til kommentar

Ja, Carmageddon er ett godt eksempel på skademodulering der bilens form endres etter som man kræsjer. Om man hadde tatt dette, samtidig gjort det 10 ganger så detaljert og lagt inn real life fysikk så hadde det vært moro. Tipper Burnout 5 kommer til å ha en skademodulering som er imponerende, dog ikke realistisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...