Brian Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Nei, mente ikke det Brian. Lurte bare på hvordan de har gjort det på forza spillene. I noen bilspill mister man halvparten av farten om man skulle komme borti veggene, og det er meget irriterende. 8414432[/snapback] ok Men det er jo litt mer realistisk at man mister litt fart når man kommer borti en vegg eller lignende hindringer. Du kan jo prøve å kjøre bilen din i autovernet selv, og du vil merke at du mister fart. Men en del spill har likevel en tendens til å overdrive dette med at du mister nesten all farten momentant. Det som heller skulle vært tilfellet er at du gradvis mistet farten jo lengre du lå inntil veggen, og etterhver som skjermene ble skrapt ned så ble karosseriet hektet fast i veggen og du snurret rundt, eller noe i den duren. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 polyphony digital har ikke fått lov til og lage skder på bilene i gran turismo. derfor lurer jeg hvorfor Ms fikk lov med forza 1 8414396[/snapback] Nå har aldri PD sagt at de ikke kommer til å ha skade i GT5 på grunn av at de ikke får lov. De har sagt at de vil gjøre det meget realistisk om de først skal gjøre det, ikke halvhjertet som i Forza 2 og andre bilspill. 8414415[/snapback] Og du kan si det er halvhjertet i forza 2 på hvilket grunnlag? Personlig er vel mangel på skade en grunn til at jeg aldri helt syntes gt serien tok av for meg personlig. Desverre. TDU ble ikke så mye å skryte av heller vist, så da får man håpe forza 2 leverer, men man får vente og se. 8414457[/snapback] PD mener at det er halvhjertet, de vil kjøre løpet ut om de først skal gjøre skademodulering. Men jeg mener også at det er halvhjertet, selv om det kanskje er bedre enn ingenting. Men jeg ønsker full slitasje og full skade! Det er helhjertet i mine øyne. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Noen som spiller forza som kan forklare meg forskjellen mellom å skli etter autovernet i GT og i Forza? Lenke til kommentar
LarryDik Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 polyphony digital har ikke fått lov til og lage skder på bilene i gran turismo. derfor lurer jeg hvorfor Ms fikk lov med forza 1 8414396[/snapback] Nå har aldri PD sagt at de ikke kommer til å ha skade i GT5 på grunn av at de ikke får lov. De har sagt at de vil gjøre det meget realistisk om de først skal gjøre det, ikke halvhjertet som i Forza 2 og andre bilspill. 8414415[/snapback] Og du kan si det er halvhjertet i forza 2 på hvilket grunnlag? Personlig er vel mangel på skade en grunn til at jeg aldri helt syntes gt serien tok av for meg personlig. Desverre. TDU ble ikke så mye å skryte av heller vist, så da får man håpe forza 2 leverer, men man får vente og se. 8414457[/snapback] PD mener at det er halvhjertet, de vil kjøre løpet ut om de først skal gjøre skademodulering. Men jeg mener også at det er halvhjertet, selv om det kanskje er bedre enn ingenting. Men jeg ønsker full slitasje og full skade! Det er helhjertet i mine øyne. 8414479[/snapback] Slik jeg ser det så er det snakk om man ser på om et glass er halvfullt eller halvtomt. Og du mener tydeligvis at hva de bak Forza 2 har gjort er halvtomt, og du vil heller sitte igjen med et helt tomt glass....... Nå er det veldig få av hos som har prøvd Forza 2, så man skal kanskje være forsiktig med sine uttalelser om hvordan skademodellen i spillet fungerer. Men av deg jeg har lest så lover de den mest realistiske skademodellen hittils i noe bilspill. Og når de sier det så går jeg automatisk ut i fra at det ikke bare er snakk om det kosmetiske på bilene som blir ødelagt. Selv PGR 2 hadde en skademodell som gikk under panseret når det det gikk litt for fort i svingene, noe de desverre gikk bort i fra igjen i PGR 3. Lenke til kommentar
Waaghals Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Noen som spiller forza som kan forklare meg forskjellen mellom å skli etter autovernet i GT og i Forza? 8414491[/snapback] Det kommer litt an på hastigheten, men så vidt jeg husker kan du skade hjulopphenget som fører til at bilen feks drar mot den ene siden når du kjører. Det er også mulig å skade motoren ved å kjøre på svært høyt turtall over lenge tid. Dette gjelder forza 1 Lenke til kommentar
Brian Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 (endret) Dette er også en viktig del med tanke på realistisk bilspill. Det skulle ikke vært turtallsperre på bilene slik at du kunne dra de på fullt turtall, noe som ville resultere i ødelagt motor. Husker jeg hadde et gammelt nascar spill der dette var mulig. Dro du bilen lenge på rødt turtallsområde så smalt det og motoren var død. Endret 18. april 2007 av Brian_N Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 (endret) @LarryDik :Har jo sett ingame filmer av forza 2 der de viste fram skademoduleringen, og var ikke imponert. Ikke noe bedre enn f.eks. Toca spillene. Skrev jo også at det nok er bedre med litt skade enn ingen skade @Waaghals: Er det mulig å jukse slik du jukser i gt4 med å følge autovernet? @Brian: Men så er det jo turtall sperre i de aller aller fleste biler. I værtfall alle jeg har kjørt Endret 18. april 2007 av UrgeLoL Lenke til kommentar
Mala Skrevet 18. april 2007 Forfatter Del Skrevet 18. april 2007 Forza 2 har skademodell men det er ingen Gran Turismo, det vet vel alle. 8414099[/snapback] Og GT er heller ingen Forza, noe også alle veit. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 @Brian: Men så er det jo turtall sperre i de aller aller fleste biler. I værtfall alle jeg har kjørt 8414621[/snapback] Men mye artigere uten Så da kan du ødelegge motoren ved å kjøre for hardt. Du kan vel ikke punktere heller i GT? Er så lenge siden jeg har spilt det at jeg faktisk ikke husker det lengre. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 (endret) Syntes du sa at det var realistisk uten turtallsperre? Nei, du kan ikke punktere. Men dere som har sett skade moduleringen på Forza 2 (videoer), er dere imponert? Er jo absolutt ingenting som ikke er gjort tusen ganger før. Håper burnout 5 får en imponerende skade modulering, selv om den kanskje blir nokså arcade aktig. Endret 18. april 2007 av UrgeLoL Lenke til kommentar
Brian Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Syntes du sa at det var realistisk uten turtallsperre? Nei, du kan ikke punktere. 8414672[/snapback] Men det er nå heller ikke slik at alle biler har turtallsperre, eldre biler har ikke dette, men det hadde de i GT4. Synes også forresten at du burde kunne punktere også, enda en viktig detalj. Lenke til kommentar
Waaghals Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 @LarryDik :Har jo sett ingame filmer av forza 2 der de viste fram skademoduleringen, og var ikke imponert. Ikke noe bedre enn f.eks. Toca spillene. Skrev jo også at det nok er bedre med litt skade enn ingen skade @Waaghals: Er det mulig å jukse slik du jukser i gt4 med å følge autovernet? @Brian: Men så er det jo turtall sperre i de aller aller fleste biler. I værtfall alle jeg har kjørt 8414621[/snapback] Det er fullt mulig å ta en sjangse ved å skrape borti autovernet i forza for å spare tid. Problemet er at viss du treffer litt hardt skader du bilen. Da blir det plutselig veldig slitsomt å holde doningen på vegen etterpå, spesielt viss du har 2 runder igjen på Nürburgring. det er alikevel ikke mulig å skade bilen så mye at den ikke blir kjørbar. Alt dette gjelder selvfølgelig ikke viss skademodellen er satt til "cosmetic". Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 (endret) Hadde vært nice med ett spill der om man kjørte av veien så kostet det masse masse penger. Da ville de 100 000 creditsene man brukte 4 timer på å kjøre inn for å kjøpe ny bil med turbo plutselig være verdt mer. Man ville ha fått en mindre agressiv kjørestil, og hele spillet ville blitt mere realistisk. Men dette ville kanskje ha skremt vekk store deler av kundemassen. Endret 18. april 2007 av UrgeLoL Lenke til kommentar
Brian Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 (endret) Dette støtter jeg og er helt enig med tanke på dette. Det hadde vært mye bedre sånn sett med en slik funksjon i spillet. Forskjellige motordeler skulle også ha røket etter noen løp, som for eksempel at turbo'n tar kvelden eller andre slitedeler må byttes. Endret 18. april 2007 av Brian_N Lenke til kommentar
LarryDik Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 @LarryDik :Har jo sett ingame filmer av forza 2 der de viste fram skademoduleringen, og var ikke imponert. Ikke noe bedre enn f.eks. Toca spillene. Skrev jo også at det nok er bedre med litt skade enn ingen skade 8414621[/snapback] Problemet med å se filmer så vil man ikke føle evt. om hvordan skade på bilen vil påvirke kjøreegenskapene. En beskrivelse av hvordan de bak Forza 2 har tenkt kan du lese her. I et avsnitt kan vi lese følgende: Though realistic car damage was another selling point in the original Forza, it probably wasn't as punishing as it could have been. When discussing damage, Greenawalt said that in the original design for damage in Forza, the team was shooting for a target of about 10 to 15 percent of players who would use the full simulation damage when driving races. As it turned out, the original game's more forgiving damage model resulted in roughly 30 percent of players using full damage, which meant the team had leeway to dramatically increase the damage a car could receive at the highest difficulty level in Forza 2. Keep in mind that cars are not going to be breaking apart as they do in MotorStorm or F1 Championship Edition; these are licensed rides, after all, so the development team has to balance the needs of the gaming community with the expectations of the car manufacturers who are licensing their products for the game. Still, damage has taken a step forward in Forza 2; bumpers fly off, windshields crack, and car performance takes a noticeable hit even during light scraps. Igjen kommer altså argumentet med lisensierte biler opp. Og jeg tror faktisk på dem når de sier at f eks Mercedes ikke har så veldig lyst til at bilder og scener av "Sølvpilen" bli et totalvrak skal bli en gjenganger på nettet. I neste avsnitt kan vi lese om hvordan kjøringen og akselrasjonen sliter på både dekk, støtdempere og på selve karosseriet. Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 jeg skjønner meg ikke på bilprodusenter jeg altså. har ikke lyst til og se bilene sine skadet. HALLO! det er jo simulerte biler jo for faen. at det går ann Lenke til kommentar
Brian Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Igjen kommer altså argumentet med lisensierte biler opp. Og jeg tror faktisk på dem når de sier at f eks Mercedes ikke har så veldig lyst til at bilder og scener av "Sølvpilen" bli et totalvrak skal bli en gjenganger på nettet. I neste avsnitt kan vi lese om hvordan kjøringen og akselrasjonen sliter på både dekk, støtdempere og på selve karosseriet. 8414768[/snapback] Dette synes jeg bare er tull av mercedes. Det er et spill! Jeg kan ikke forstå hva som skal være så utrolig farlig med det. Man krasjer jo mercer i hytt op pine i virkeligheten, så man finner jo mange av de på forskjellige nettsteder. Jeg har også hørt at de er redde for ryktet sitt med tanke på skader. De tenker da på at noen biler tåler mer enn andre og vil sette selskapet i et dårlig lys i forhold til bilene fra andre selskaper. Men nok en gang, det er et spill det er snakk om, spill vil likevel aldri bli like realistisk som virkeligheten. Lenke til kommentar
Waaghals Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Det handler vel mer om image her for mercedes (og andre produsenter) sin del. De er vel litt redde for at folk skal assosiere mercedes med kræsj og ulykker, selv om det bare er på et underbevisst plan. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Jeg håper virkelig det blir skademodell i GT5, men mangelen på den har ikke plaget meg i GT1-4. Dersom andre føler for å kjøre langs veggene skal de da få lov til det, er jo et single-player spill tross alt. Jeg vil også påpeke at teknikk for å unngå utnyttelse av veggene til svinging var på plass i GT4, men det var ikke implementert i så mange moduser. I "Licence Mode" måtte man restarte om man kræsjet for hardt / kjørte av veien. I "Challenge Mode" (tror jeg, lenge siden jeg spilte det sist) får man fem sekunder med redusert fart om man kræsjer. Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Nei, mente ikke det Brian. Lurte bare på hvordan de har gjort det på forza spillene. I noen bilspill mister man halvparten av farten om man skulle komme borti veggene, og det er meget irriterende. 8414432[/snapback] Biler har en tendens til å bremse dersom det oppstår enorm friksjon langs sida på bilen. Og til det andre du sa Forza 2 sitt skadesystem er halvhjertet. Spilt det, eller hører du på skitslenging mellom utviklere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå