Gå til innhold

Ingen skademodell i GT5 likevel?


Mala

Anbefalte innlegg

Men det beste er jo såklart ekte modeller som man kan herje og styre med :) Eg er litt rusten på GT spilla...men eg minnes at disse spillene heller ikkje har noen form for skademodell under panseret? Er det også slik at bilprodusenter også skal ha penger for at utvikler skal få gjøre dette med bilene? Elller gjelder det bare visuelle skader?

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror at all denne "vi kan ikke ha skademodellering fordi produsentene blir sure" bare er en dårlig unnskyldning for at man ikke _gidder/prioriterer_ å implementere dette i spillet.

 

Det har da i årevis vært spill som har ekte biler OG skader på disse bilene i forskjellige omfang. Så hvis noen kan klare dette så kan jeg ikke fatte hvorfor GT-spillene ikke skulle få lov til dette.

 

Husker helt tilbake til Test Drive på amiga at man kunne skade bilene...

 

Need for speed spillene har jo også vært innom skademodellering ved flere tilfeller og faktisk hatt dette som en del av gameplayet at man må betale for å fikse bilen etter ett løp. Husker ikke hvilket NSF-spill det var, men husker meget godt at jeg rallet rundt med en Corvette som fikk gjennomgå på noen trange veier nede ved en innsjø i hvert fall. Der røk det skjermer, lykter, vinduer, dekk og andre ting. Om det var realistisk er vel en annen sak men skademodellering var det og alle bilene var ekte. Dette var vel 6-7år siden tipper jeg.

Lenke til kommentar
Mulig det er bare noen bilmerker som setter seg på bakbena da?

Utvikler kan jo ikke ha skademodell på noen biler, og andre ikke.

Vet ikke jeg, kun gjetninger fra denne kant.

8413812[/snapback]

Joda er selvsagt en mulighet det. Men skal man lage en "realistisk bilsimulator" så kan jeg ikke forstå logikken i at det er viktigere å ha med alle bilmerker enn å ha skade på biler. Derfor jeg mener det er en dårlig unnskyldning.

 

Si at f.eks Nissan ikke vil la noen lage skademodeller for bilene deres. Da ville jeg bare droppet Nissan fra spillet hvis intensjonen min var å lage ett realistisk bilspill. Greit nok da kan ikke alle Japanere få sust rundt i en av de 37 forskjellige versjonene av Skyline, men i mine øyne er det mye bedre med 2-3bilmerker som ikke er med i spillet og skademodellering på de resterende bilene i forhold til at alle bilmerker er med i spillet og ingen realisme overhodet(satt på spissen). Jeg synes faktisk fraværet av skader er såpass graverende for en kjøresimulator at det nesten ikke burde vært lov å markedsføre det slikt.

 

Se på nevnte gamle NFS-spill. De har biler fra alle de største bilmerkene så vidt jeg kan huske. Ferrari, Porsche, Chevrolet, Ford, Lamborgini etc etc. Hvis disse bilmerkene kan tåle at det blir brukt skademodellering så kan jeg ikke helt forstå hvilke bilmerker det er som skal bli så veldig hårsåre for skademodellering i ett spill.

 

PS! Det er jo ingen spill som har alle biler i verden uansett så noen biler blir bevisst utelatt. Kan man ikke da bare enkelt og greit utelate biler fra produsenter som ikke tolererer skademodeller?

 

Eller er det bare mye lettere å skylde på bilprodusenter fordi man ikke gidder implementere skademodeller i spillet sitt?

Endret av Darth MToffy
Lenke til kommentar

Nå kan vi også se på det slik. Det har aldri vært skade modulering på Gran Turismo spillene, men samtidig er det vel det bilsim spillet som har solgt mest totalt. (ikke ta diskusjonen om det er en sim eller sim/arcade her). Dette betyr vel at skade modulering ikke er så viktig for folk flest, mens at grafikk, gameplay, utvalg av biler, moduser, lyd osv osv er viktigere. Da er det kanskje ikke så rart at PD ikke invisterer millioner på å lage ett bra skadesystem. Og når jeg mener bra, så tenker jeg ikke på paneler som faller av eller riper i lakken.

 

Men tear and wear kunne de kanskje ha laget uten at det kostet så mye tid og penger.

Lenke til kommentar
Men i Forza 2 skal det vel være skademodeller, og der er jo det meste av biler med også?

8414037[/snapback]

 

Men det kommer nok til sin pris for utviklerenes også, men til gjelngjeld kan vi jo sitte igjen med det beste bilspillet noensinne.

Lenke til kommentar
Nå kan vi også se på det slik. Det har aldri vært skade modulering på Gran Turismo spillene, men samtidig er det vel det bilsim spillet som har solgt mest totalt. (ikke ta diskusjonen om det er en sim eller sim/arcade her). Dette betyr vel at skade modulering ikke er så viktig for folk flest, mens at grafikk, gameplay, utvalg av biler, moduser, lyd osv osv er viktigere. Da er det kanskje ikke så rart at PD ikke invisterer millioner på å lage ett bra skadesystem. Og når jeg mener bra, så tenker jeg ikke på paneler som faller av eller riper i lakken.

 

Men tear and wear kunne de kanskje ha laget uten at det kostet så mye tid og penger.

8414024[/snapback]

Der har du enkelt og greit det jeg mener er grunnen til at det ikke er med skademodellering i GT-spillene. Utviklerene har nok ikke sett på det som viktig nok i forhold til hva "folk flest" vil ha i spillet.

 

Det bunner nok mer i kostnader og tid for utviklerene enn at bilprodusentene er slemme her. Og det er helt OK for min del.

 

Folk flest liker Arkade-bilspill bedre enn ett virkelig realistisk ett. Bare se på suksessen til NFS-spillene.... Og ja Mgs(vanskelig nytt nick der Urgelol :D ) GT-spillene er arkade spill :tease: Kunne ikke dy meg for den :)

Lenke til kommentar

Grunnen til dette er som utvikleren sier at han vil ikke gjøre det før han kan lage det 100% realistisk. Hvorfor han sier det ? Fordi Gran Turismo simulerer "EKTE" biler. Dette er ikke burnout med falske biler. Hvis jeg kjører en Nissan Skyline i Gran Turismo vil faktisk Nissan at det skal føles ekte ut.

 

Hvis skademodell hadde vært aktivt nå og jeg hadde knust fronten i 20km/t ville folk kanskje tenke 2 ganger for å kjøpe samme bilen i virkeligheten, siden Gran Turismo er en simulator tross alt ;)

 

Forza 2 har skademodell men det er ingen Gran Turismo, det vet vel alle.

Lenke til kommentar
Men i Forza 2 skal det vel være skademodeller, og der er jo det meste av biler med også?

8414037[/snapback]

 

Joda, etter det jeg har sett på ingame filmer så faller støtfangerene av, paneler blir bulket, det blir riper osv osv. Men det jeg ønsker er full derformasjon av kaosseriet. Motorslitasje, turbo slitasje, girkasse og slikt er også ønskelig.

Lenke til kommentar
Forza 2 har skademodell men det er ingen Gran Turismo, det vet vel alle.

8414099[/snapback]

Ja for du har vel spilt både Forza 2 og GT5 du kan jeg tenke meg? Tipper du har snakket med sony og fått prøve GT6 på bakrommet jeg faktisk.

 

Når skal du slutte å bestemme hva folk skal synes og innse at dine meninger er akkurat like mye verdt som andres meninger?

 

Forza 1 grisebanke alle GT-spill når det gjelder kjørefølese i min oppfatning, men jeg sier da ikke at dette er slik alle må oppfatte det. Det er kun min mening.

Lenke til kommentar
Men i Forza 2 skal det vel være skademodeller, og der er jo det meste av biler med også?

8414037[/snapback]

 

Joda, etter det jeg har sett på ingame filmer så faller støtfangerene av, paneler blir bulket, det blir riper osv osv. Men det jeg ønsker er full derformasjon av kaosseriet. Motorslitasje, turbo slitasje, girkasse og slikt er også ønskelig.

8414114[/snapback]

Jepps det hadde vært kult, men jeg synes uansett det er bedre med litt skade enn ingen. Så slipper man muligheten for 200km/t rett i ett gjerde uten skade slik at man slipper å bremse før noen svinger. Har sett div videoer av GT-spillere som utnytter dette til det fulle. Når vi snakker om realisme så er vel litt skade alltid mer realistisk enn ingen skade!?

Lenke til kommentar

Jeg har ikke prøvd Forza, men jeg syns Gran Turismo-serien er noe av det beste jeg har spilt innen bilspillsjangeren. Og jeg liker ikke arkade-bilspill. :D

 

Men det er noe i det du sier, Darth. Når Ferrari og Lamborghini ikke stritter imot skade, hvem gjør det da?

 

For min egen del kan jeg bare si at jeg gleder meg som en hund til GT5, skade eller ikke skade. Men til den tid skal jeg spille Forza 2 til døde. :)

Lenke til kommentar

Jeg må si at det vil bli en liten skuff hvis de ikke klarer å integrere skader på bilene snart. Jeg hadde heller tatt til takke med 300 biler som du kunne skade istedet for 500 som ikke kunne skades. Selvfølgelig trenger det ikke være hyperrealistisk og perfekt første gangen du prøver det, men det er iallefall bedre enn ingenting. Det blir litt for dumt når du kan ligge i 200km/t + mot en sving og bare legge deg inntil autovernet gjennom hele svingen. Det skulle vært slik at når du krasja i 200km/t rett i en murvegg, så hadde løpet vært over hvis bilen ikke var kjørbar etterpå. Det hadde vært mye mer realistisk og bedre, og det er jo realisme vi er ute etter i dette spillet, ikke sant?

 

I tillegg til dette må jeg bare nevne to ting til som irriterer meg litt ved spillet, og det er at alle bilene høres dønn like ut. Når du sitter inni bilen og kjører hører du ikke forskjell på en nissan 200sx og en corvette for eksemple. Dette irriterer en god del. Og den siste tingen er at du ikke kan drifte! Det er jo en helt ræv fysikk når det kommer til drifting, der er fremdeles LFS kongen.

 

Utenom disse feilene er det eller et knallbra spill med lang spilletid. Har alltid likt GT spillene likevel, men det hadde blitt perfekt med disse feilene rettet.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar
Jeg må si at det vil bli en liten skuff hvis de ikke klarer å integrere skader på bilene snart. Jeg hadde heller tatt til takke med 300 biler som du kunne skade istedet for 500 som ikke kunne skades. Selvfølgelig trenger det ikke være hyperrealistisk og perfekt første gangen du prøver det, men det er iallefall bedre enn ingenting. Det blir litt for dumt når du kan ligge i 200km/t + mot en sving og bare legge deg inntil autovernet gjennom hele svingen. Det skulle vært slik at når du krasja i 200km/t rett i en murvegg, så hadde løpet vært over hvis bilen ikke var kjørbar etterpå. Det hadde vært mye mer realistisk og bedre, og det er jo realisme vi er ute etter i dette spillet, ikke sant?

 

I tillegg til dette må jeg bare nevne to ting til som irriterer meg litt ved spillet, og det er at alle bilene høres dønn like ut. Når du sitter inni bilen og kjører hører du ikke forskjell på en nissan 200sx og en corvette for eksemple. Dette irriterer en god del. Og den siste tingen er at du ikke kan drifte! Det er jo en helt ræv fysikk når det kommer til drifting, der er fremdeles LFS kongen.

 

Utenom disse feilene er det eller et knallbra spill med lang spilletid. Har alltid likt GT spillene likevel, men det hadde blitt perfekt med disse feilene rettet.

8414381[/snapback]

 

Hvordan er det på forza og murvegger? Hva skjer om man legger seg inntil veggene gjennom svingen? Bortsett fra at lakken ripes opp og man kanskje bungler siden.

 

Er delvis enig med deg om lyden i gt4. Litt for kjedelig når du sitter inne i bilen. Men synes lyden på GT HD er bra når du er utenfor bilen og på lavere turtall.

Lenke til kommentar
polyphony digital har ikke fått lov til og lage skder på bilene i gran turismo. derfor lurer jeg hvorfor Ms fikk lov med forza 1  :hmm::mad:

8414396[/snapback]

 

Nå har aldri PD sagt at de ikke kommer til å ha skade i GT5 på grunn av at de ikke får lov. De har sagt at de vil gjøre det meget realistisk om de først skal gjøre det, ikke halvhjertet som i Forza 2 og andre bilspill.

Lenke til kommentar
Hvordan er det på forza og murvegger? Hva skjer om man legger seg inntil veggene gjennom svingen? Bortsett fra at lakken ripes opp og man kanskje bungler siden.

 

Er delvis enig med deg om lyden i gt4. Litt for kjedelig når du sitter inne i bilen. Men synes lyden på GT HD er bra når du er utenfor bilen og på lavere turtall.

8414404[/snapback]

 

Jeg har heller ikke sagt at forza er bedre av den grunn hvis det var det du mente. Jeg har ikke prøvd forza før så jeg kan ikke uttale meg om hvordan det spillet er i forhold. Men jeg synes dette blir for dumt med tanke på at det skal være en bilsimulator som skal ha fokus på realisme, noe den totalt mangler når det kommer til skade.

Lenke til kommentar
polyphony digital har ikke fått lov til og lage skder på bilene i gran turismo. derfor lurer jeg hvorfor Ms fikk lov med forza 1  :hmm::mad:

8414396[/snapback]

 

Nå har aldri PD sagt at de ikke kommer til å ha skade i GT5 på grunn av at de ikke får lov. De har sagt at de vil gjøre det meget realistisk om de først skal gjøre det, ikke halvhjertet som i Forza 2 og andre bilspill.

8414415[/snapback]

 

Og du kan si det er halvhjertet i forza 2 på hvilket grunnlag?

 

Personlig er vel mangel på skade en grunn til at jeg aldri helt syntes gt serien tok av for meg personlig. Desverre.

 

TDU ble ikke så mye å skryte av heller vist, så da får man håpe forza 2 leverer, men man får vente og se.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...