Gå til innhold

Ingen skademodell i GT5 likevel?

Mala

Anbefalte innlegg

For litt sia gjikk det vel rykter om at også GT spilla endelig skulle få ein skademodell å rutte med. Utifra intervjuet under kan man tolke det som blir sagt som at dette ikkje blir tilfellet denne gangen heller. Selv setter eg pris på ein brukbar skademodell i spill ihvertfall :) Om ikkje den totale ødeleggelse,så ihvertfall i den grad at bilene ser litt herjet ut. Skademodellenes virkning også under panseret (Heisann Forza) er ihvertfall å foretrekke.

Kan jo vere de tar motet fatt og utvikler ein kanon skademodell likevel ;)

Kilde

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
skebe: No I mean, really really really hard work… to the extent of creating another game, almost. From our standards, what other racing games are doing is ’simplified damage’. You know how **bleep** we are when making our games… we would want to simulate every single dent differently

Enig.. Håper de tar seg tid til å lage skikkelig skademodellering på GT5.

Edit: Leif..

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar
skebe: No I mean, really really really hard work… to the extent of creating another game, almost. From our standards, what other racing games are doing is ’simplified damage’. You know how **bleep** we are when making our games… we would want to simulate every single dent differently

All or nothing altså. litt teit holdning til livet. Selv om det er sånn semi-crap skademodell så er det bedre enn ingenting.

edit: bomma litt på siteringen.

Endret av arnizzz
Lenke til kommentar

Holdning til livet? Her snakker jeg om holdning til skademodellering i bilspill. Savner ett spill der dette endelig gjøres realistisk. Ikke av den varianten der du har 300 km/t inn i en betong vegg og hva skjer? Jo man mister frontfangeren og ødelegger lyktene. :thumbdown: GT5 hadde vært dobbelt så bra om de hadde klart å gjort dette tilnærmet realistisk.. Men det spørs om de får det til..om noen kan klare det så er det PD.

Men, som du sier det er kanskje bedre med litt skade enn med ingen skade :hmm: Men vil så gjerne at når de først lager skade til GT5 så blir det skikkelig.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar
Trolig fordi de er kjent for å gjøre alt så sykt realistisk og detaljert.

Er ikke sånn at andre ikke klarer det, men heller at de ikke ønsker å bruke tid på det.

8411317[/snapback]

Det finnes jo allerede program i forskning som gjøre dette til en viss grad. Bil produsenter bruker dette for å avdekke problemer før de kræsjer bilene i testbane. Problemet er vel en blanding av tid og ytelse.

Lenke til kommentar
Holdning til livet? Her snakker jeg om holdning til skademodellering i bilspill. Savner ett spill der dette endelig gjøres realistisk. Ikke av den varianten der du har 300 km/t inn i en betong vegg og hva skjer? Jo man mister frontfangeren og ødelegger lyktene. :thumbdown: GT5 hadde vært dobbelt så bra om de hadde klart å gjort dette tilnærmet realistisk.. Men det spørs om de får det til..om noen kan klare det så er det PD.

Men, som du sier det er kanskje bedre med litt skade enn med ingen skade  :hmm:  Men vil så gjerne at når de først lager skade til GT5 så blir det skikkelig.

8411258[/snapback]

Woops. var ikke meningen å sitere deg.

Lenke til kommentar

Å ikke ha skadesystem plager ikke meg så veldig egentlig, når jeg kjører så er jeg i 1 av 2 moods, ene er skikkelig kjøring, hvor jeg ekstremt sjeldent durer inn i veggen/andre biler). Andre er villstyring, hvor skadesystem bare ville vært slitsomt :p

Jeg er vel også enig med at det skal enten være nær 100% eller ingen skade i det hele tatt.

Er det ikke også slik at hvis det kommer med skade så kan det bli mindre biler fordi folk ikke vil vise at bilene sine blir skadet?

Lenke til kommentar
Nå tror jeg det er produsentene som ikke har latt GT produsenten å ha skadesystem. Så om de hadde fått lov hadde nok gjort det for lenge siden.

8412163[/snapback]

Dette var i allefal grunnen tidligere. Også grunnen til at spill som GTA ol ikke bruker skikkelige bilnavn men istedet kallenavn.

Håper at de ettervert kutter ut dette BS og tillater sine bilmodeller å bli litt knust.. Er det som er døvest i GT spillene, at du bare kan knuse inn i vegger uten noen følger

Lenke til kommentar

Ikke at jeg har noe imot at GT5 ikke blir med skademodell, men hadde vært meget tøft om man kunne vrake bilen litt og under løpene. Dekkene tar jo skade i GT4 så hvorfor ikke implementere hele bilen i GT5. Har ikke sett at Goodyear har skreket seg hes fordi dekkene deres ble slitt...

Lenke til kommentar

Virker jo som om bilprodusentene tillater litt mer skademodelering nå, se bare på simbin sine spill, altså GTR, GTR2, GT Legends, alle disse har jo biler fra de store produsentene samt at de har ett ganske bra skadesystem.

Personlig så tror jeg dessverre ikke at Gran Turismo serien kommer til å implementere skade på bilene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...