toazty Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 tenkte jeg skulle kjøpe meg et kamera, tenkte på panasonic, hørt så mye gode ord om de dv-kameraene... men så leste jeg at noen snakka om flash minne osv, kanskje jeg skal vente med å kjøpe... jeg har egentlig lyst på kamera til sommer, eller kanskje vente til jul... men er det noe bra bedre kamera som er rett rundt svingen som jeg bør vente på... tenkte jeg skulle punge ut med 5K for et videokamera, jeg skal bruke kameraet til å filme selskaper, ferie osv, kanskje litt redigering av klippene , men så tenkte jeg litt på hdd kamera istedenfor dv , hvor lenge kan jeg filme med 30gb ? når kameraet er fult er det jo bare å koble det til pc'en før jeg legger meg og starte overføringen... kanskje det komme noen med mer enn 30gb også ( hvis det ikke allerede finns da..) dvd kam, er ikke noe jeg skal sattse på, litt stort å drasse med seg platene, og lite opptakstid på dem ... men jeg lurer altså på om jeg bør vente med å kjøpe, og hvor lenge jeg må vente til det kommer ut med flash minne... eller bør jeg bare stikke å kjøpe meg et gs230 eller gs320 , gs500 ble litt stiv i prisen.. , lurte også på HD kameraer, er det noe jeg kanskje bør kikke på? trenger enn så kraftig oppløsning? Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Dette var mange spørsmål... Jeg ser ikke noe poeng i å vente med å kjøpe. Det vil alltid være sånn at det kommer noe nytt og bedre. Videokameraer med flashminne er nok fortsatt ganske fjernt. Eneste videokamereaene som bruker noe sånt aktivt i dag er Panasonic med sine P2-kameraer. De koster penger, mye penger. Skal du redigere vil jeg anbefale et vanlig DV-kamera, i hvert fall ikke DVD. Opptakstiden på harddisk-kameraer står som regel oppgitt på spesifikasjonslister. men det avhenger av kvaliteten du velger. 30GB er ikke all verdens med plass. Det er ikke noe i veien med et HD-kamera, men det koster mer enn du har budsjett til og du skal ha en god maskin for å redigere det. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Gå for et mini-DV du. Best kvalitet, minst komprimering, mest brukervennlig lagringsmedie, billigste lagringsmedia av de som kan byttes ut, lettest mtp redigeringsprosessen, mest holdbart (kanskje bortsett fra flash som er rådyrt for samme lagringsplass... én time mini-DV er 13GB). Panasonic GS230, GS320 og GS500 "ruler gata" i følge de fleste tester og brukere. Grunnen er 3CCD og god signalbehandling. HDV blir for dyrt for ditt budsjett, og de billigste HDV kameraene klarer ikke konkurrere mot tilsvarende eller billigere Panasonic 3CCD modeller på bildekvalitet uansett. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 29. april 2007 Forfatter Del Skrevet 29. april 2007 takktakk.. blir nok en 320 i morgen da... fant et på tilbud til 4200kr ... takk for svarene... Lenke til kommentar
paul-ka Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 takktakk.. blir nok en 320 i morgen da... fant et på tilbud til 4200kr ... takk for svarene... 8500588[/snapback] jeg henger meg på denne tråden, har også tenkt på å kjøpe nytt kamera. Hadde egentlig sett meg ut et Panasonic GS-80 , men det har bare 1 CCD brikke. Har derfor sett på et annet som heter GS-230, men jeg er nybynner så jeg lurer på om det er noen som kan hjelpe meg med en annbefaling på dette. Evt, en annen modell i same prisklasse. GS-80 koster 2798 og GS-230 koster 3949. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå