Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvorfor og hvorfor ikke?


Ustedalen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei :)

 

Jeg sliter med dårlig selvtillit, det har jeg vel alltid gjort egentlig. Er 168 høy og veier rundt 60 kg, og jeg føler meg FET hele tiden.. tør så vidt å være naken foran kjæresten min og vi har vært sammen kjempe lenge og han sier jeg er den beste jenta i verden og er helt nydelig men jeg tror han ikke! Jeg har slitt mye med bulimi og selvkutting, noe jeg har fått kontroll på tror jeg.. men hver gang jeg har spist eller ser en do vil jeg bare spy spy spy! Jeg vil så gjerne gå ned 8-10 kg men er vel for lat, jeg liker og trene men har for dårlig tid.. rir jo, men det er det, noe jeg føler er for lite trening i seg selv. Jeg har masse muskler i lår og armer..noe som gjør lårene mine store og det er jo greit nok, men jeg har også fett øverst på lårene, dette jeg vil få vekk. Jeg HATER magen min og puppene mine, magen er saggy og puppene ALT for små.. rundt B-cup (Silikon ønskes, men kjæresten er ikke så begeistra for tanken):/ Jeg vil som sagt gå ned, kan gjerne spise sunt osv, men jeg går ikke ned av bare det, den eneste måte jeg vet hvordan jeg skal gå ned og som har fungert for meg er å spy + sulte meg.. jeg kan jo ikke fortsett sånn. Jeg skulle så inderlig ønske jeg bare kunne akseptere at dette er meg, og jeg er bra på min måte men det ser ikke jeg.. jeg kan helt seriøst ikke se en bra ting med meg selv.. Hva skal jeg gjøre?

 

(Sorry for tungt skrevet innlegg, men måtte bare få det ut)

Lenke til kommentar

Magen er vel ikke saggy, ble litt feil å skrive.. man ser hoftebeina og noen av ribbeina liksom, men jeg ønsker meg mer synlige muskler. Hadde sixpac engang i tiden, savner den! Noen som har noen effektive tips om hvordan jeg trener magen min, som ikke tar så lang tid osv osv tar jeg med glede imot tips :)

 

Orker ikke føle meg sånn her lenger.. føler jeg ikke er god nok for kjæresten min og det er ingen koselig følelse

Lenke til kommentar
Orker ikke føle meg sånn her lenger.. føler jeg ikke er god nok for kjæresten min og det er ingen koselig følelse

9606991[/snapback]

Husk at kjæresten din sier at du er den beste jenta i verden, og det er neppe noe han sier for moro skyld, det ligger nok mer bak. Utifra vekt og høyde, vil jeg tro at du er «akkurat passe», og langtifra fet.

Sånn sett er det selvtilliten din du må jobbe med, og det virker det jo som du er klar over, siden du skriver i selvtillitstråden. Man får bedre selvtillit av se resultater av treningen, selv om det ikke er gjort over natta. Få med deg en eller flere venninner og jogg eller noe lignende, trenger ikke gjøre det så ofte, bare ikke kutt ned på maten, det er viktig. Spis heller litt sunnere, men ikke dropp måltider, det holder forbrenningen oppe.

 

Det blir noen gjentakelser, men husk at kjæresten din syns du er super, så det er ikke noe galt med kroppen din. B-cup er mer enn stort nok for de fleste, og silikon trenger du absolutt ikke.

Lenke til kommentar
Orker ikke føle meg sånn her lenger.. føler jeg ikke er god nok for kjæresten min og det er ingen koselig følelse

9606991[/snapback]

Husk at kjæresten din sier at du er den beste jenta i verden, og det er neppe noe han sier for moro skyld, det ligger nok mer bak. Utifra vekt og høyde, vil jeg tro at du er «akkurat passe», og langtifra fet.

Sånn sett er det selvtilliten din du må jobbe med, og det virker det jo som du er klar over, siden du skriver i selvtillitstråden. Man får bedre selvtillit av se resultater av treningen, selv om det ikke er gjort over natta. Få med deg en eller flere venninner og jogg eller noe lignende, trenger ikke gjøre det så ofte, bare ikke kutt ned på maten, det er viktig. Spis heller litt sunnere, men ikke dropp måltider, det holder forbrenningen oppe.

 

Det blir noen gjentakelser, men husk at kjæresten din syns du er super, så det er ikke noe galt med kroppen din. B-cup er mer enn stort nok for de fleste, og silikon trenger du absolutt ikke.

9607284[/snapback]

 

Takk for svar :)

Håper du har rett.. Ja er jo selvtilliten jeg må jobbe med, sant det.. men vet liksom ikke hvor jeg skal begynne, hater alt ved meg selv! Tja, skulle gjerne ha jogga men ryggen tåler det ikke + at jeg bor midt i byen så ikke noe fint å jogge her heller + at jeg har allerede for mye og gjøre og for lite tid.. men finner vel en løsning på det håper jeg, lei av å gråte og være usikker!

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Takk for svar  :)

Håper du har rett.. Ja er jo selvtilliten jeg må jobbe med, sant det.. men vet liksom ikke hvor jeg skal begynne, hater alt ved meg selv! Tja, skulle gjerne ha jogga men ryggen tåler det ikke + at jeg bor midt i byen så ikke noe fint å jogge her heller + at jeg har allerede for mye og gjøre og for lite tid.. men finner vel en løsning på det håper jeg, lei av å gråte og være usikker!

9607387[/snapback]

Om du ikke kan jogge kan du jo alltids sykle. Vil også tørre å påstå at det muligens er en bedre måte for jenter å trene på med tanke på at det skåner puppene for all dumpinga, så de holder seg fastere.

Lenke til kommentar
Orker ikke føle meg sånn her lenger.. føler jeg ikke er god nok for kjæresten min og det er ingen koselig følelse

9606991[/snapback]

Husk at kjæresten din sier at du er den beste jenta i verden, og det er neppe noe han sier for moro skyld, det ligger nok mer bak. Utifra vekt og høyde, vil jeg tro at du er «akkurat passe», og langtifra fet.

Sånn sett er det selvtilliten din du må jobbe med, og det virker det jo som du er klar over, siden du skriver i selvtillitstråden. Man får bedre selvtillit av se resultater av treningen, selv om det ikke er gjort over natta. Få med deg en eller flere venninner og jogg eller noe lignende, trenger ikke gjøre det så ofte, bare ikke kutt ned på maten, det er viktig. Spis heller litt sunnere, men ikke dropp måltider, det holder forbrenningen oppe.

 

Det blir noen gjentakelser, men husk at kjæresten din syns du er super, så det er ikke noe galt med kroppen din. B-cup er mer enn stort nok for de fleste, og silikon trenger du absolutt ikke.

9607284[/snapback]

 

Takk for svar :)

Håper du har rett.. Ja er jo selvtilliten jeg må jobbe med, sant det.. men vet liksom ikke hvor jeg skal begynne, hater alt ved meg selv! Tja, skulle gjerne ha jogga men ryggen tåler det ikke + at jeg bor midt i byen så ikke noe fint å jogge her heller + at jeg har allerede for mye og gjøre og for lite tid.. men finner vel en løsning på det håper jeg, lei av å gråte og være usikker!

9607387[/snapback]

 

Ok, for å si det sånn. Det du trenger er et spark i rævva. Bit sammen tennene og tørk snørret og get to it. Er absolutt ingen vits i å sutre over spilk melk (om man kan kalle det det). Kjæresten min er prikk lik deg, bare noen år eldre og det er samme visa der også. Noe det har vært siden hun var 17. Ingenting har forandret seg. Poenget er at du er nå på dette tidspunktet nødt til å kutte ut å spise dritt du ikke trenger og spis heller mer salat, kylling og proteinrik mat. Ta en god del treningsøkter, jogg, sykle, whatever. Bare kom deg i form. Jeg hører du sier du har vondt i ryggen, men den vil mest sansynligvis bli bedre om du trener den. Jeg skjønner også at du ønsker resultat fort og de fleste innbiller seg at det tar lang tid før man merker noe av trening. Men vet du hva? Det tar maks en uke før du merker store forandringer. Jeg f.eks har aldri vært noen sunn person og har ikke ofret sunnhet osv en eneste tanke. Helt til jeg begynte å sykle til jobben. Helt vanvittig forskjell! Og det var bare etter én uke! Nå blir jeg ikke sliten å gå eller sykle eller noe. Kondisen er langt bedre og humøret og pågangsmotet er også bedre. Dermed blir også selvtilliten bedre. Er en sirkel dette som du må bryte på ett sted. Og jeg vil tro at det enkleste for din del er å bryte sirkerel ved å begynne å trene. Rett og slett. Finn deg noen å trene sammen med, eller sykle til og fra jobb/skole.

Lenke til kommentar
Ok, for å si det sånn. Det du trenger er et spark i rævva. Bit sammen tennene og tørk snørret og get to it. Er absolutt ingen vits i å sutre over spilk melk (om man kan kalle det det). Kjæresten min er prikk lik deg, bare noen år eldre og det er samme visa der også. Noe det har vært siden hun var 17. Ingenting har forandret seg. Poenget er at du er nå på dette tidspunktet nødt til å kutte ut å spise dritt du ikke trenger og spis heller mer salat, kylling og proteinrik mat. Ta en god del treningsøkter, jogg, sykle, whatever. Bare kom deg i form. Jeg hører du sier du har vondt i ryggen, men den vil mest sansynligvis bli bedre om du trener den. Jeg skjønner også at du ønsker resultat fort og de fleste innbiller seg at det tar lang tid før man merker noe av trening. Men vet du hva? Det tar maks en uke før du merker store forandringer. Jeg f.eks har aldri vært noen sunn person og har ikke ofret sunnhet osv en eneste tanke. Helt til jeg begynte å sykle til jobben. Helt vanvittig forskjell! Og det var bare etter én uke! Nå blir jeg ikke sliten å gå eller sykle eller noe. Kondisen er langt bedre og humøret og pågangsmotet er også bedre. Dermed blir også selvtilliten bedre. Er en sirkel dette som du må bryte på ett sted. Og jeg vil tro at det enkleste for din del er å bryte sirkerel ved å begynne å trene. Rett og slett. Finn deg noen å trene sammen med, eller sykle til og fra jobb/skole.

9612417[/snapback]

 

 

Vel den fysiske formen er vel ikke problemet, heller det at jeg ALDRI blir fornøyd.. jo tynnere jeg blir jo mer valker ser jeg når jeg står foran speilet, valker jeg vet ikke er der men som bare jeg kan se.. Jeg trener hver dag jeg har tid (energien min er helt nede for tiden og det eneste jeg orker å gjøre er skolen og stallen, ellers ligger jeg i senga, sannsynligvis jern mangel, noe jeg snart får svaret på), jeg spiser salat hver dag, og lever på grovbrød + fisk så noen usunn person er jeg virkelig ikke! Drikker ALDRI brus og spiser svært skjelden godteri.. men jeg blir som sagt ikke fornøyd, resultatene blir aldri de jeg vil ha. Jeg klarer kun se feilene ved meg selv og aldri noe positivt (vet ikke engang om det er det).. Ryggen er faktis ødelagt etter mange år med turning, og ikke pga lite muskelatur så det må jeg dessverre bare respektere :/

Jeg har en imbilning om at hvis jeg slanker meg nok, får nok muskler og store pupper så vil alt løse seg.. og jeg klarer liksom ikke å få det ut av hodet. Hvordan kjæresten min holder ut med meg aner jeg ikke, jeg er jo bare et vrak :(

Lenke til kommentar

Jente_17: Hvorfor har du så dårlig selvbilde? Nå når du leser dette har du noen gang tenkt på hvorfor det er så viktig å ha ett metafysisk perspektiv på problemene dine? Altså hvorfor det er viktig å se på hva som er den foreliggende årsaken til reaksjonen din.

Det er du som holder svarene til å løse dine problemer. Kanskje du ser ned på deg selv og har ett negativt selvbilde slik at andre ikke skal kunne såre deg. Har du tidligere slitt med ett dårlig kroppsbilde/selvbilde? Har andre når du var yngre kommentert utseende ditt? Var det positivt eller negativt? Hvordan reagerte du da?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Her skal dere som sliter med selvtilliten når det gjelder damer få litt gull:

(HB betyr hot babe, gjør som du vil ;)

 

ASF: "Try approaching every HB you see and say, "Hi. Are you the sort of person I should get to know better?" If she says "Yes", then ask "Why?" Put the focus of the conversation on what she has to offer you. Do this in a matter of fact way, like you were saying "Hi. Your shoe's untied." In fact, if you can't yet muster the boldness to confront HB's, then just tell them it looks like they're about to lose a heel on their shoe and WALK AWAY. Try it. It works." Don't misunderstand the "addressing a girl and then walking away works" part - it doesn't work for getting to know these girls, it works to add to your experience and feeling natural and good about approaching girls:)

 

When seeing a girl you'd like to approach, don't even try to "feel confident". Instead, think: "See that girl? I am the perfect experience for her!". Think of the way she will have goosbumps from the way you'll make her feel good, and if you want to, then for just a split-second you can remind yourself of all the ways you could make her cum:) Don't dwell on that though:) Just go and offer her the experience of a life-time:)

 

----

 

Ingenting kommer av seg selv. Men det er ufattelig lett hvor lett det kommer med en gang du finner ut av sånne små ting. Spesifikk ting du kan gjøre: Ta på deg de klærne du føler deg best med. Stikk ut en tur, når du går forbi damer, tenk på hvordan du kan få dem til å føle seg bra, hvordan du kan gi dem orgasme. Hvis du trenger det, se for deg degselv i skrittet på dama og slikke ivei. Du kommer til å le deg fillete :D Hva er poenget med det? Humør smitter, og etter du har gjort det her en stund så vil du faktisk oppleve at jenter begynner å se på deg. Det er bare starten, det er ufattelig hvor bra det funker. Og det gir deg automatisk selvtillit.

 

Håper det skapte litt motivasjon :) Send meg en PM for mer info på det området her eller hvis du har spesifikke spørsmål.

Endret av jagarock
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest **Ukjent_Gutt90**

Hei

 

Det har seg sånn at i dag skal jeg på en leir med et korps på rundt 40 personer fra 14 år til 20 år omtrent (det er omtrent 4 ganger i året). Men jeg føler at jeg alltid blir så usikker når jeg er der, selv om jeg egentlig er klar før jeg reiser. Får litt problemer med å kontakte folk liksom. Noen tar kontakt, andre ikke, og jeg lurer litt på hvordan jeg skal "oppføre meg".

 

Med en gang det er flere mennesker i et rom blir det bare å se ned for det meste eller "se over folk", så jeg synest det er litt vanskelig.. Sist var jeg med på aktiviteter og kortspilling bl.a., så da synest jeg at det var bedre siden sist gang. :)

Nå har jeg også lagt til en god del av de på msn og facebook.

 

Men jeg misunner de som uten problem kan bli kjent med hele gjengen helt uten videre visst de har lyst. Det må liksom være en måte å bli kjent med folk uansett forhold, tenker jeg ofte.. Men jeg synst også at jeg har blitt mer akseptert siden i fjor f.eks. da jeg oppførte meg ganske "fjortis"-aktig egentlig.. :hm:

 

Som dere ser er jeg ganske forvirret egentlig. :hmm:

Takker og bukker for gode svar! :yes:

Lenke til kommentar

Halloen!

 

Leste noe om noe ZIRH krem for poser under øynene? Hvor får man kjøpt vidundermiddelet?

 

Har også ganske lav språklig intelligens. Merker at jeg av og til må ha [tengt] ut setningen på [forhond] for å få en flytende setning. Særlig når det gjelder engelsk, å snakke med noen på engelsk er marerittet for meg. Men framføringer med manus og slikt er null problem. Noen måte å trene opp min språklige intelligens?

 

[]=lydskrift:P

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Jeg begynte å gi faen og da kom selvtilliten. Har aldri egentlig hatt problemer med selvtillit da.. Jeg tenker sånn at faen heller liksom:P

Godt poeng, jeg begynte også tenke "Gi faen"

Dette gjelder da særlig om noen ler av deg, eller om man prater med jenter. Endelige bekreftelsen på dette har jeg fått, flere av mine venner som har påpekt at jeg jeg bare "gir faen" Godt å se når folk også kommenterer det.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Heisann :)

 

Til Ustedalen: Jeg tipper du har lest noe av Carlos Xuma? :D

 

De som sliter litt med selvtillit og føler at de er "svake" og lar seg lett tråkke på og sånn, de anbefaler jeg å lese Carlos Xuma sine E-bøker :)

Det har hjulpet meg ufattelig mye! Jeg er mer selvsikker og har det mye bedre med meg selv og får mye bedre respons fra folk. (Venner, familie, jenter etc.)

 

Du finner de på TPB :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Denne tråden har jo dødd helt ut, men er jo absolutt like aktuell hele tiden så jeg skyter inn en post med en varm anbefaling på en bok jeg leser nå.

 

"Gjør alt du egentlig ikke tør" av Susan Jeffers

 

Det er en helt fantastisk bok, full av måter å bygge selvtillit på. Trosse frykt og ellers skape deg et helt og lykkelig liv. Den er bare knallbra. Den er veldig lettlest og er skrevet på en positiv måte som blir litt humoristisk av og til. Anbefales igjen på det sterkeste!

Lenke til kommentar
Denne tråden har jo dødd helt ut, men er jo absolutt like aktuell hele tiden så jeg skyter inn en post med en varm anbefaling på en bok jeg leser nå.

 

"Gjør alt du egentlig ikke tør" av Susan Jeffers

 

Det er en helt fantastisk bok, full av måter å bygge selvtillit på. Trosse frykt og ellers skape deg et helt og lykkelig liv. Den er bare knallbra. Den er veldig lettlest og er skrevet på en positiv måte som blir litt humoristisk av og til. Anbefales igjen på det sterkeste!

 

Denne http://www.bokklubben.no/SamboWeb/produkt....7773&rom=AK ?

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Jeg har en heller sær form for selvtillit.

er 15 år, og noen regner meg litt som klassens klovn. jeg har elendig humor og ler av alt, så jeg har "morsomme" kommentarer til det meste. er heller ikke redd for å drite meg ut, jeg turna for 500 elever første skoledag, enda jeg bare slo et hjul, og han som gikk foran meg dro tre flikkflakker. ellers er jeg en ganske selvsikker person, litt brautende til tider, vil gjerne ha fram meningen min. jeg forteller vitser til andre, de syntes den er kjempedårlig, mens jeg står der med krampelatter, og begynner å fortelle en til.

så langt, alt vel.

men så var det jentene da...

jeg tenker MYE på jenter, kanskje ikke rart for en 15-åring, og jeg har ikke noe problem med å bli venner med dem elr noe sånn, men det er bare det å spørre "jenta" ut. jeg får meg bare ikke til å tørre det! jeg skal spare dere for alle "tenk hvis hun--" jeg kommer på i farta, for det er et par, men nederste linje er at jeg rett og slett er redd for det :S

 

deilig å få fortalt det til noen egentlig :)

 

//Blarcky

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...