Gå til innhold

Retur av PS3 til Lefadal ?

Rymored

Anbefalte innlegg

Hei,

kjøpte min PS3 på Lefdal 23. mars 2007. Har brukt mye tid på å finne ut av dette med viftene uten å bli noe klokere.

Spørsmålet mitt blir da: er det mulig for meg å returnere enheten ? Har Lefdal noen 30 dagers "prøv og returner"-regel ? Hva kreves av denne regelen ? Har alt av orginal embalasje, men var så uheldig å få en liten rift i lokket på esken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

30 dagers full returrett, returner alt det du fikk med naar du kjopte den og gaa inn paa service mottaket, vis kvittering, vent 5 minutt paa at fyren som tar imot deg krediterer billaget, gaa til enten kasse eller brunevare avdeling og faa enten en annen ps3 eller tilgodelapp/pengene tilbake.

Lenke til kommentar

Si at enheten stoyer og at du derfor ikke vil ha den lengre, han kommer til aa ta den inn som en defekt maskin og sende den tilbake til sony som kommer til aa sjekke den ut og enten sende den tilbake som B-vare eller en helt ny byttenhet.

I de fleste tilfeller faar kundene pengene tilbake.

Lenke til kommentar
30 dagers full returrett, returner alt det du fikk med naar du kjopte den og gaa inn paa service mottaket, vis kvittering, vent 5 minutt paa at fyren som tar imot deg krediterer billaget, gaa til enten kasse eller brunevare avdeling og faa enten en annen ps3 eller tilgodelapp/pengene tilbake.

8410686[/snapback]

Jeg var selv på Lefdal på lanseringsdagen, de sa at de ikke hadde 30 dagers returrett der, kun Elkjøp som har det, sa de. Blir meget overrasket om noen får pengene tilbake.

Lenke til kommentar
30 dagers retturrett er ikke lovfestet noen steder, det er en tjeneste som kjeden har tilbudt kundene, det er ingen rett.

Angrefristloven gjelder for kjop og salgs utenfor fast utsalgssted ala internett.

8410796[/snapback]

Ok. Det visste jeg ikke :( Beklager.

Lenke til kommentar

Når det gjelder forsikringen hadde nok ikke denne vært noen løsning, da de ikke gir penger tilbake - men erstatter produktet.

Heldigvis var de ansatte på Lefdal hyggelige og forståelsesfulle, og det hele endte med at de tok inn PS3'n og jeg fikk alle pengene tilbake (både for enheten og forsikringen). Jeg ble også overasket over at de tok inn BD-filmen som medfulgte, selv om forseglingen på denne var brutt. Jeg fikk også valget mellom pengene tilbake eller tilgodelapp, og valgte da naturligvis pengene tilbake : )

Stor takk til Lefdal : )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...