Rymored Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Hei, kjøpte min PS3 på Lefdal 23. mars 2007. Har brukt mye tid på å finne ut av dette med viftene uten å bli noe klokere. Spørsmålet mitt blir da: er det mulig for meg å returnere enheten ? Har Lefdal noen 30 dagers "prøv og returner"-regel ? Hva kreves av denne regelen ? Har alt av orginal embalasje, men var så uheldig å få en liten rift i lokket på esken. Lenke til kommentar
JernetTZ Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 30 dagers full returrett, returner alt det du fikk med naar du kjopte den og gaa inn paa service mottaket, vis kvittering, vent 5 minutt paa at fyren som tar imot deg krediterer billaget, gaa til enten kasse eller brunevare avdeling og faa enten en annen ps3 eller tilgodelapp/pengene tilbake. Lenke til kommentar
Rymored Skrevet 17. april 2007 Forfatter Del Skrevet 17. april 2007 Ah, flott - for en magisk regel ! Skal jeg nevne noe om støyet på maskinen, eller bare si at jeg ikke lenger ønsker enheten ? Kan jeg kreve pengene tilbake, eller må jeg ta en tilgodelapp ? Lenke til kommentar
Rymored Skrevet 17. april 2007 Forfatter Del Skrevet 17. april 2007 Og en annen ting; hvordan fungerer det med forsikring ? Jeg tok en trygghetsforsikring med enheten, blir denne også kreditert ? Lenke til kommentar
JernetTZ Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Si at enheten stoyer og at du derfor ikke vil ha den lengre, han kommer til aa ta den inn som en defekt maskin og sende den tilbake til sony som kommer til aa sjekke den ut og enten sende den tilbake som B-vare eller en helt ny byttenhet. I de fleste tilfeller faar kundene pengene tilbake. Lenke til kommentar
JernetTZ Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Ja, hele belopet blir kredittert. Lenke til kommentar
Rymored Skrevet 17. april 2007 Forfatter Del Skrevet 17. april 2007 Flott, takk for raske svar - da returnerer jeg nok enheten imårra. Lenke til kommentar
programmer Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 30 dagers full returrett, returner alt det du fikk med naar du kjopte den og gaa inn paa service mottaket, vis kvittering, vent 5 minutt paa at fyren som tar imot deg krediterer billaget, gaa til enten kasse eller brunevare avdeling og faa enten en annen ps3 eller tilgodelapp/pengene tilbake. 8410686[/snapback] Jeg var selv på Lefdal på lanseringsdagen, de sa at de ikke hadde 30 dagers returrett der, kun Elkjøp som har det, sa de. Blir meget overrasket om noen får pengene tilbake. Lenke til kommentar
Rymored Skrevet 17. april 2007 Forfatter Del Skrevet 17. april 2007 auda, det var jo fryktelig motsigende sett i forhold til informasjonen jeg nettopp fikk - noen som kan bekrefte ene eller andre veien ? Var allerede igang med å pakke'n ned jeg : | Lenke til kommentar
vict0r Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 (endret) Han her karen sier da at det ikke er det... EDIT: Disse menneskene også... Endret 17. april 2007 av vict0r Lenke til kommentar
Alex ws Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 En kompis av meg som jobber på Lefdal sier at de ikke har samme regel. Men det kan jo hjelpe å godsnakke litt, og fortelle det som om støyen virkelig er et problem for deg. Jeg har fått til mange underverker med litt karismatisk prating. Lenke til kommentar
JernetTZ Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Isaafall er Lefdal i Bergen den eneste butikken i Norge som har full returrett hvis alt det der ovenfor stemmer, for der er det full returrett. Lenke til kommentar
Amored Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Jeg vet ikke om dette hjelper noe særlig men, du kan kanskje lese litt her: Link og her: Link Håper du finner en løsning Lenke til kommentar
JernetTZ Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 30 dagers retturrett er ikke lovfestet noen steder, det er en tjeneste som kjeden har tilbudt kundene, det er ingen rett. Angrefristloven gjelder for kjop og salgs utenfor fast utsalgssted ala internett. Lenke til kommentar
Amored Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 30 dagers retturrett er ikke lovfestet noen steder, det er en tjeneste som kjeden har tilbudt kundene, det er ingen rett.Angrefristloven gjelder for kjop og salgs utenfor fast utsalgssted ala internett. 8410796[/snapback] Ok. Det visste jeg ikke Beklager. Lenke til kommentar
tidus2k4 Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Selv om det er samme eier, så er det vel egentlig bare elkjop som har hatt 30 dager retur rett. Eller tar jeg feil? Men om noe er defekt med den, så er det selvfølgelig noe annet. Lenke til kommentar
Amored Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Kan ikke forsikringen hjelpe litt da? Lenke til kommentar
Tharos. Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Kan ikke forsikringen hjelpe litt da? 8411299[/snapback] Forsikringen skal kun gjelde uhell, som jeg vet. Tøm ei bøtte Cola over den, så får du nok pengene tilbake. Lenke til kommentar
Rymored Skrevet 18. april 2007 Forfatter Del Skrevet 18. april 2007 Når det gjelder forsikringen hadde nok ikke denne vært noen løsning, da de ikke gir penger tilbake - men erstatter produktet. Heldigvis var de ansatte på Lefdal hyggelige og forståelsesfulle, og det hele endte med at de tok inn PS3'n og jeg fikk alle pengene tilbake (både for enheten og forsikringen). Jeg ble også overasket over at de tok inn BD-filmen som medfulgte, selv om forseglingen på denne var brutt. Jeg fikk også valget mellom pengene tilbake eller tilgodelapp, og valgte da naturligvis pengene tilbake : ) Stor takk til Lefdal : ) Lenke til kommentar
Amored Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Kjempeflott! Der var du heldig! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå