Gå til innhold

Siste bane på Emperor - Battle of Dune


Anbefalte innlegg

Hey.

 

Er litt retro for tiden og har derfor begynt å spille litt Emperor - Battle of Dune igjen. Eneste problemet er at nå har jeg kommet til siste bane (eller er det siste?) hvor man skal drepe Emperor Worm før den våkner. Dette er faen meg ikke mulig i sorte helvete. Ormen i seg selv er ikke all verdens, men fy faen for en utrolig gigantisk gjeng som angriper meg.

 

Motstanderene er Guild, Theilaxu, Ordos og Atreides.

 

Guild, Theilaxu og Atreides angriper i hovedsak sammen mens Ordos går solo ettersom Ordosbasen er rett ved siden av min.

 

Det er hovedsaklig Atreides som er det største problemet ettersom de har en konstant strøm med units som gjør at jeg ikke greier rikke på meg.

 

Theilaxu er bare irriterende. Jeg vil ha Devastatorene mine uten insekter inni nemlig.

 

Guild kommer med sine teleporttanks og ødelegger diverse harvesters og carryalls.

 

Ordos kommer ikke i begynnelsen, men når de først kommer så er det 17 mai og julekvelden samtidig for spillkommentatoren ettersom han får lov til å si "Unit lost" 4 siffret antall ganger. 30-50 laser tanks + litt snacks.

 

 

Er Harkonnen og har til nå prøvd en diverse taktikker.

 

- Defense + Death Hand. Tror denne funker i teorien, men blir så seriøst overkjørt mot slutten at jeg ikke greier holde fortet lenge nok.

 

- Uberoffensive. Tror jeg kom cirka 4 minutt inn i kampen før basen min ble mishandlet av diverse Laser Tanks som kom fra Ordos.

 

- Fremen Fedyakin taktikk. Sender en gjeng med Fedyakin nedover, men de blir liksom sett av en eller annen dum scout langs veien uansett. Og langs denne veien går det jo selvfølgelig en konstant strøm av diverse motstandere som er på vei mot basen min.

 

- Air attack taktikk. Denne er vel den som jeg har hatt minst sjangs til å prøve meg på, men til nå virker det totalt håpløst. Theilaxu Living Turrets gjør slutt på alle flyene på et brøkdel av et sekund

 

- Få tak i Mega Cannonen. Skjønner at dette bør gjøres, men jeg får det rett og slett ikke til. Sendte 2 superoppgraderte Devastators opp på det platået og innen jeg var ferdig med de Living Turretsene som var der hadde jeg oppdaget at jeg ikke hadde peiling på hvordan jeg skulle få opp en Engineer. Sendte Devastatorene opp dit med en Advanced Carryall, men det hjelper vel ikke på units?

 

Noen som har gjort dette mapet og gidder å innvie en uviten jævel som bare vil få knust det grusomt bra spillet?

 

TAKK i så fall.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nei tror du må være Ordos eller Atreides for å kunne gjøre det, siden de har APC units noe som så vidt jeg vet ikke Harkonnen har.

Skjønner at du slitter med den banen. Holder på med den selv bare at jeg er Atreides og det går ikke noe bedre for meg.

Lenke til kommentar
nei tror du må være Ordos eller Atreides for å kunne gjøre det, siden de har APC units noe som så vidt jeg vet ikke Harkonnen har.

Skjønner at du slitter med den banen. Holder på med den selv bare at jeg er Atreides og det går ikke noe bedre for meg.

8551376[/snapback]

 

Den er skitvanskelig!

Lenke til kommentar

Hei!

 

Er en stund siden jeg spilte dette, men hadde rimelig kontroll på det brettet. Har vunnet på vanskeligste nivå med alle sider... Du er altså Harkonnen? Kjappe tips:

 

1) Tempo i begynnelsen. Du har veldig dårlig tid til følgende:

 

- Ta kontroll over flaskehalsen øst for basen din. Sett opp to av de oppgraderte devastatorene samt en kombinasjon av flere enheter (flame, missile, inkvine) i en bue slik at de alle kan skyte på det smaleste området. Sørg for å ha et par ingeniører der for å fjerne leech-larver.

 

- Sett opp et forsvarspunkt på inngangen til platået ditt i sør-vest (helt inntil kanten av brettet). To gun-turrets, en oppgradert devastator, missile tanks. ha inkvine-katapulter langs kanten på platået (i sør). Dette trenger du når Ordos angriper fra sør.

 

- Ødelegg Tleilaxu-tårnene på den lange stripa nord-vest for platået ditt (med inkvine-katapulter. Dette for at ikke de skal begynne å herje med harvesterne dine som jobber på spice-feltet nord for basen din.

 

- Bygg basen din tett som f..., så det blir mindre handlingsrom for de j... Guild-teleporteringstanksene.

 

- Sardaukar er jævlig effektive mot lasertanks - bruk dem!

 

Det virkelige helvetet starter når Ordos angriper fra sør. Den stormen er du pent nødt til å ri av. Hvis du synes at du er ferdig med basebygginga, kan du trigge dette angrepet ved å scoute basen deres. Jo lenger du venter, jo flere lasertanks kommer.

 

Jeg pleier alltid å ta den basen med ingeniører når angrepet er slått tilbake. Dermed kan du (i dette tilfellet) bygge kobraer, som er glimrende i kombinasjon med devastator.

 

Når du kommer dit, er det verste over. Da kan du gjøre en av to ting:

 

1) Kjempe deg gradvis innover i brettet og smadre alt.

 

2) fly devastators og kobraer med carryalls langs sørenden av brettet over til ormen. Ødelegge refineryene først (ormen tar skade av det) og ødelegg ormen etterpå.

 

Tips: Vindfangerne til Tleilaxu er fine blinker for devastators som trenger oppgradering. Men pass på så ikke tleilaxu tårn skyter dem ned når du flyr dem opp på platåene.

 

Tips 2: Minotaurus ødelegger Devastators på grunn av større rekkevidde. Når de kommer må du micro'e slik at du får tatt dem (dette brette krever litt micro...).

 

Lykke til!

 

 

Edit: Himmelretninger korrigert

Endret av Albatross
Lenke til kommentar

Er ikke helt sikker på hvordan banen var når man var Harkonnen men hvis det er noe i likhet av den som Atriedes har burde du prøve å angripe den lille basen i vest fort, er mulig at forsvaret der fortsatt er svakt da. hvis du fortsatt ønsker APC burde du kansje ta med deg et par Engineers. Siden det skal stå en bitte liten Atriedes/Ordos base der som egentlig bare består av en Factory og et par skyte tårn.

Lenke til kommentar

Jeg klarte det endelig.

Ganske enkel strategi og bruke hvis man klarer å bruke den, den burde også kunne brukes av Harkonnen. Bruke Advanced Carryall for å ta med en god del av den sterkeste tanks typen du har. Så kjører man vest også flyr man ned mot ormen og når de når der det er masse Spice gatherers elr hva de het. så flyr man tanksene nesten helt bort til kjeften på ormen å slipper de av og sørger for at de angriper Ormen. Jeg bruke 6 Minotaurs. 4 Devastators skulle med andre ord være nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...