Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan måle den faktiske hastigheten på adsl-oppkoblingen?

Anbefalte innlegg

Hei.

Som overskriften antyder lurer jeg på om hvordan jeg kan måle den faktiske hastigheten på linja (Ja - jeg vet om speedometeret på itavisen.no, men tenkte å finne noe i tillegg til dette). Jeg har bestilt (og nesten fått) Delta fra NGT. Har hørt at man kan gjøre noe med telnet og adsl-modemet; stemmer dette? eller er jeg på tur?

Forslag mottas med takk.

Tronaldo

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-12-20 10:17, skrev *Tronaldo*:

Hei.

Som overskriften antyder lurer jeg på om hvordan jeg kan måle den faktiske hastigheten på linja (Ja - jeg vet om speedometeret på itavisen.no, men tenkte å finne noe i tillegg til dette). Jeg har bestilt (og nesten fått) Delta fra NGT. Har hørt at man kan gjøre noe med telnet og adsl-modemet; stemmer dette? eller er jeg på tur?

http://www.iis.se/tptest/

Krever win eller mac da du kjører et spesielt testprogram på boksen.

Lenke til kommentar

Noe av essensen i et forum er jo at folk, stort sett, får ytre sine meninger uavkortet. Men hele poenget faller jo i fisk hvis alle _hele_tiden_ skal diskutere om, dersom, hvis og hvorfor - istedet for å bare svare på et enkelt spørsmål!

Jeg sa jo at jeg visste om itavisen sin metode, men at jeg i TILLEGG lurte på om det fantes en annen metode!

Når du er i butikken og skal kjøpe brød - tar jeg tak i deg og sier:

"Hei du! Stopp en halv; hvorfor tar du grovbrød når kneipbrødet står rett foran deg?"

Nei - jeg gjør ikke det. Det burde heller ikke du.

Tronaldo

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
dumeter suxx0r5! fikk beskjed om at jeg lå over 3MB ned og 500kb opp jeg.. og det er WAY off det jeg har egentlig..

Og tanken har aldri streifet deg at det er ditt eget oppsett i "Monitor devices" som "suger" og ikke programmet som sådann?

*sukk*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...