pjott Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Gusj i vei, jeg driver med Visual Basic. Jeg har hørt flere å flere si "Start med C++. VB er et dritt-språk!" Hvorfor det? ... Fordi hashing'en på kodene ser tøffere ut? Jeg er selv Windows bruker, å da foretrekker jeg Visual Basic i stedet for C++. Om jeg bare skal skrive en Windows Applikasjon, hva er da vitsen med 1000-vis av linjer me Cpp kode når det tar 50-100 i VB? Så, grunnen til at jeg skriver denne tråden er vel fordi jeg vil finne litt motgang. Hva er det som gjør C++ så voldsomt mye bedre enn VB når jeg bare skriver applikasjoner for Windows? Hvorfor synes nettopp DU jeg burde gå over til C++? Dette var ikke ment som en helt idiotisk tråd, å jeg mener ikke det jeg skrev til å begynne med så sterkt som det står, men håper dere fatter Lenke til kommentar
petterl Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Jeg har hørt flere å flere si "Start med C++. VB er et dritt-språk!" Hvorfor det? ... Fordi hashing'en på kodene ser tøffere ut? VB6.0? Mange sier det nok fordi det ser tøffere ut, men personlig ville jeg ha valg C++ fremfor VB da VB er ett døende språk. Jeg er selv Windows bruker, å da foretrekker jeg Visual Basic i stedet for C++.Om jeg bare skal skrive en Windows Applikasjon, hva er da vitsen med 1000-vis av linjer me Cpp kode når det tar 50-100 i VB? Man velger rett verktøy for jobben. Du kan komme langt med VB, men enda lengre med C++. Men skulle jeg ha valgt ett nytt språk for "standard" desktop applikasjoner ville jeg ha gått for C#. C# og VB.NET er bedre og mer moderne språk, med gode vektøy for utvikling av dekstop applikasjoner etc. Personlig ville jeg valgt C# fremfor VB.NET. Det har med syntaks, og ikke funksjonalitet å gjøre. C# og VB.NET kan stortsett brukes til det samme, men syntaksen til C# er likere C++ og JAVA, noe som gjør livet litt enklere når en driver å bytter språk. Hva er det som gjør C++ så voldsomt mye bedre enn VB når jeg bare skriver applikasjoner for Windows?Kommer an på applikasjonen. Men kan nevne antall muligheter, full interaksjon med underliggende plattform, ytelse, tilgjengelige bilbliotek etc. Men alt har sin pris. Det kan være (og er ofte)overkill å bruke C++ for å lage ett tynt skall over en enkel 'min cd-samling' database, samtidig er det appliasjoner som ikke kan utvikles i VB - da må man velge andre alternativ. Hvorfor synes nettopp DU jeg burde gå over til C++?Jeg syntes egentlig at du skulle velge det vektøyet du har behov for (eller vil bruke), men det kan jo være lurt å følge litt med i tiden. Jeg ville som sagt ikke valgt C++ for 'standard' dektop applikasjoner, da ville jeg heller ha gått for C# (evt. VB.NET). - petter Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Hvorfor synes nettopp DU jeg burde gå over til C++? 8410529[/snapback] Jeg er likegyldig til om du bruker VB eller C++, men hvis valget var mitt hadde jeg helt klart valgt C++. Det er portabelt (i den forstand at det finnes implementasjoner på nesten alle plattformer), det er mye raskere og effektivt generelt, og det ser 100 ganger bedre ut. Dessuten så er det ikke språket som begrenser mulighetene dine hvis du velger C++. Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 En god grunn til å lære seg c++ er å få erfaring med basic programmering som pekere f.eks. Dette er ofte automatisert i moderne språk og dermed ikke nødvendig at folk skjønner. Men det handler kun om å lære seg. VB egner seg ikke til alt, og samtidig så er ikke C++ noe som er best til alt heller. Skal man lage et program så vil det være korrekt å se på hvilke krav som stilles, for så å velge et egnet programmeringsspråk. Man skal ikke velge programmeringsspråk først eller tidlig når man skal lage ting. Så det finnes dermed ingen grunn til at man SKAL bruke det ene eller det andre. Det kommer nemlig an på HVA du skal lage. Lenke til kommentar
Hayer Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Skriver, eller skrv selv i VB, men synes det ikke var kraft fult nok(Snakker om 6) så hadde jeg lyst å lære et mer all-a-round språk, men har ikke bestemt meg om jeg skal bruke java eller c++ Lenke til kommentar
ThorB Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Skriver, eller skrv selv i VB, men synes det ikke var kraft fult nok(Snakker om 6) så hadde jeg lyst å lære et mer all-a-round språk, men har ikke bestemt meg om jeg skal bruke java eller c++ 8414176[/snapback] har programmert i VB6 og VB.net... De er fine programmeringsspråk å bruke, men i senere tid har jeg irritert meg på at man ikke kan bruke kunnskapene sine i flere situasjoner(pluss at ting utvikler seg og i værste fall kan det være at kunnskapene blir ubrukelige). Derfor synes jeg det er best å lære seg noe som er plattformuahenig, slik at du kan bruke det du kan på flere plasser. F.eks når det gjelder webprogrammering, så er PHP, bedre enn ASP clasic, fordi du kan bruke PHP, på både linux og windows. Men når det er sagt, virker det nå som man kan bruke VB kunnskaper i Linux (og muligens andre plasser) også. er vist et åpentkildekode prosjekt som heter mono som fikser dette. programmeringsspråket python eller java er ikke så aller værst heller(python f.eks kan brukes på win, linux og xbox xbmc)... som de har sagt tidligere, så er det ikke alltid et språk passer til alt da. så det lønner seg å gå for det som gir de beste løsningene.... Lenke til kommentar
hishadow Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Jeg er selv Windows bruker, å da foretrekker jeg Visual Basic i stedet for C++.Om jeg bare skal skrive en Windows Applikasjon, hva er da vitsen med 1000-vis av linjer me Cpp kode når det tar 50-100 i VB? Hvis du får laget det du trenger i VB, så er det vel ingen grunn til å bytte språk bare pga folk sier det. HVis du skulle være interessert i å bytte/prøve et annet språk, ville jeg heller ha lært meg C# for .NET platformen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå