-alias- Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 (endret) Har et Canon PowerShot S3IS som jeg er svært fornøyd med. Har tidligere benyttet SD minnekort opptil 2GB og har fylt kortene helt til meldingen "Minnekort fullt" kommer uten å få problemer. Nylig kjøpte jeg meg et 4GB kort av merket Transcend. Jeg tar en del film, derfor overgangen til større kort. Men, det som skjer er at når kortet passerer 1.75GB fullt så får jeg minnefeil. Ja, jeg har formatert kortet i kamera. Jeg har også et Canon PowerShot A540, som for øvrig gir bedre kvalitet på film enn S3IS. På A540 kan jeg fylle opp til 2.7GB før minnefeil kommer. Jeg får ut bilder / film fra kortet før minnefeil oppsto. Mitt spørsmål er: Er det minnekortet det er feil på, eller er det mine kameraer som ikke takler kort av denne størrelsen? Edit: må legge til at Transcend kortet har Lifetime Warranty, og kan ses og her: https://prisguiden.no/product.php?productId=57799 Endret 17. april 2007 av vidaremil Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Mulig du har kjøpt et SDHC (Secure Digital High Capacity) kort (disse finnes i 4GB og oppover), og at S3 IS ikke støtter denne helt nye minnekortstandarden. Mulig at kameraet protesterer når du begynner å nærme deg 2GB, som da tidligere har vært maks for kameraet? Ellers er ikke Transcend av de merkene som anbefales med tanke på stabilitet. Det er mye billigere enn for eksempel Sandisk, men du risikerer å miste alle bildene ved én liten ulykksalig feil med kortet. Og det skjer mye oftere med billige kort, enn dyrere kort av et godt merke. Sandisk er stort sett det merket som anbefales. Bytt til f.eks et par 2GB kort fra Sandisk. Det er vel bildene dine verdt? Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 18. april 2007 Forfatter Del Skrevet 18. april 2007 Mulig du har kjøpt et SDHC (Secure Digital High Capacity) kort (disse finnes i 4GB og oppover), og at S3 IS ikke støtter denne helt nye minnekortstandarden. Mulig at kameraet protesterer når du begynner å nærme deg 2GB, som da tidligere har vært maks for kameraet? Ellers er ikke Transcend av de merkene som anbefales med tanke på stabilitet. Det er mye billigere enn for eksempel Sandisk, men du risikerer å miste alle bildene ved én liten ulykksalig feil med kortet. Og det skjer mye oftere med billige kort, enn dyrere kort av et godt merke. Sandisk er stort sett det merket som anbefales. Bytt til f.eks et par 2GB kort fra Sandisk. Det er vel bildene dine verdt? 8415953[/snapback] Nei, det var helt ordinære SD kort. Bruker store kort kun til film i forbindelse med et spesielt prosjekt. Fikk byttet det defekte kortet i et nytt som virker helt perfekt. Det lagrer 3.7 GB slik det skal. Til bilder bruker jeg Apacer 512 KB og 2 GB 150X kort. De har ennå ikke sviktet meg. Jeg fikk likevel noe positivt ut av opplevelsen, det at S3 IS og A540 støtter 4 GB minnekort. Jeg anser da saken for løst, men takk for svar likevel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå