Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Fysisk firewall - hva?

Anbefalte innlegg

Trenger en fysisk firewall. Har en switch med to maskiner i nettverk og bredbånd rett i switchen. Trenger da altså en firewall mellom bredbånd og switchen.

Hvor får jeg tak i dette? Hva heter det? Og hvor dyrt er det? Finnes switcher med innebygget firewall? Kunne dette vært et alternativ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-12-20 09:54, skrev Testkise:

Hvor får jeg tak i dette? Hva heter det? Og hvor dyrt er det? Finnes switcher med innebygget firewall? Kunne dette vært et alternativ?

Hvor sikkert skal det være?

Har du bruk for noe spesielle funksjoner?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-20 10:28, skrev Testkise:

Sikkert og sikkert. Så usikkert som greiene er nå kan jeg jo ikke ha det...

Men en router med innebygget switch, er det altså løsningen? Da trenger jeg jo ikke switchen jeg allerede har, vel...

Er du avhengig av og ha en "skikkelig" IP mot maskinene? Er du det ville jeg ha valgt en rein brannvegg, hvis ikke så er jo en rimelig router mer enn greit nok.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-20 10:15, skrev agvg:

Quote:

Den 2002-12-20 10:11, skrev ZooMazter:

firewall eller ruter da er D-link di-604 eit bra valg

den er siker og biligast!

D-Link sliter seriøst med og levere routere med skikkelig fungerende SW, jeg hadde droppet dem.

Men en router er jo en enkel firewall, skal man ha noe mer avansert blir det jo endel dyrere.

Tror det har begynt å bedre seg litt nå.

Lenke til kommentar

Jeg ser også etter noe av det samme. Jeg trenger:

* LAN-LAN VPN med grei hastighet (over 1Mbit/s)

* VPN-passthrough

* Firewall

* NAT

* Mulighet til å ha flere ip'er på routerens wan-port (hvorav minst 1 dhcp og minst 1 statisk)

Noen forslag. Har sett på routere/firewalls fra 3com, zyxel, unex, SofaWare, Nokia, D-Link, Linksys og sikkert flere andre uten å finne ut så veldig mye. De spesifiserer gjerne ikke alt jeg ønsker å vite. Noen som vet om en router/firewall som oppfyller mine behov for en rimelig/fornuftig pengesum?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...