flodhest Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Hei, jeg har et utrolig irriterende problem med tastaturet mitt. Det er av typen trådløst microsoft ettellerannet. Når jeg spiller f. eks bilspill så fungerer kun en av piltastene samtidig. Når jeg gasser i en sving og svinger samtidig, slutter bilen og kjøre. Dette begynner å bli rimelig irriterende. Hva skal jeg gjøre med dette? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Noen tastatur har rett og slett begrensninger på hvor mange taster som kan holdes nede samtidig. Det har ofte vært et problem på noen typer tastatur, men som regel er jo dette snakk om en begrenisning på max 2 eller 3 taster f.eks. Jeg har aldri hørt om te tastatur som bare kan holde EN tast om gangen... jeg vil tvile på at noe sånt tastatur eksisterer, rett og slett fordii det da ville være umulig å SKRIVE I CAPS med shift-tasten f.eks. eller utføre en CTRL-ALT-DELETE. Er du sikker på at tastaturet oppfører seg slik i windows også? prøv f.eks å ta en CTR-ALT-DELETE i windows. om tastaturet ikke klarer å sende 3 taster samtidig, så vil ikke vinduet komme fram. prøv det først du og si hva som skjer. -Stigma Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 17. april 2007 Forfatter Del Skrevet 17. april 2007 (endret) Ikke akkurat slik at kun 1 tast funker, men om jeg skal svinge, så tar svingeknappen over for gassen, slik at jeg må trykke fremoverpilen en gang til for at gassen skal fungere. Og til tider omvendt. Endret 17. april 2007 av flodhest Lenke til kommentar
Shaper^ Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Det du sier Stigma er korrekt, men, tastatur fungerer slik at det ligger forskjellige områder på det, hvor det er begrensninger, dvs, piltastene er en for seg selv, man kan ikke trykke ned alle samtidig, for det blir for mye for det "dataområdet" å sende, og du kan ikke trykke inn både 1,2 og 3 på keypadden, for det blir for mye.. Knappene har en begrensing om til hvor nærme de er hverandre, så hvis du bruker ditt tastatur normalt, og ikke har cola rester igjen i det, så en knapp holdes igjen hele tiden, så skal det funke, hvis ikke, så er det noe galt med det området på tastaturet ditt, og da må du kjøpe nytt.. (Litt vanskelig og kronglete forklart, men håper du skjønner) Basicly, du må kjøpe nytt keyboard. Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Det som Shaper sier er korrekt, men det som er rart her er at dette faktisk gjelder piltastene. Det skal være en rimelig nisseprodusent som lager tastatur matrisen sin slik at ikke to piltaster kan være trykt ned samtidig... Rart dette siden det er et MS tastatur! Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Jeg har vært borti et nytt MS tastatur som ikke taklet mer enn 2 knapper samtidig. I FPS spill er det litt dårlig.. Crouch-jump var umulig, iallefall om du ville framover. Strafe og løpe framover gikk fint, men om du ville reloade eller noe, så måtte du slippe en av de andre knappene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå