bureaucrator Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 (endret) Oppdatering: Jeg har funnet det ut, se nederst. Jeg skal utveksle filer mellom to maskiner (en stasjonær og en bærbar, begge med XP pro) på det nye trådløsenettverket mitt. Jeg tror jeg har gjort alt riktig, og det er bare en liten formalitet som gjenstår: Jeg må ha "brukernavn" og "passord" for å åpne mappen Delt mappe på den andre maskinen. Jeg er ikke helt sikker på hva slags brukernavn den er ute etter, navnet på maskinen, kontoen, etc. Jeg har to spørsmål, derfor: 1. Hva slags brukernavn er det den spør om? 2. Hvordan finne ut hva dette brukernavnet (og evt. passordet) er? (Jeg kommer jo inn på maskinen etc.; det er vel noe jeg skrev under installasjonen av Windows, som jeg ikke har så klart for meg...) Jeg fant ut at jeg "heter" "administrator". Var ikke verre enn det :!: Endret 17. april 2007 av bureaucrator Lenke til kommentar
Manson Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 1. Det er ein lokalkonto på pcen, som har rettigheter til mappa du har delt. 2. Om du tar av " bruk enkel fildeling " ( utforsker - verktøy - mappealternativ - vis - ), og der etter går inn på deilinga av mappa så får du opp fleire alternativ. Du får opp ein knapp der det står "tillatelser", sjå der om gruppa "alle" har lese tilgang, vist ikkje legg den gruppa inn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå