Gå til innhold

GeForce FX - dyr og rask

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hah!

jeg "later" som om G4 akkurat kom ut nå.. (prøver å ligge langt bak, så geforce 4 er en stor nyhet for meg nå.. og i tillegg er det billig :grin: )

om 1/2 år eller.no kommer Geforce FX ut.. og da er det sinsykt bra for meg, plus at det er billig.

Fungerer fett når man ikke spiller så ini hæl¤Y/(#/ mange nye spill 24/7 ...

Lenke til kommentar

Men hvorfor skal man ikke benytte 256- bits minne teknologi? Da vil man jo begrense minnebåndsbredden i ganske stor grad. Hvis minnefrekvensen ligger på 1000 Mhz blir minnebåndsbredden følgende:

10 00*128

-----------= 16 GB

8

Dette er da mindre enn Radeon 9700 brikka. Hadde man brukt 256- bits teknologi ville minnebåndsbredda blitt doblet. Men det er jo mer som er avgjørende for kortets hastighet.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-20 11:55, skrev Da_Assassin:

Quote:

Den 2002-12-20 11:34, skrev airguard:

Fint at det kommer, da får jeg en gf4 4600 for 1200 kr
:grin:

jah... det er noe sant i det jah... jeg ville heller kjøpt et TI4600 da... så mye kraft for så liten penge...

ja du har rett 4800 eller noe sånt for 1300kr :grin:

også venter jeg til høsten og nv35 kommer og kjøper da en fx til ca 1800kr etter at jeg har solgt 4800 kortet for 700kr :smile:

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: airguard på 2002-12-20 12:19 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: airguard på 2002-12-20 12:20 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-20 10:33, skrev Taterunge:

Men hvorfor skal man ikke benytte 256- bits minne teknologi? Da vil man jo begrense minnebåndsbredden i ganske stor grad. Hvis minnefrekvensen ligger på 1000 Mhz blir minnebåndsbredden følgende:

10 00*128

-----------= 16 GB

8

Dette er da mindre enn Radeon 9700 brikka. Hadde man brukt 256- bits teknologi ville minnebåndsbredda blitt doblet. Men det er jo mer som er avgjørende for kortets hastighet.

Det ville gjordt kortet allt for dyrt, hvis dem da ikke heller hadde gått for tregere DDR minne. Men jeg tror nok GF FX ville vært dyrere med 256bit+DDR enn med 128bit+DDR2.

[ Denne Melding var redigert av: MistaPi på 2002-12-20 12:51 ]

Lenke til kommentar

ÅH FYTTE varmere strøk down under jeg gleder meg!! Dette kortet er et "må ha" for meg altså.. jeg blir aldri fornøyd før jeg har det beste øttø.. Tror dette kortet kommer til å gruse ATi i senk.. blir jevli fett!!

Gleder meg som et lite barn.. mye penger da, men tror det er verdt det!

Fr3dr1k

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-20 14:01, skrev Sargent Fire:

Kjøleløsningen så meget bra ut,

ellers så ytelsen betraktelig

mye bedre enn alle andre skjermkort

på markedet nå til dags.

Mvh,Stian

Hva vet vi egentlig om det. Det eneste som har kommet ut er noen benchmark tall fra nvidia selv.

Jeg tviler veldig sterkt på at ytelsen er betraktelig bedre enn R9700Pro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...