Gå til innhold

Tidsstyrt el-uttak (med varierende spenning)

Anbefalte innlegg

Finnes dette?

Jeg tenker på noe lignende av en slik standardsak man kobler i et støpsel og har kaffetrakter i (som slår av/på strømmen til bestemte tider), men som i tillegg gradvis kan øke spenning til den tilkoblede enheten over et gitt tidsrom.

Hadde man hatt noe slikt kunne man koblet en dimmespot over senga og lagd en billig slik en: http://www.mamut.com/homepages/Norway/1/7/...re/subdet16.htm

En link, ideer til hvor man kan finne, eller iallefall et fornuftig navn på hva det kan kalles, blir motatt med takk :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Velleman Kit hadde en gang i tiden ett byggesett som het K2657. Med dette byggesettet kunne man lage en slik funksjon som du etterlyser og dimmeren kunne stilles til å bruke opp til en time før det var full spenning på utgangen.

Norsk importør av Velleman er Børnes Elektronikk. De har dessverre ikke noen oppegående internettside, noe de ikke har hatt siden de overtok agenturet fra Erik's Elektro for 5-6 år siden. Er jo mulig å sjekke om dette byggesettet fra Velleman fremdeles er tilgjengelig, men alt i alt tror jeg det ikke blir noe spesielt billigere enn den lamperadio'n du viser til. Lamperadio'n er vel også lovlig tilkoblet strømnettet i Norge, noe slike byggesett ikke er.

Lenke til kommentar
Velleman Kit hadde en gang i tiden ett byggesett som het K2657. Med dette byggesettet kunne man lage en slik funksjon som du etterlyser og dimmeren kunne stilles til å bruke opp til en time før det var full spenning på utgangen.

Norsk importør av Velleman er Børnes Elektronikk. De har dessverre ikke noen oppegående internettside, noe de ikke har hatt siden de overtok agenturet fra Erik's Elektro for 5-6 år siden. Er jo mulig å sjekke om dette byggesettet fra Velleman fremdeles er tilgjengelig, men alt i alt tror jeg det ikke blir noe spesielt billigere enn den lamperadio'n du viser til. Lamperadio'n er vel også lovlig tilkoblet strømnettet i Norge, noe slike byggesett ikke er.

8410084[/snapback]

Ah.

Vel tusen takk for glimrende svar uansett. Har lite peiling på hva som er lov eller ei angående dette, men nå har jeg iallefall et spor å følge opp. :thumbup: Var veldig vanskelig å finne info ut av det blå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...