Gå til innhold

Resonans i kabinettet - hvordan bli kvitt det?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har et Lian Li kabinett type vannkjølingskabinett, Jeg har ikke vannkjøling i det da, kjører alt på luft.

Problemet er at jeg har en resonans i kabinettet, en gjentagende during som er veldig irriterende. Jeg har prøvd å stoppe en og en vifte for å finne synderen, uten at det hjalp. Jeg har også prøvd å stoppe harddisker uten at det hjalp. Skiftet nylig all hardware i kabinettet også uten at det gjorde noen endring.

Noen som har en ide hva det kan være? Eller som har et generelt tips for å forhindre resonans?

Endret av Lasse Ma
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dra til din lokale bilrekvisitabutikk og kjøp 4mm asfaltplater. Disse monterer du på store flater innvendig i kabinettet. Prøv også å feste strømforsyning i vibrasjonsisolerende feste. Så drar du på bauhaus og kjøper O-ringer (eller bestiller fra nett), se egen tråd i samme kategori.

Lenke til kommentar

Har selv et Lian Li V3 kabinett og det durer som besatt, Bygde ny maskin nå i februar og tenkte at nå var det på tide å sette C dragon tårnet på hylla, og gå for et lian li, men det er så mye resonanser i det at jeg blir gal, må sitte å 'tappe' på det rett som det er.

Neste gang jeg skal blåse det rent for støv så skal jeg prøve noen av triksene, som å sette på asfaltplater for å gjøre platene litt tyngre (de er jo så tynne) og bøye litt på mothakene i dørene, gummi ringer rundt skruer osv, men det bør ikke være slik synes jeg..

Lenke til kommentar
Dra til din lokale bilrekvisitabutikk og kjøp 4mm asfaltplater. Disse monterer du på store flater innvendig i kabinettet. Prøv også å feste strømforsyning i vibrasjonsisolerende feste. Så drar du på bauhaus og kjøper O-ringer (eller bestiller fra nett), se egen tråd i samme kategori.

8411015[/snapback]

Alt av vifter og harddisker er jo festet i vibrasjonsdempende fester som er orginalt på dette kabinettet, og psu er er Mist 500w hvor også vifte er festet med vibrasjonsdempende fester. Det er vel kun cpu og gpu at det ikke er vibrasjonsdemping, og resonansen forsvant ikke da jeg prøvde å stoppe disse.

Skjønner ikke hva det er som lager denne resonansen......

Lenke til kommentar
Alt av vifter og harddisker er jo festet i vibrasjonsdempende fester som er orginalt på dette kabinettet, og psu er er Mist 500w hvor også vifte er festet med vibrasjonsdempende fester. Det er vel kun cpu og gpu at det ikke er vibrasjonsdemping, og resonansen forsvant ikke da jeg prøvde å stoppe disse.

Skjønner ikke hva det er som lager denne resonansen......

8412500[/snapback]

Jeg tror nok at diskene er synderen. Selv om de er festet til vibrasjonsdempende fester, er ikke disse noe annet enn dempende. Og i hvilken grad de dekobler diskene fra kabinettet er variabel alt ettersom hvor mye gummi det er mellom, fastheten til gummien, festemetode ++

Jeg ville først testet ved å koble fra HDD og starte opp maskinen for å høre forskjellen. Hvis det blir bedre da, har du svaret ditt. Da har du to muligheter: Vibrasjonsdempe kabinettet med asfalt eller vibrasjonsdempe diskene med O-ring. Hvis du henger opp diskene i O-ring, bør du ha en vifte som blåser over dem evt. åpent foran og bak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...