Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvilken trådløs router?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når det her blir sagt at Airport Extreme er super, vil jeg motsi deg ganske kraftig. Joda, den er bra, og NEI, 7MB/s er ikke 802.11n. Det er G-standarden. 54mb / 8 som gir litt under 7MB/s. Den har store problemer med å kjøre ren 802.11n og, og streaming av HD-film sliter den med, i alle fall om du har ekstern HD koplet til. Dessuten har ikke den innebygde switchen støtte for Gigabit nettverk, noe som er utrolig dårlig på en ruter som skal ha 300mbit støtte over det trådløse. Nei, en Linksys W350N har dette, samt ekstern disk- og skriverstøtte. Pluss at Linksys er mer stabilt. Dette er riktignok min egen mening, etter å ha hatt Aiporten siden den først kom..

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Når det her blir sagt at Airport Extreme er super, vil jeg motsi deg ganske kraftig. Joda, den er bra, og NEI, 7MB/s er ikke 802.11n. Det er G-standarden. 54mb / 8 som gir litt under 7MB/s. Den har store problemer med å kjøre ren 802.11n og, og streaming av HD-film sliter den med, i alle fall om du har ekstern HD koplet til. Dessuten har ikke den innebygde switchen støtte for Gigabit nettverk, noe som er utrolig dårlig på en ruter som skal ha 300mbit støtte over det trådløse. Nei, en Linksys W350N har dette, samt ekstern disk- og skriverstøtte. Pluss at Linksys er mer stabilt. Dette er riktignok min egen mening, etter å ha hatt Aiporten siden den først kom..

8411401[/snapback]

 

Jaså, har du noen gang opplevd å få fulle 54MBit med et 802.11g punkt? Neppe, fordi dette er kun teoretisk maksimal ytelse, mens teknologien i praksis kanskje gir deg 1,5-2 MB i sekundet. 7MB i sekundet er rimelig bra, og har ikke vært mulig med tidligere 802.11g routere, ferdig.

 

Linksys er mer stabilt? Åssen i all verden kan en router være mer stabil, enten funker den eller så funker den ikke. Min Airport har ikke kræsja eller noe sånt, så det argumentet gjelder ikke. Ok, den har ikke gigabit switch, greit nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...