suzukitsx Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 (endret) Jeg skal nå kjøpe meg en trådløs router siden jeg har allerede 1 bærbar pg skal skaffe en til. Men hvilken er og anbefale? Og hvilket tilbehør trenger man? tror jeg kjøper Linksys eller D-Link Edit: Lurer litt på denne..? Endret 17. april 2007 av suzukitsx Lenke til kommentar
driftspartner Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Ikke kjøp D-Link. Kjøp en Trendnet router. Lenke til kommentar
arokh Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 (endret) Nettop kjøpt Apple Airport Extreme og er storfornøyd. Overfører med 7mb/sek (802.11n)! Enkelt oppsett, bra dekning og USB port til printer/eksterndisk. Dessuten ser den pen ut, kan jo ha noe å si hvis den skal stå på stua Endret 17. april 2007 av arokh Lenke til kommentar
Jaguaren Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 En bra router jeg vil anbefale er denne fra Buffalo, den er meget rimelig, du kan skifte til tredjeparts firmware for flere innstillinger hvis du vil, den gjør alt en Linksys WRT54GL gjør, bare billigere. Pluss den ser ikke så klumpete ut. http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:1351824;c:36173 Lenke til kommentar
Manson Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Linksys WRT54GL er stabil som eit fjell, og glimrande til bærbare pcar, sidan du kan booste opp rekkevidden av det trådlause nettet om du legger ein ny firmware. Går og går. Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Når det her blir sagt at Airport Extreme er super, vil jeg motsi deg ganske kraftig. Joda, den er bra, og NEI, 7MB/s er ikke 802.11n. Det er G-standarden. 54mb / 8 som gir litt under 7MB/s. Den har store problemer med å kjøre ren 802.11n og, og streaming av HD-film sliter den med, i alle fall om du har ekstern HD koplet til. Dessuten har ikke den innebygde switchen støtte for Gigabit nettverk, noe som er utrolig dårlig på en ruter som skal ha 300mbit støtte over det trådløse. Nei, en Linksys W350N har dette, samt ekstern disk- og skriverstøtte. Pluss at Linksys er mer stabilt. Dette er riktignok min egen mening, etter å ha hatt Aiporten siden den først kom.. Lenke til kommentar
arokh Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Når det her blir sagt at Airport Extreme er super, vil jeg motsi deg ganske kraftig. Joda, den er bra, og NEI, 7MB/s er ikke 802.11n. Det er G-standarden. 54mb / 8 som gir litt under 7MB/s. Den har store problemer med å kjøre ren 802.11n og, og streaming av HD-film sliter den med, i alle fall om du har ekstern HD koplet til. Dessuten har ikke den innebygde switchen støtte for Gigabit nettverk, noe som er utrolig dårlig på en ruter som skal ha 300mbit støtte over det trådløse. Nei, en Linksys W350N har dette, samt ekstern disk- og skriverstøtte. Pluss at Linksys er mer stabilt. Dette er riktignok min egen mening, etter å ha hatt Aiporten siden den først kom.. 8411401[/snapback] Jaså, har du noen gang opplevd å få fulle 54MBit med et 802.11g punkt? Neppe, fordi dette er kun teoretisk maksimal ytelse, mens teknologien i praksis kanskje gir deg 1,5-2 MB i sekundet. 7MB i sekundet er rimelig bra, og har ikke vært mulig med tidligere 802.11g routere, ferdig. Linksys er mer stabilt? Åssen i all verden kan en router være mer stabil, enten funker den eller så funker den ikke. Min Airport har ikke kræsja eller noe sånt, så det argumentet gjelder ikke. Ok, den har ikke gigabit switch, greit nok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå