Gjest mafister Skrevet 20. desember 2002 Del Skrevet 20. desember 2002 Heisann. Jeg sitter å tukler litt med linux from scratch (starten på kapittel 6). Jeg har kommet borti et problem som jeg ikke skjønner helt. Jeg har komplimert alt som static og har ikke hatt noe problemer med å komplimere i kapittel 5 (LFS 4.0). $LFS/static/bin/chown filen fungerer utmerket. men når jeg har chroot'a til $LFS (/mnt/lfs), så nekter den å kjøre. Bash sier bare at filen ikke finnes, men den er der. Har dobbel sjekket kataloger osv. Ok, hva kan være feil? mine teorier (jeg er ikke kjempe erfaren på linux så ikke mobb om det er helt på jordet): 1. At de av en eller annen grunn ikke har blir komplimert som statisk 2. mangler glibc, men man skal jo ikke lage det enda... Hvis noen andre LFS'ere her kunne hjulpet meg hadde det vært flotters ps. si i fra hvis dere trenger noe mer info om noe mvh, Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 20. desember 2002 Del Skrevet 20. desember 2002 ups.. fixa det. trenger ikke hjelp. hadde vist bare hatt en trykkleif under komplimeringa av fileutils :razz: Lenke til kommentar
pekle Skrevet 20. desember 2002 Del Skrevet 20. desember 2002 Ettersom du konsekvent skriv komplimering, så vil eg gjerne påpeike at det heiter kompilering :smile: Lenke til kommentar
ism Skrevet 20. desember 2002 Del Skrevet 20. desember 2002 Kommer ikke det litt an på hvor komplisert det føles :smile: Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 23. desember 2002 Del Skrevet 23. desember 2002 hehe.. ja.. det heter vel det. Er egentlig ikke så opptatt av hva det heter på norsk. bruker mest engelsk men, men... Takk for bemerkningen, skal skrive det neste gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå