Gå til innhold

cmd kommando for å lage en ny bruker?

Anbefalte innlegg

hva må jeg skrive inn i cmd for å lage en ny bruker? Prøvde på skolen å skrive inn net user bruker /add men det fugerte ikke hva må jeg skrive inn for å få det til å fungere? Jeg tror grunne kan være at det står at admin...... har sperret cmd når jeg startet ledetekst, men jeg prøvde ved å lage en bat fil. Noen som vet hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du må vel være lokal admin for å kunne opprette brukere?

8408677[/snapback]

Lokal admin kan kun opprette bruker på den lokale maskinen og ikke i AD som gir tilganger i resten av nettet.

Spørsmålet er hva du skal med denne brukeren. Om den nye brukeren er medlem i de samme tilgangsgruppene som den brukeren du har du dag, er det liten vits. Er poenget mer rettigheter, så er det hipp som happ hvilken bruker du faktisk benytter.

PS! Har jobbet med holde slike som forfatteren av første innlegg i ro, så det er nok ikke så mye du får gjort.

Lenke til kommentar

Hva mente du med control userpasswords2? skal jeg skrive bare det? legge til noe av det jeg skrev fra før? skal jeg lage en bat fil? og en ting til jeg tror det ikke går fordi admin har sperret cmd, men vi bruker novell på skolen så jeg har hørt at det går ann å suspendere NalAgent.exe med pssuspend.exe, men vet ikke helt hvordan jeg skal gå frem

Lenke til kommentar
Du må vel være lokal admin for å kunne opprette brukere?

8408677[/snapback]

Lokal admin kan kun opprette bruker på den lokale maskinen og ikke i AD som gir tilganger i resten av nettet.

8408746[/snapback]

Jepp, men når han sier at admin har blokka CMD så regnet jeg ikke akkurat at han hadde rettigheter til å opprette en ny bruker i AD.

Men du sier dere bruker novel, da vil vel ikke en windoswkommando i cmd opprette en bruker.

Lenke til kommentar

regner med at du skal ha en ny konto på skole nettverket?

du vet at man får spesifike brukernavn for at administratorene skal kunne holde orden på hvem som har tilgang til nettverket deres.

Men selv om du klarer å lage ett nytt brukernavn og bruker det til noe du ikke har lov til, så kan administratorene i de fleste tillfeller spore opp brukeren som har laget kontoen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...