moyd Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Noen som har en norsk leverandør av galleriløsning med fremkalling? Altså noe slikt 1. Jeg laster opp bildene til et galleri 2. Kunde velger bilde og betaler til en 3.part som tar i mot betaling, fremkaller og sender kopi til kunde 3. Jeg sitter igjen med en avtalt andel. Vet det finnes en drøss med utenlandske tilbydere, men finnes det noen norske? Evt noen som har 1. hånds erfaring med utenlandske tjenester (mot det norske markedet) Noen med erfaringer? Lenke til kommentar
Mrterje Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Noen som har en norsk leverandør av galleriløsning med fremkalling? Altså noe slikt 1. Jeg laster opp bildene til et galleri 2. Kunde velger bilde og betaler til en 3.part som tar i mot betaling, fremkaller og sender kopi til kunde 3. Jeg sitter igjen med en avtalt andel. Vet det finnes en drøss med utenlandske tilbydere, men finnes det noen norske? Evt noen som har 1. hånds erfaring med utenlandske tjenester (mot det norske markedet) Noen med erfaringer? 8408426[/snapback] Hei Jeg driver med det samme , har noen nettsteder som bruker allopass eller 1 svensk tilbyder, jeg fant ut at de norske tilbyderene er for dyre i forhold.. Jeg har egen webserver og har faktisk rutiner for det du spør om, men de er linket opp mot den svenske, var jeg deg ville jeg linket den opp mot allopass istedenfor, du kan jo ta kontakt så skal jeg prøve å lede deg igjennom... Andre Lenke til kommentar
moyd Skrevet 17. april 2007 Forfatter Del Skrevet 17. april 2007 Denne er grei for betaling, men hvordan håndterer du resten av prosessen. (Fremkalling og sending til kunde?) Manuellt? Ser helst for meg et helautomatisk opplegg som tar over når kunder trykker på "kjøp".. Lenke til kommentar
moyd Skrevet 26. april 2007 Forfatter Del Skrevet 26. april 2007 Denne er grei for betaling, men hvordan håndterer du resten av prosessen. (Fremkalling og sending til kunde?) Manuellt? Ser helst for meg et helautomatisk opplegg som tar over når kunder trykker på "kjøp".. 8409432[/snapback] Bumper denne.. Må da finnes noen norske nettjenester som kan integreres mot f.eks Gallery2? Lenke til kommentar
ponnihest Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Her er en tråd om salg av fotografier, luth.no, som jeg nevnte i sin tid, er norsk. Lenke til kommentar
moyd Skrevet 26. april 2007 Forfatter Del Skrevet 26. april 2007 Takker Men dette ser heller ikke ut som det jeg leter etter.. Skal prøve å forklare mitt behov nærmere. Jeg tar actionbilder av personer i en helt spesiell setting. Bildene er stort sett verdiløse for alle andre en de som faktisk er avbildet. Jeg ønsker da at kunden da kan gå til en side, finne seg selv og og kjøpe en papirkopi. Det ser ut til at det nærmeste jeg kommer er shutterfly.com How it works 1. Sign up for Pro Gallery, add your pictures and set your prices. 2. Your customers order prints and products featuring your images. 3. Shutterfly handles the rest: order processing, fulfillment and delivery. 4. Your profits are deposited directly into your bank account—it’s that easy. Perfekt! Akkurat det jeg trenger. Men så er dette en amerikansk tjeneste noe som medfører (sannsynligvis): høy porto, lang leveringstid, valutausikkerhet, momstrøbbel osv. Det må da finnes noen norske tjenester som tilbyr det samme? Lenke til kommentar
arnestad Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Hei. Jeg sitter ikke på noe reelt svar, men er litt i samme båsen selv der jeg samarbeider med et annet firma som gjør printene for meg. Jeg har bare løst det slik at de sitter på alle versjoner av filene, når jeg har solgt noe tikker det inn på mailen på mobilen i løpet av en halv time og da er det bare å ringe de og be de produsere og sende til kunden. Snakker du med en lokal forretning er de sikkert interessert i å gjøre et slikt samarbeid mot at du omtaler de på en eller annen måte på nettsiden din, da får du sikkert rimeligere priser også. Men jeg er jo selvfølgelig enig at det hadde vært optimalt om alt gikk av seg selv, tenkte bare jeg kunne fortelle hvordan jeg gjorde det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå