Shaper^ Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 (endret) Kan si meg temmelig datakyndig, ettersom jeg har hatt pc siden jeg var 7år (jeg er 20år nå), og har strevd med alt fra Windows 3.11 til Windows Memphis Men det var en ting som irriterte meg og fikk meg til å gruble mer enn noensinne! Og det var: La inn Vista, alt gikk fint, alt fungerer som det skal og da.. Men det er en ting som ikke funker, det er DivX.. All film i noen form vil ikke spilles av, MPEG filer funker, men ikke .avi filer.. Jeg har lasta ned "All in one codec pack", "Vista codec pack" og mye anna, har vært inne på DivX.com sia og lasta ned codec, har lasta ned DirectX og VLC media player for å få det til å funke.. Men ingenting.. I Windows Media Center, så får jeg opp filene, prøver å trykke på dem, så står det "Bla bla bla, has stopped working.." også lukker den programmet.. Når jeg går inn på disken min, og ser på thumbs på en film, så ser jeg hva filmen heter, hvor lang den er, bit rate, resolution osv osv osv.. Jeg ser til og med det lille prøve bildet av filmen, men når jeg prøver å starte den i Media Player, så kommer det opp samme medling som med Media Center, ".... has stopped working", også kan jeg close programmet.. Når jeg prøver å starte opp en film i VLC, så kommer jeg bittelitt lengre.. Jeg får faktisk opp playeren så stor som filmen skal være.. (liksom i fysisk størrelse, pixel*pixel liksom), og jeg får opp lyd, men bildet er fortsatt svart.. Med DivX player så funker filmene, men da har jeg dårlig lyd muligheter.. Lyden er lav og effektene er små. Men det funker, bortsett fra at den bytter theme til Vista Classic og tar bort Aero. Jeg har prøvd så å si ALLE codecs, og flere players! Men INGENTING bortsett fra DivX player funker! Er ikke det at det ikek går ann å se film i DivX player, men det er stress å måtte starte den opp, også dra fila ut i playeren hver eneste gang jeg skal se film.. Også er det MYE greier for meg å bruke ètt eneste programm til MUSIKK og FILM, i tillegg til at dette irriterte meg grønn og rød! Endret 18. april 2007 av Shaper^ Lenke til kommentar
myhken Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 (endret) Hvorfor lage to tråder? Du har jo en i windows delen....kunne du ikke bedt en moderator om å flytte tråden din? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=750583 Endret 17. april 2007 av myhken2 Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 (endret) Sett VLC til OpenGL output. Endret 17. april 2007 av hifiking Lenke til kommentar
Shaper^ Skrevet 17. april 2007 Forfatter Del Skrevet 17. april 2007 Sett VLC til OpenGL output. 8409084[/snapback] Takk, det funka på VLC Men hva med Windows Media Player og Media Center? Åssen får jeg fiksa det? =) Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Sett VLC til OpenGL output. 8409084[/snapback] Takk, det funka på VLC Men hva med Windows Media Player og Media Center? Åssen får jeg fiksa det? =) 8409953[/snapback] Lagt in Nero? Det har en lei tendens til å ødelegge Vista. Ta et søk på google. Lenke til kommentar
Shaper^ Skrevet 17. april 2007 Forfatter Del Skrevet 17. april 2007 Jeg har ikke lagt inn Nero.. Jeg la det netopp inn, systemet er liksom innstallert for rundt 7 timer siden.. Så brenneprogram osv er ikke det første jeg tenker på Men la inn Codecs, for å se på 70's show, men akk nei, WMP og WMC bare klikka.. Lenke til kommentar
filthyhabits Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Jeg har ikke lagt inn Nero..Jeg la det netopp inn, systemet er liksom innstallert for rundt 7 timer siden.. Så brenneprogram osv er ikke det første jeg tenker på Men la inn Codecs, for å se på 70's show, men akk nei, WMP og WMC bare klikka.. 8410593[/snapback] Installer K-Lite Mega Codec Pack, da har du det du trenger. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Eller bare ffdshow tryouts.....funker fint for meg. Og jeg ser mye .avi filer pakket med DivX Prøv tipsene i bloggen min, og dropp gjerne Nero. Så skal det funke i både media player og media center... http://blog.myhken.com/?p=67 Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Bruk ffdshow. Hvorfor folk på død og liv skal bruke buggete codec packs som er snekret sammen av en østeuropeisk fjortis er mer enn jeg kan forstå. En eller flere av delene i disse bloatede pakkene er dømt til å være i konflikt med OS, drivere eller et eksisterende codec på maskinen. Man kan ikke forvente annet enn trøbbel. Ffdshow er gratis, enkelt og funker alltid. Lenke til kommentar
Shaper^ Skrevet 18. april 2007 Forfatter Del Skrevet 18. april 2007 Eller bare ffdshow tryouts.....funker fint for meg. Og jeg ser mye .avi filer pakket med DivX Prøv tipsene i bloggen min, og dropp gjerne Nero. Så skal det funke i både media player og media center... http://blog.myhken.com/?p=67 8413123[/snapback] Går jo ikke ann å legge inn NVIDIA PureVideo uten å drive å gi dem fullt navn og kredittkortnummer.. :/ Lenke til kommentar
Shaper^ Skrevet 18. april 2007 Forfatter Del Skrevet 18. april 2007 Nevermind! ;D La inn Alle tinga på den sia der untatt nero osv.. Men ting fungerte ikke i det hele tatt.. Har prøvd å avinstallere alle gamle kodeks, og legge inn de nye igjen, men det funka ikke, så prøvde jeg den "patch" tingen din på Bloggen, og da starta filmene i både Media Player, og Media Center Så må bare si Tuusen Hjertelig Takk! Lenke til kommentar
myhken Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Bra å høre. Ellers burde jeg nok skrive at både Pure Video og WinDVD (og Nero) er betalings programmer....tenkte ikke over det. Skal oppdatere bloggen i morgen. Lenke til kommentar
filthyhabits Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Bruk ffdshow. Hvorfor folk på død og liv skal bruke buggete codec packs som er snekret sammen av en østeuropeisk fjortis er mer enn jeg kan forstå. En eller flere av delene i disse bloatede pakkene er dømt til å være i konflikt med OS, drivere eller et eksisterende codec på maskinen. Man kan ikke forvente annet enn trøbbel. Ffdshow er gratis, enkelt og funker alltid. 8414465[/snapback] Vel, vel. K-Lite som jeg anbefalte er faktisk en mer seriøs pakke enn som så. Den har vært på markedet i flere år, og har blitt jevnlig oppdatert. Hvis du ikke har prøvd den, så kan du vel heller ikke uttale deg? Jeg har brukt den lenge, både i Win 2K, XP og Vista, uten noen som helst problemer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå