_Adler_ Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Hei. Har hørt en del dårlige rykter om Dell (stort sett utenfor dette forumet), så har lyst til å finne ut om de er så ille som ryktene sier? Bla. dårlig kvalitet, får lite for pengene, veldig kranglete og dårlig BIOS (kan forandre lite selv) osv. Stemmer dette? Hvordan er kundeservicen o.l.? Takk! Lenke til kommentar
ventle Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 BIOS på bærbare generelt har vel svært få muligheter til å gjøre endringer... det dreier seg stort sett om Boot Device, justere klokke, og noen funksjoner som er spesielt knyttet til hardwaren på nettopp den maskinen (bla. endre mengde systemminne tilgjengelig for skjermkort som bruker av dette). Sammenlignet med stasjonære er det nok ikke noe å skryte av men dette gjelder altså ikke bare Dell, men alle andre bærbare også. Lenke til kommentar
brg Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Har brukt Dell i mange år, både bærbar og stasjonære. Helt glimrende maskiner for de fleste. Billig og enkelt. Hvis en skal strekke grensene og drive med oc o.l så er det ikke førstevalget. Velg Dell hvis du vet hva du trenger, men bruk noen ekstra kroner på å kjøpe en maskin som er litt bedre enn det du har behov for nå. Liker du muligheten til å oppgradere stadig med nye deler(ikke HD), overklokke osv. velg noe annet enn Dell. Lenke til kommentar
trettifire Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Har vært veldig fornøyd med min Dimension 4700 som jeg har hatt siden 2004. Funker greit til det meste ennå, og du vet at du får noe som funker. Som han over sier er det fint lite du kan overklokke den osv. men hvis du er vanlig "bruker" så er Dell helt topp synes jeg. Bare pass på å avinstallere all dritten som ligger inne fra Dell og legg inn en clean versjon av OS+drivere så vil den gå mye kjappere Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Hei. Har hørt en del dårlige rykter om Dell (stort sett utenfor dette forumet), så har lyst til å finne ut om de er så ille som ryktene sier? Bla. dårlig kvalitet, får lite for pengene, veldig kranglete og dårlig BIOS (kan forandre lite selv) osv. Stemmer dette? Hvordan er kundeservicen o.l.? Takk! 8408204[/snapback] Dårlig kvalitet er det vel ikke. Vil si at man ofte får ganske mye for pengene, så lenge du ikke legger til masse på en standard-pc, om du skjønner. Tilbehør kjøper man andre steder, eller tar en tlf til de og får det billigere. Kranglete? Selve pc'ene mener du? Kundeservicen synes jeg faktisk er ganske bra, noe av de bedre (har vært borti mye dårlig kundeservice) Lenke til kommentar
Lid/Ran Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Hei. Har hørt en del dårlige rykter om Dell (stort sett utenfor dette forumet), så har lyst til å finne ut om de er så ille som ryktene sier? Bla. dårlig kvalitet, får lite for pengene, veldig kranglete og dårlig BIOS (kan forandre lite selv) osv. Stemmer dette? Hvordan er kundeservicen o.l.? Takk! 8408204[/snapback] Dell gir gode produkter til bra priser....om du vet hva du trenger og prøver deg litt fram. Spesiellt gjelder dette "ekstraservice" i form av garantier etc som de har en tendens til å prøve å lure på deg. Det kan også være lett å tråkke lit i salaten når det gjelder å konfigurere en pc til å gi mest for pengene. Det gjelder å holde tunga litt rett i munnen der. Feks presenterer de forskjellige prisnivå innenfor 1 og samme modell. Dersom du hiver deg på den billigste av disse og oppgraderer et par små ting, så kan det fort hende at du får MYE mer for pengene ved å starte med den nest billigste versjonen, eller den dyreste. Av og til er det motsatt også. Som sagt, gjelder å henge litt med. Kundeservicen jeg har fått fra Dell har vært helt upåklagelig. Det er et stort firma, så feil skjer helt klart der også, men tipper de er i den bedre halvdelen av skalaen om dog ikke riktig helt på topp. De vil heller ikke forsvinne i overskuelig framtid, slik enkelte småaktører har hatt en tendens til å gjøre. Lenke til kommentar
Dimanche Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Min dellmaskin er helt fin den, fikk faktisk en del for pengene. Ang. kundeservice har de også forsåvidt vært veldig greie, men det hadde muligens noe med at feilen min gikk på garantien. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Her var det mange meninger. Da får jeg komme med min: Dell er helt midt på treet. De har en del fordeler som enkel bestilling, frakt fram til døra. Utvalget og valgmulighetene er sånn middels, men prisen for oppgradering av komponenter (f.eks mer minne, større harddisk eller raskere prosessor) er ofte kraftig overpriset. Utvalget av OS er sterkt begrenset. Som regel kun varianter av 32bit Windows. De prøver også å dytte på deg dyre "serviceavtaler" uten å fortelle at mye av det de lover der får du gratis gjennom reklamasjon. (Reklamasjonsretten er påbudt for alle bedrifter i Norge som selger til privatpersoner) Grunnmodellene gir derimot mye for pengene. Kundeservice er litt lunefull. Av og til er det veldig enkle å ha med å gjøre, mens andre ganger svært vanskelige. Kvaliteten varierer en del. Inspiron-serien har etter min mening ganske mye plastikkfølelse og er litt skjør. XPS-serien har jeg mye bedre kvalitetsmessig inntrykk av uten at jeg har prøvd de mer enn noen minutter. Bios er ganske begrenset som på de fleste bærbare av andre merker. Dell er ganske flinke til å komme med driveroppdateringer. Vel, det er mine meninger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå