NgZ Skrevet 18. april 2007 Forfatter Del Skrevet 18. april 2007 Er enig. Har man ikke råd til å ta risken ved å modde så bør man la være å modde. Å begynne å svindle butikk/produsent pga. egne feil/inngrep er forkastelig. 8412421[/snapback] Ja, for det har jeg jo tenkt å gjøre. Hvis du hadde lest postene mine, hadde du sett at jeg skrev blant annet: "Men fra spøk til alvor: Hvis jeg modder wii-en min, og et eller annet ryker (av en helt annen årsak), så kan du fjerne sporene før den går inn til garantireperasjon?" EssspeN: Pengene er jo i og for seg der, men det er jo kjipt allikevel... Vel, jeg får håpe det beste. Evt. finne opp ett nytt seigt metall som man kan dra av igjen. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 (endret) Dersom garantivilkårene innbærer at du ikke har lov til å gjøre noen som helst for modifikasjon på konsollen, uten at garantien ryker, så er det svindel å levere tilbake konsollen(og kreve garanti) dersom en feil skjer, uansett om man er direkte årsak til feilen eller ikke. Har man brutt garantivilkårene så kan man ikke lenger benytte seg av garantien. Så enkelt er det. Endret 18. april 2007 av Vice Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 18. april 2007 Forfatter Del Skrevet 18. april 2007 Det gir ikke meg søvnløse netter i hvert fall, så lenge det ikke er mine inngrep som er skyld i det. Fint du modererer utsagnet ditt litt fra i setd. ... Å begynne å svindle butikk/produsent pga. egne feil/inngrep er forkastelig. 8412421[/snapback] Men å kalle det svindel i et hele tatt? Reklamasjonsretten dekker deg vel uansett, så lenge feilen ikke skyldes deg, og om de da vil gi meg garantireperasjon eller omlevering er deres sak. Lenke til kommentar
Schwiin Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Bare en liten observasjon: (Til trådstarter) Du bruker en del tid på dette prosjektet. Og du bruker en del penger for å kjøpe nødvendig utstyr. Og du blir frustrert. Og du risikerer å ødelegge en maskin som i utgangspunktet fungerer slik den skal. Tenk nå (ha et åpent sinn, og ikke bli sint, dette er bare mine "two cents...")... Tenk nå om du hadde fått deg en jobb som betalte pr time. Og tenk om du hadde gått til denne jobben og arbeidet like mange timer som du bruker på dette prosjektet (både i praksis og i teori/planlegging). Du kunne tjent en liten formue, stor nok til å kjøpe spillene du har lyst på. Dette ville vært en uselvisk, "voksen" handling som ville eliminert problemstillingen din og samtidig gitt deg vel så mye glede som å spille hjemmebrente, piratkopierte skiver. Du er vel klar over at det ikke er en menneskerett å få spille spill uten å betale penger for dem? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 18. april 2007 Forfatter Del Skrevet 18. april 2007 Tenk nå (ha et åpent sinn, og ikke bli sint, dette er bare mine "two cents...")... 8414126[/snapback] Tar dine 0.02$ med godt humør. Det som først fikk meg til å tenke på modchip var faktisk å kunne spille importspill. Dersom det blir en trend å lansere spillene et halvår senere i europa enn i usa, har ikke jeg tenkt å måtte sitte og vente. Men for å være ærlig: Jo, jeg kommer sikkert til å bli fristet til å laste ned spill (og gjøre det). Lenke til kommentar
Vice Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Det gir ikke meg søvnløse netter i hvert fall, så lenge det ikke er mine inngrep som er skyld i det. Fint du modererer utsagnet ditt litt fra i setd.... Å begynne å svindle butikk/produsent pga. egne feil/inngrep er forkastelig. 8412421[/snapback] Men å kalle det svindel i et hele tatt? Reklamasjonsretten dekker deg vel uansett, så lenge feilen ikke skyldes deg, og om de da vil gi meg garantireperasjon eller omlevering er deres sak. 8413759[/snapback] Det jeg mener er ikke at du nødvendigvis vil være skyld i evt. feil som oppstår. Men bare ved å åpne konsollen så ugyldiggjør man i praksis garantien. Om man i tillegg begynner å fikle med de indre komponentene så er det helt klart at garantien er brutt. Dessuten vet man heller ikke om man da er skyld i om maskinen går istykker senere, eller ikke, etter at man har installert en mod. Man kan fint skape statiske skader som ikke er lette å spore eller synlige. Lenke til kommentar
arnakke Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Er ikke de 3-4 siste innleggene Off Topic? "essspeN" satte 'trådstarters'/NgZ spørsmål i perspektiv med sitt bilde! Nobelprisen i oppfinsomhet til den som kan feste de 12 punktene på utadisjonel vis? essspeN.....kan du lenke til anvisning på å lodde noe så smått? Lenke til kommentar
Runepune Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Og poenget med å dra frem en 8 måneder gammel tråd var??? Lenke til kommentar
Vrengtpolvott Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Sånt som skjer med nye folk på et forum, er ikke til å unngå. Lenke til kommentar
arnakke Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Og poenget med å dra frem en 8 måneder gammel tråd var??? Det kan du nok si, men er spørsmålet besvart. Hvis en tråd går ut på dato, bør den vel bli fjernet? Er det en nyere tråd som har tatt opp samme spørsmål og i så fall, kan du kanskje vise til det!? Godt nytt år, Runepune og Vrengtpolvott! PS. Dette var et av de første resultatene, da jeg søkte på "modchip", skjønner.....dere......? Lenke til kommentar
cwx456 Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 http://www.modnet.no/product_info.php?cPat...roducts_id=2730 Loddefri Chip da:P Bare å sette inn... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå